sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:88

והדת העם פנומנולוגיה התרחשותית ממשית ביחיד ובקהילות אדם . תופעת הדת במחוללת מציאות היא עובדה , ויסודותיה נעוצים עמוק עמוק בתפיסה הדואלית של מציאות סיבתית תוצאתית , המתרחשת בשרשרת הסיבות , בין אם הדתות , הן מרובות אלים , אלי אדם , מיתוסים שקשורים למערכות יחסים בין אלים לבני אדם , או אמונות באל אחד ומערכות אלים היררכיות בעלי קטגוריות שונות ומשתנות כמו התיאולוגיה ההינדואית . אנו גם עדים לשוני ולהבדלים בין הדתות השונות , בדרך פעילותן וברוחב התווך ( תיווך ) בין בני אדם לאלים . בהינדואיזם ובבודהיזם , למשל , התווך הוא קצר וכמעט לא קיים ; המבע , המגע והמפגש הם מידיים , לעומת הדתות המונותיאיסטיות המקיימות שרשרת של מתווכים , שליחים ( אברהם , משה , ישו , מוחמר ) נביאים , כוהנים ומנהלי קהילות למיניהם , כמו רבנים , אפיפיורים , קאדים , מופתים , נזירים ואחרים . תופעת הדתות לסוגיהן השונים ארגה ערכי מוסר אתיים בהתאם למצב הקהילה במרחב . מארגים אתיים אלו חוללו ומחוללים שיח הולך וגובר בין קהילות ובין יחידים בגלל נסיונם הסובייקטיבי . בימינו , מתרחב מעגל הסכמה רחב באנושות על ערכי יסוד אתיים משותפים , החושפים את גבולותיה הפרוצים של הדת . והדתות משתנות בהתאם לכך , חלקן תוך התאמה ועדכון , ואחרות תוך צמצום הגבולות הפתוחים , תוך התכנסות פנימה , הסתגרות ובידול עד כדי אלימות ושמד . חשוב להבין את ההתרחשות של המערכות האתיות יחד עם ההשתנות במשך ההיסטוגרפי של התחוללות הדתות כדי להבין את השפעתן על תפיסת המציאות של האנושות ותפקודה בפועל , על חיות ותפקוד היחיד עם עצמו ובקהילתו , ועל המסע ההתרחשותי האפשרי שלנו לטרנספורמציה של ההכרה האנושות במאה ה . 21 בצ'יךמבךם אין מתודה / יש הךמוניה אין הגמוניה יש / יש ברהמה וסויטרי / שיוה פךוךטי וננךי / המביא והמוציא בשמך אידיאה ( משלי הנזיר עם ביצה זהובה , ( 48

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help