sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:82

קשורים זה בזה בהיותם ערכים סובייקטיביים ליחיד קונקרטי , כפי שראה פלוטינוס את "הרע בפחיתות הטוב . " זה מתחיל מהקניה של סימון כ"טוב" את טעמו של חלב יאק במשפחה אוזבקית , נוודית , שנעה במדבר הגבוה , או מהנחלה של טעמו ה"טוב" של חלב פרה לתינוק שוודי או צרפתי . וכך , באיכות הגנטית קיימת הברירה במנעד של "טוב" ועד "רע" סובייקטיביים , אבל הם עדיין מונחלים גנרית בסמנים הקשריים שונים של עלייה וירידה באנרגיית החיות ; מה ש"מעלה" ( הרחבה ואיכות משוקללת ) באנרגיית החיות שלי הרי הוא כמועיל לי , ומה ש"מוריר" ( צמצום וירידה באיכות המשוקללת ) באנרגיית החיות הרי הוא כמזיק לי . זוהי גירסה מפותחת של הגדרת הרעשות של שפינוזה , תוך הסבתן לעולם המושגים של "תורת המחוללים" במרחב האימננטי של משמעויות פועלות . תפיסה זו רואה את התרחשותה של האתיקה בפועל כהתרחשות אונטולוגיה בתוך המרחב , ובהיותה כזאת היא מאפשרת תפיסות אתיות שונות ליחידים וקהילות אדם הומוגניות בהתאם לתפיסתם את עצמם ואת המציאות שסביבם במצבם במרחב ובזמן . מאבק הוא צורת תיאור אחת של התרחשות התהוללותם של פעילויות ההוויה . אפשר לתאר את המאבק באנרגיית חיים המתחוללת ומחוללת גם באופן של תנועה בלתי פוסקת מהריק למלא , ממצב התרחשותי הנתפס כלא מאורגן למאורגן , ממשמעות לפעולה , מיחס הרוחש במשך המותמר לפעולה קונקרטית נבחרת . האינסופי רוחש ומתחולל גם בתופעת המאבק . המציאות האונטולוגיה כולה היא התרחשות משתנה ; אפשר לראותה כהתרחשות סטואית , בעוד האפשרויות קיימות בכל 75 פלוטינוס , אנאדות ( תרגום : נ . שפיגל , ( ירושלים , , 1978 עמי . 349 76 ברוך שפינוזה , אתיקה ( תרגום : י . יובל , ( תל אביב , , 2003 עמ' . 282 77 י' עתי , תורת המחוללים , תל אביב-יפו , , 2011 עמי . 42 78 הרחבה על התרחשותם של ערכי "טוב" ועד "רע" ראו להלן , חלק , 'ג פרק . 3

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help