sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:87

קונקרטיות - לחי , לצומח , ולדומם . לכל אחת מסוג התופעות ( חי , צומח ודומם ) קיימת אותה פלטפורמה גנרית אחת , זהה , כך שלמעשה ובפועל שלוש הפלטפורמות בשילובן ההדדי מחוללות את המציאות האונטולוגיה . הפלטפורמה הגנרית של החי , בייחוד בהתייחסות למין האדם , לבן האנוש היחיד , אותה פלטפורמה מאפשרת את התחוללות משך ה"אני" הרציף , נפש גוף סובייקטיבית בעלת איכויות ייחודיות ; פלטפורמה המאפשרת את התחוללות ההכרה , המודעת ושאינה מודעת , בכל קשת הפעילויות , פנימיות וחיצוניות כאחד של היחיד . פעילויות אלו רוחשות ומעדכנות את מאגרי הזיכרון ההקשריים , המהווים את ה"אני" - רצף הכרה ייחודי , יחידני במהותו הפועלת , הסובייקטיבית , כפי שמתואר ומבואר בפירוט רב ב"תורת המחוללים . " רצף ייחודי חי הרוחש ומתהווה במרחב אפשרי ולא הכרחי , במרחב האימננטי האינסופי של משמעויות פועלות . בתפיסת המציאות על פי עקרון המשמעויות הפועלות אין צורך בפשר תיאולוגי מיתולוגי להתרחשות הרצף ההכרתי הייחודי , מאחר שהתופעות הן התרחשויות אונטולוגיות ייחודיות , כולל התרחשות הכרתו המודעת ושאינה מודעת של בן התמותה , האדם כמין מהחי . מסע הדתות שפינוזה חברי , הכיל את התנועה כנגזרת של התפשטות בתוארי אלוהים , ונשען על אותה תפיסת מציאות ואידיאת אינסוף אלוהית הנתפסת מימי ערש התרבות דרך סוקרטס , אריסטו , פלוטינוס , רבנו בחיי , אבן גבירול , דקארט , ואחרים . כולם , עד היום , נשענים על עקרון הסיבתיות והשלמות ( השלמות נגזרת מעקרון הסיבתיות . ( חשוב להתבונן על התרחשות תופעת הדתות במסע האנושות . האמונה 80 ראו הסבר בעמי 12-11 לעיל . 81 להרחבה ראו : משנה סדורה : ארץ תקווה , תל אביב-יפו , , 2004 ביאורים ליסוד ח' במפתח המשנה , עמי . 19

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help