sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:99

טהורה ואבסולוטית , כפי שקאנט האמין או רצה לראות אתיקה טהורה הקיימת אפריורי או כפי שלוינס מנסה לשייף ולעקם את התרחשות האתיקה כדי שתתאים לתפיסתו הטרנסצנדנטלית ( פעמים רליגיוזית ) ולראותה כהתרחשות אתית המתנשאת מעל האונטולוגיה ואשר קיומה קודם לה . למרות זאת , לוינס חש וראה ש" ההיות הוא עניין פרטי ביותר ; " דהיינו , ההיות הוא סובייקטיבי מוחלט הנמצא "עם האחרים . כל היחסים האלה הם בני העברה . אני נוגע בחפץ , אני רואה את האחר ; אבל אין אני האחר . " לוינס גם ממשיך ושואל כיצד יתכן השיתוף הזה ? "האם יש מן השתתפות בהיות , המסוגלת לחלץ אותנו מן הבדידות . " ? לוינס חש ונוגע במרחב , אך אינו מזהה אותו ; הוא איננו רואה מרחב רוחש ופועל , ולכן גם אינו רואה את הזהה בינינו באמצעות הפלטפורמה הגנרית הזהה והמשותפת לכל יחידי האדם והחי , כפי ש"תורת המחוללים" רואה ומבארת באריכות . לוינס רואה את ה"אני" היחידני את ה"ישנו" שלו , ( "il y a" ) כסוג של מונאדה לייבניציאנית , המפרידה בין הנפש לגוף . בעוד שעל פי תפיסתי , הנפש היא גוף והגוף הוא נפש . חד הם , אחד רוחש ופועל במרחב . תוכן המידע העדכני הצבור במאגרי הזיכרון ההקשריים , הנמצא רוחש בגוף נפשי , הוא ה"אני" הסובייקטיבי אונטולוגי הניתן להעברה ; אמנם לא באופן זהה , אך באופן דומה , בהנחלה העברה גנרית של מנעד ערכי "טוב" ועד "רע , " כחי ופועל דרך הרבייה ( פריון ) והחינוך . האונטולוגיה היא הפעולה הרוחשת עצמה ( אי פעולה היא גם פעולה , ( והפעולה האתית עצמה היא בעלת הקשרי ערך סובייקטיבי . קהילת היחיד מכירה ומקבלת אותו ערך אתי קטגורי כערך הולם ומתאים אובייקטיבית לתפיסתם את ה"טוב" עד ה"רע" במציאותם 84 עמנואל לוינס , אתיקה והאינסופי ( תרגום : א . מאיר וש . ראם , עורך : י . גולומב , ( ירושלים , , 2003 עמי . 54 85 שם , עמי . 54 86 שם .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help