sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:16

איננה צלולה ובהירה ואינה מעלה את איכות חייו של בן האנוש בקהילתו ובסביבתו , אלא מקבעת אותו בחיי סבל וחרדה , הרוחשים , חוזרים ונרדפים . בימינו , עדיין נראה "שיש בו כל כך הרבה פילוסופים וכמעט אותו מספר של פילוסופיות , " כפי שהצהיר הוסרל בזמנו . אמנם במאה האחרונה הוצגו משניות חברתיות מדיניות והתבוננויות פילוסופיות חשובות ומרחיבות בראיית המציאות , הכרה ואתיקה , כמו אלה שהציגו הוסרל , ברגסון , ראסל , סארטר , לוינס , דלז ואחרים , אך עדיין עיקרן נשאר באותה תפיסת מציאות ותפיסת ה"אני" היחידני בה , המושתתת על תפיסת מציאות דואלית של גוף ונפש נפרדים אך שלובים זה בזו כחומר ורוח . תפיסת מציאות זו נשענת ביסודה על עקרון הסיבתיות והשלמות . גם התבוננויות במציאות , כמו האקזיסטנציאליזם , הסובייקטיביזם הטרנסצנדנטלי לסוגיו והפסיכואנליזה , אוחזים ונשענים באותו פשר מציאות סיבתי המשאיר אותנו היכן שאנו - בסבל , בשעבוד ובעיוורון . לכן , נדרשת תפיסה הכרתית רדיקלית של המציאות ( קוסמוס , ( שיסודה בראייה חדשה את אופן התרחשותה של המציאות בפועל . הביאור הזה קורא לפתיחת אופק חדש במרחבי ההכרה האנושית ולהערתה אל ראיית המציאות על פי עקרון המשמעויות הפועלות ולא על פי עקרון הסיבתיות והשלמות . ראייה חדשה זו תאפשר פריצת דרך והרחבת ידע בתחומי המדע החמור - מפיסיקה , מתמטיקה ותורת החומרים ועד לנוירוביולוגיה , כימיה ותחומי מדע אחרים - ותאפשר לחברה האנושית וליחידיה לחיות וליצור בפועל , באופקי הכרה רחבים ומופלאים , ביתר שלווה ואחווה בתוך מציאות אפשרית . אדמונד הוסרל , הגיונות קארטזיאניים ( תרגום : א . צ . בדאון , ( ירושלים , , 2006 עמי . 5

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help