sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:75

הרוחשים ומהווים מרחב אינסופי . האינסופי הוא ריבוי , ואין ריבוי ללא ייחוד ואיחוד , ואין האחד קודם למשנהו או נישא מעליו . העולם הריאלי , המציאות האונטולוגיה , הממשות , הינה טרנספורמציה של משמעויות לפעולות כחלק פועל במרחב האימננטי האינסופי . מאבק , אתיקה ומושגי "טוב" ועד "רע" בהתבוננותו על התרחשותה של אתיקה , לוינס מזהה חיכוך ראשיתי , נקודת מגע ראשונית , בהתרחשות האתית בין הפנים והאחר במרחב האפיפניה הרוחשת . לתפיסתו , כבר המרחב האינסופי הרוחש מכונן את התרחשותה של האתיקה . לוינס מכוון , מגדיר ומשתמש בציווי " לא תרצח" להגדרת החיכוך , המגע הראשיתי , וטוען : "אילולא הייתה ההתנגדות לרצח אתית , אלא ממשית , הייתה לנו פרספציה שלה , עם כל מה שחוזר לסובייקטיביות בפרספציה . היינו נשארים באידאליזם של תודעה , של מאבק , ולא ביחסים עם הזולת , יחסים שיכולים להיהפך למאבק , אבל כבר מציפים את תודעת המאבק . " נקודת המוצא של לוינס היא שההתנגדות לרצח היא התנגדות אתית הנמצאת ונובעת מהאינסופיות באופן של פיתול טרנסצנדנטי , בדומה למה שאומר קאנט לגבי המוסר הטהור על היות קיומו אפריורי . בעוד שאצל קאנט המוסר הטהור קבוע , טוב עליון , אצל לוינס הוא דינמי וחמקמק . " תורת המחוללים" לא רואה את הנביעה של האתיקה , של המוסר , את הנושא הזה של "לא תרצח , " כמקרה פרטי קונקרטי של מין מן החי , האדם , כפי שתופס לוינס בין פנים ואחר , בין שני אנשים , בין בני אדם , בין חבר בני אדם , בין חברה וסביבה , בין תרבויות אנושיות . לתפיסתי , בתוך וכחלק מהמציאות האונטולוגיה ישנם עוד הרבה סוגים ומינים מן החי , צומח ודומם כפשוטם . האם ההתנגדות האתית לרצח קיימת גם 73 שם , עמי . 163

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help