sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:60

נשארת נפרדת מהאחר . היא זורמת ומושפעת מאינסופיותו של המידע הזורם ממצב האחר במרחב , ממרחב האובייקט אל הסובייקט , מהאחר אל הזהה וחוזר חלילה . שניהם , אחרי צמצומים רדיקליים , עדיין נעצרים באגו , במונאדה , בתפיסה הדואלית של גוף ונפש , בשקיקה לשלמות , ואוחזים בעקרון הסיבתיות והשלמות . לוינס אף ציין זאת בכותרת המשנה לספרו " כוליות ואינסוף - מסה על החיצוניות . " לעומת זאת , בתפיסת המציאות כמרחב אימננטי אינסופי למשמעויות פועלות אין הבדל בין גוף לנפש , החיים הם אונטולוגיים , והאונטולוגיה עצמה היא התחוללות במרחב עצמו , המאפשר את התחוללותו של יחיד האדם , "אני" יחידני רציף , סובייקטיבי קונקרטי , רגיש , כואב , אוהב , כפי שיבואר בהמשך וכמבואר בפירוט ב"תורת המחוללים . " במרחב האימננטי האינסופי למשמעויות פועלות קיימת ונראית הדדיות והרמוניה בשינויי המרחב עצמו , בעצם המפגש - עצם השיח לסוגיו ואופניו , פנים אל פנים , גב אל גב , קול או מישוש , מכל צד חושי צורתי , תנועתי , חומרי ואחר . המפגש הוא התרחשות משותפת ספונטנית עכשווית , רוחשת ברגע זה . בספונטניות ההתרחשותית במרחב מתנהל שיח בין פנים לאחר . המציאות , על פי העיקרון למשמעויות פועלות , מורכבת הווה מיחסים דינמיים , המהווים נסמנים מושגיים גנריים של אפשרויות פעולה , המותמרים לפעולות קונקרטיות במרחב האונטולוגי באופן של ממדים , צורות ותנועות בתופעה הרוחשת והמשתנה . ככל שנתקדם במסה , נראה שהשיח הוא התרחשות ספונטנית שאיננה נובעת מסיבה לתוצאה , אלא היא מרחב פועל של משמעויות פועלות . ( 25 ) האידיאה של הפלטפורמה הגנרית הינה אידיאה שהאינסוף חלק ממנה , בתפיסתו של הוסרל לגבי מערכת הכרתית מוגמרת . הפלטפורמה 58 אדמוני הוסרל , הגיונות קארטזיאניים ( תרגום : א . צ . בראון , ( ירושלים , , 2006 עמי . 15

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help