sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:108

השניים , הגנרי עם הסובייקטיבי מחולל את המפגש בין הפנים לאחר , שואף אליו . כפי שאומר לוינס , המפגש הזה שובר את ההיסטוריה , אבל המפגש החוזר הזה , הבלתי פוסק , הוא הוא המייצר באותה העת את ההיסטוריה , את התפוגגותה והיעלמותה של ההוויה הרוחשת , התופעה הרוחשת , של הסופי , את בליעתה ( שקיעה היעלמותית כמו בבוץ טובעני ) הבלתי פוסקת של התרחשות המפגש בתוך הדמייתה של תפיסת עבר היסטורי שהיה ואיננו . עם זאת , זהו המפגש שמניע ומפעיל את ההווה הרוחש בהתאם למשמעותו של המפגש . ההווה מביא אתו הפתעות , התרחשויות טרנסצנדנטליות , "גשם" של משמעויות היוצרות מציאות אונטולוגיה רוחשת , מתרחשת ומשתנה , הווה וחיה במרחב . עולם ה"יש" הוא מרחב של מפגשים , של ייחוד ואיחוד בריבוי , כמבואר לעיל . כל משמעות היא מפגש קונקרטי סובייקטיבי , שונה ויחידני , מאחר ומשמעות היא יחס בין "ישים" אונטולוגיים . כל מפגש הינו משמעות פועלת . אפשר להחליף את המילה "משמעות" בכ"משמהות , " מה שמהותו , מלשון מהות , שהרי מהותו היא סך כל פעילויותיו . המשמעות הפועלת הינה יחידנית הן בצורה הן בתוכן ; התוכן הוא מארג פעולות אפשריות , והצורה היא אפיוני היחס במפגש . בן האנוש כמין מן החי , הוא חיה חברתית הזקוקה למפגש , זקוקה לשבר , זקוקה לפעילות הבלתי פוסקת , בירור נמשך של משמעות ההוויה , משך פעילות חיים . לוינס מנסה להגדיר את ה"אני" הרציף הפנימי כסוג של פסיכיזם היוצר את ההפרדה במציאות ההווה בין הבשר לרוח , בין האונטולוגיה ל"אני , " בין הפנים לאינסוף ; פסיכיזם המפרק ומפריד את ההתרחשות המשותפת של השניים , תוך הפרדת פנימיות היחיד , שלמעשה מאגדת 94 י . עתי , תורת המחוללים , תל אביב-יפו , , 2011 אקסיומה , 7 עמי . 19

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help