sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:74

במשך התרחשותו עד סופו במרחב האינסוף , ובזאת נצחיותו . מהות היחיד , מהות האנוש , היא סך פעילויותיו בהתאם למצבו במרחב . מאחר שפעולות היחיד סופיות הן , מהותו משתנה לאורך חייו , ממצת חיותו , להיותו ולד ברחם אמו , ילד , נער , בוגר ובו . ' אנחנו מכירים את השינויים האלו בחיינו שלנו . בינינו לבין חברי ילדותנו מתרחשים פערי תפיסות מציאות הדדיות , המשתנות כל העת , שינויי יכולותינו ותפיסתנו את מציאות החיים במנעד ערכי "מעמד" וקודים חברתיים . אנו רואים וחווים פערי איכויות של "טוב" ו"רע" סובייקטיביים . אמנם היתה קבלה משותפת ותמימה " ) טהורה ( " של ערכי "טוב" ו"רע" במקורם , במובן הזה שירשנו אותם , נחלנו אותם ממקורותינו , אך תוך כדי ניסיון חיינו האישיים , הסובייקטיביים , מרגע מצת החיות , בחנו וביקרנו את הסמלים , התדמיות והמושגים המונחלים והנצברים מ"טוב" ועד "רע" ( כפי שנראה בהרחבה בהמשך , ( חזור ושנה תוך תפיסתם באופן דינמי , ההולם את מצבנו במרחב . כלומר , יחסינו והתייחסויותינו אל משפחתנו , תרבות , חברים , מורים , אכילה , קהילה , ארץ , מדינה , לאום ודגל , כל זאת התאפשר לנו בהיות הפעולה בעלת סופיות ותכליות , תופעה המאפשרת לנו להתרחש ולהתלכד עם טעמינו הסובייקטיביים . תוך כדי מהלך חיינו , מרגע מצת החיות , אנחנו מסתכלים ומתבוננים בעודנו רוחשים בהתרחשות החיים בפועל ; חווים , תוך כדי הניסיון הסובייקטיבי קונקרטי , את זרם התודעה היחידני הרציף " ) האני ( " המסנכרן ומעדכן את ההכרה תודעה הרוחשת בפעילויותיה אל מול מידע הקשרי היסטורי הדמייתי חווייתי האצור במאגרי הזיכרון ההקשריים , כמפורט ב"תורת המחוללים . " אותה הייחודיות של יהודה , זהר , ישעיהו - כל ייחודיות , כל חי , כל אדם , עם הרצף המשתנה הסובייקטיבי קונקרטי שלו , עם מאגר הניסיון המונחל , הצבור והמעודכן , המהווה את סך כל פעילויותיו . ולכן הוויכוח ההיסטוריוסופי בשאלה "האם האינסופי קודם לסופי , " מנקודת המבט של מציאות שהיא מרחב אימננטי של משמעויות פועלות , נענה באמירה : מרחב אינסופי בפעולותיו הסופיות . זהו מרחב הייחוד ואיחוד בריבוי , האינסופי של הסופיים בתוך המרחב ,

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help