sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:78

עם עצמה ועם הטבע הסובב , הסביבה . בהתבוננות ההיסטוריוסופיה נראית האנושות כנתונה במאבק בלתי פוסק . הנרטיב בסיפור התנכ"י הוא מאבק , ממאבקו של האל לכונן מציאות הרמונית עם בני אנוש לתיאור מסעם של יחידים , משפחות וקהילות במאבקם לחיים הולמים את תפיסתם את המציאות הרוחשת לאורך תקופה של 1400 שנה . כל תולדות האנושות - באירופה , סין , אפריקה ובמקומות אחרים בעולם במשך אלפי שנים - מלווים במאבקים אכזריים בלתי פוסקים . חיי היחיד והאנושות בכללותה הם התרחשויות של מאבק , של נקיטת עמדה , בחירה בלתי פוסקת בין אפשרויות פעולה לאיזון חיותנו , בעור תפיסת המציאות שלנו טעונה בחרדה עצומה ופחד . בחירותינו המודעות מלוות במאבק לשמירת חיותנו . מאבק לחיים , מאבק לכוח ושליטה , ולו רק על אנרגיית החיות , יום אחר יום , עד מאבק ל"הצלחה" ל"ניצחוך על האחר . בימינו הפערים החברתיים גדלים , הסיסמאות והכותרות בשם החירות והחופש מנצלות בציניות ממוכנת את הכמיהה ל"אושר , " ל"הצלחה , " ל"ניצחון ; " ובמיהות אלה מדהירות את היחיד והקהילה למסדרונות העבדות , הסבל והעיוורון . לוינס , בהיותו דואליסט אמוני בתפיסתו , טוען שאילו האתיקה היתה נובעת מהממשי , היינו נשארים באידיאליזם של תודעת מאבק . לוינס מפרש את התבוננותו הטרנסצנדנטית בהתאם לתפיסתו את המציאות בפועל . אבל זאת עובדה - האתיקה היא ממשית , היא לא באפיפניה של הפנים . אמנם הבחנתו נכונה , קיימת אפיפניה של המרחב האינסופי , אך משמעותה הפועלת היא בהתרחשות החוויה תופעה במרחב ; הטרנסצנדנטיות רוחשת באונטולוגיה . משחר האנושות היחיד והקהילה פועלים על פי עקרונות אתיים , הנשענים על עקרון הסיבתיות והשלמות , אשר הביאונו הלום . האתיקה פועלת ונובעת מחפיסת מציאות הולמת של היחיד במצבו בקהילה ובסביבה . היא מתממשת בפעילויותיו ההתנהגותיות השלובות בתכונות אופיו של היחיד , בכוח ובפועל , בהתנהגות ובאופי הקהילתי של אותו יחיד ובמאת היחסים

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help