sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:106

שכבר שקעתי במראות אחרים , לפתע פוגש מבטי את התרחשות תפיסתו ומעצרו של שובר החוק על ידי השוטרים . לכולנו איכות מודעות התרחשותית סביבתית במרחב , בהתרחשות עצמה , יחד אתה , בתוך ים המשמעויות הפועלות הרוחשות ומתחדשות באינסוף . אפשר לחוות את הטרנסצנדנטיות במרחב שבנו וסביבנו , מרחב המכיל משמעויות פועלות , בעוד אנו בו כחלק הרוחש ופועל ממנו ואתו . אנו צורכים את הישים האונטולוגיים החיצוניים לנו למזון , אנרגיה , לשימור אנרגיית החיות , בעוד אנו גם הווים , רוחשים ופועלים בתוך המרחב הזה כזרם תודעה רציף ויחידני . אנו חיים כגוף נפש בעל אבני בניין עם אפיונים קבועים יותר ואבני בניין עם אפיונים משתנים יותר ; עם כל המטען החווייתי - מאגרי הזיכרון שלו , הניסיון הצבור הפנימי והחיצוני , ההיסטוגרפיה המעודכנת ( אותה היסטוגרפיה שחלקה הגדול כבר נצרב מחדש , ולא אותה היסטוגרפיה מונחלת , מולדת , ( יחסים והקשרים המבטאים ערכים גנריים מונחלים ונרכשים על מנעד איכות מ"טוב" וער "רע , " המהווים ערכים סובייקטיביים ליחיד ונתפסים כאובייקטיביים לקהילתו וסביבתו . מאגר המידע החווייתי של היחיד החי הינו סובייקטיבי . ה"אני" הוא היות סובייקטיבי המייצר תפיסת מציאות הולמת ויחידנית גם במובן של יחסים בין אישיים , בין היחיד לטבע וסביבתו ובין יחיד לעצמו . תפיסת מציאות התייחסוהית של היחיד אל עצמו היא היא ראשית הדרך להפיג את החרדה והבדידות . נראה לי שרובם המכריע של יחידי האנוש עדיין שועט בעיוורון , הן לגבי עצמו והן לגבי המציאות סביבו . המשפט החרוט בפתח האורקל בדלפי , "דע את עצמך , " נשמע מפי פילוסופים רבים מימי קדם ועד ימינו , שבהם הפך כבר לנדוש . אבל נראה לי שחוסר ההבנה של התחוללות ה"אני" נובע מהישענות על עקרון הסיבתיות בתפיסת המציאות , תפיסה אשר תנופת החיים שלה שואפת לשלמות במציאות דואלית של נפש וגוף , אשר גורמת לחרדה , פחד , בלבול ואובדן השליטה של היחיד והקהילה . עקרון הסיבתיות

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help