sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:94

לתפיסתי , עקרונות אתיים מיוסדים מלכתחילה על "ויתור" כלשהו של היחיד עבור "קבלה" כלשהי המרחיבה ( מעלה ) באנרגיית החיות המשותפת של היחיד בקהילה . ה"ויתור" מסומן כ"טוב" כלשהו . נכון , הכוונה ( intention ) היא ראשית הדרך , הרי היא חובקת את האחריות הישירה , אך מימושה הרציף הוא עיקר ההתרחשות האתית , השבחה איכותו של משך חיי היחיד והקהילה תוך עשייה בפועל . קיימת התכווננות והתכוננות בעשייה , בין אם תהליך ההתרחשות האתית נעשה מתוך התכוונות או התכווננות הוסרליאנית , שבה אנחנו מנכסים את האחר לתוך הזהה בסוג של כוליות , ועושים זאת ללא רגישות למצבו של האחר , בכוח , בהגזמה ומבלי משים , ובין אם מתוך תפיסה לוינסית , שבה אנחנו , קהילה חברה פתוחה יותר , שיש בה לא רק ערכי חירות וחופש , אלא גם עקרונות וערכים אתיים חברתיים המגינים ודואגים לזכות אוטונומית שווה לחיים הוגנים ומכובדים לזהה עם האחר , לפנים עם אחר , ואשר בה ליחידי הקהילה יש רצון ויכולת מעשית לכונן ולאכוף את יסודות חוקתה בפועל . לתפיסתי , משך ההתהוללות האתית ביחיד וקהילתו הינו התרחשות נמשכת ומשתנה של פעילויות אונטולוגיות , בין אם המדובר בפעילויות פיזיות או בפעילויות הכרתיות , מודעות ושאינן מודעות , של הגוף נפש , כמבואר . פעילויות אלו משתנות בהתאם למצבם של היחיד והקהילה במרחב ובזמן . לכן , אתיקה היא התרחשות אונטולוגיה במנעד איכויות התחוללותה בפועל ביחיד ובקהילות אדם על פי תפיסתם את מציאות עצמם בסביבתם . על פי ה"משנה הסדורה" ו"תורת המחוללים , " האתיקה פועלת ומתרחשת לא רק במישור של יחסי אנוש , בין בני ארם או קהילות אדם , אלא גם במישור הכולל של המרחב והטבע - חי , צומח ודומם 83 כדברי אריסטו : "זה העושה מעשה טוב עושה מעשה , " הנספחות למסות על הטבע ( תרגום : ח . וח . רוזן , ( ירושלים , מטאפיסיקה , ספר , 'ט עמי . 103

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help