sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:183

לייחודם הלאומי של בני ישראל , עדיין לא התבלט ביחסים שבין האלוהים ובין האבות בספר בראשית . אלוהי [ בני ] ישראל במעמד הסנה ביקש משה מהא ל המתגלה אליו שיאמר לו מה שמו , כדי שיוכל להציגו לפני בני ישראל בבואו אליהם בשליחותו להוציאם ממצרים . תשובת האלוהים מן הסנה היא הצגת ההתגלות בשם חדש , " אהיה . " שם זה הוא מקבילו של השם הוי"ה , שכן שניהם נגזרים מהשורש ה ו ה : ויאמר משה אל הא להים : הנה אנכי בא אל בני ישראל ואמרתי להם , אלהי אב › תיכם שלחני אליכם . ואמר › לי מה שמ ?› מה אמר אלהם ? ויאמר א להים אל משה : אהיה אשר אהיה . ויאמר , כה תאמר לבני ישראל : אהיה שלחני אליכם ( שמות ג , יג-יד . ( המשמעות של חילוף השמות היא שינוי בדרך ההנהגה : על משה להבין שמעתה יפעל ה' בדרך אחרת מכפי שהכירוהו עד כה האבות וגם הבנים בשנות השעבוד במצרים . על משה להציג את ההנהגה החדשה לפני העם . במובן מסוים משה רבנו אמור להביא לעם תפיסה אמונית ודתית חדשה , וזו תוצג לפניו במלואה רק בהתגלות הבאה שתתרחש באותו מקום , בהר חורב . שליחותו של משה רבנו נועדה להביא את בשורת ה' לעם המשועבד , למצרים המשעבדת ופרעה בראשה , ובסופו של דבר לעולם כולו . תכנית הגאולה בשם ה' עם שובו של משה למצרים , זמן קצר לאחר תחילת פעילותו לשחרור עם ישראל ויציאתו מן הגלות , התגלה ה' שוב אל משה והורה לו את משמעותה של דרך 227 לביאור פילוסופי על דרך הקבלה מדוע והיכן משמשים השמות אלוהים , א ל שדי וה' בספר בראשית , ראו במאמרו של הרב יהודא ליאון אשכנזי ( מניטו , ( " עקדת יצחק באור חדש" ( אשכנזי , תשס"ג . (

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help