sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:80

המאבק , החיכוך , הוא המשנה את המשמעויות לפעילויות נמשכות ; התמרה נמשכת של היחס הגנרי לפעולה קונקרטית . הרי אנו סך כל פעילויותינו במשך חיינו , צבר פעילויותינו המעודכן , המושתת על בסיסי ההנחלות הגנטיות השלובות בנסיונותינו הקונקרטיים במהלך חיינו בפועל . בעולם האונטולוגי יש מאבק , במציאות האונטולוגיה יש כוחות , פיזיקה , כאב , שמחה , צחוקים , בדיחות וטעמים , יופי , הוד ודאגה יחד עם כל מארג הרגשות והחושים החיים ורוחשים משמעויות פועלות ומאבקים . מאבק של אנרגיית חיותו של היחיד השואפת ופורצת אל מול החומר , מול ה"סדר , " ה"בסדר" המוכר , ההולכים ומתבלים באותה עת . אותו "אני , " זרם תודעה יחידני - יהודה בן דבורה ואליעזר - נמצא במאבקים . עצם כתיבת הביאור הזה היא סוג של מאבק . המאבקים מייצרים שינויי יחסים ופעילויות , משמעויות פועלות חדשות . המאבקים הם פעילויות . למילה "מאבק , " באטימולוגיה שלה , מתלווה איזו קונוטציה שלילית , ובצדק , מאחר שמאבק נתפס כצורך , שוחק ומצמצם באנרגיית חיות , בעצם הפעילויות הבלתי פוסקות . לתפיסתי , זהו השבר המתמשך של החיים , הנקודה הניטשיאנית , הקיום של הסופי באינסופי , בדומה לשבר ההיסטורי הנוצר במפגש של פנים עם אחר אצל לוינס . הדרך לאיזון בין אנרגיית חיות נצרכת לאנרגיית חיות נצברת עוברת ופועלת גם במרחב השיח , בהיות האדם יצור חברתי . חרדתו ופחדיו מצמצמים את איכות השיח . נקודות השבר הרבות סורקות את תפיסת המציאות הרוחשת , מאפשרות לדיוניסי ולהומרי , לאינטואיציה הספונטנית , לראייה הטרנסצנדנטית של המציאות , להינף החיים , לחבר את השברים להדמיית זיכרון החוויות , ממזור לכאב וחרדה , לתרועות השופר האלוהי , להתחוללות ההרמוניה הנצחית . בפועל , התרחשות היצירה , האמנות , היא התרחשות ממשית במציאות אפשרית , שאיננה הכרחית , כחלק רוחש במרחב .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help