sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

פרק ראשון מן הזיאנר והלאה הטרגיקומדיה השקספירית נודעת שלא לטובה בבעיות הסבוכות שהיא מעמידה לפני המבקרים — הן בעיות של זהות ז'אנרית והן בעיות של פרשנות . המושג "טרגיקומדיה" הוחל בדרך כלל על שתי הקומדיות המכונות "קומדיות הבעיה : " "סוף טוב הכול טוב" ( 1602 / 3 ) ו"מידה כנגד מידה" , ( 1604 / 5 ) שקדמו לתקופת הטרגדיות הגדולות 1604 ) עד 1607 או , 1608 כולן חוץ מ"המלט , ( 1600 / 1 , " וכן על ארבע הרומנסות שנכתבו אחרי התקופה הזאת . שתיים מן הרומנסות , "אגדת החורף" ו"הסופה , " ושתי הקומדיות הנזכרות , הן החומר שיעמוד כאן לבחינה . ארבעת המחזות אינם מצטרפים על נקלה לקבוצה מלוכדת היטב , מכיוון ש"המלט" קדם ל"סוף טוב , " ותערובת של יסודות טרגיים וקומיים לא נעדרה לחלוטין גם מן הקומדיות של שנות התשעים של המאה הט"ז . אף על פי כן , דומה שיש תועלת בהנחה בדבר קיומו של פן משותף למחזות שקדמו לעיסוק בטרגי ולאלה שבאו לאחריו , משום שהנחה זו מבליטה כמה נושאים , צורות וכיוונים , הנשנים וחוזרים במחזות , ואשר ההתחקות על משמעותם היא מטרתו של דיוננו . בקצרה , ביסוד דברי משמש סיפור היפותטי , המזהה את "סוף טוב" כאחרונה בקומדיות החיזור החוגגות , שבמרכזן זימון וזיווג של זוגות צעירים — והיא כבר נגועה בסיבוכים ובחרדות , המטילים את צלם על חיי המין . "במידה כנגד מידה" סיפור זה מציג פנטסיה דו אגפית , שתוכנה מתנודד על שפת התהום של אותן שואות משפחתיות צורבות , שבהן עוסקות הטרגדיות ; ואילו בשתי הרומנסות , על מערכות הדמויות הדו

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help