sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:56

ובאמנות העולמיות , מעלילות גלגמש ועד מלחמה ושלום של טולסטוי , ומהאפוס ההומרי ועד הקולנוע היפני . הגבלת הזכויות : הצדקת השימוש בכוח משנכנסו חכמים למיון של העימותים בין בני האדם , בעקבות הרצח הראשון , הם החלו לדון גם בכלים לניהולם של עימותים אלה : אמר רבי יוחנן : הבל היה גיבור מקין , שאין תלמוד לומר " ויקם" אלא מלמד שהיה תחתיו נתון [ קין היה נתון תחת הבל שהיה חזק ממנו . [ אמר לו [ קין להבל : [ שנינו בעולם , מה את הולך ואומר לאבא ? [ אם תהרוג אותי , איך תסביר לאבא מה קרה לי [? נתמלא עליו רחמים . מיד עמד עליו והרגו . מן תמן אינון אמרין , טב לביש לא תעבד ובישה לא מטי לך [ משם הם אומרים : טובה לרשע לא תעשה , ורעה לא תבוא לך ] ( בראשית רבה כב , ח , עמ' . ( 214 רבי יוחנן מציע בשולי העימות תובנה נוספת : אי אפשר , הוא טוען , לפתור ולהסדיר את העימותים בין בני האדם רק בדרך של טוב , שכן הרשע ינצל את עדינותו של הטוב ואת רחמיו כדי לעשות רע . לכן חייבים להשתמש גם בכוח , גם בכלים של הרע . על כן " שופך דם האדם באדם דמו ישפך . " לפעמים אם לא יומת הרשע , אם לא יופעל כוח כדי להגביל את רשעתו , המחיר יהיה רע שבעתיים . זכויות האדם הולכות הלוך וחסור מן האין סוף האלוהי . ככל שאדם אחד מנצל את זכויותיו כדי לפגוע באלו של זולתו , הולך וגובר הצורך להגבילו . המתח שבין שמירת הזכויות של האחד ובין הגבלת אלו של האחר הוא אחד המבחנים העיקריים של שאלת זכויות האדם . 44 בהקשר זה מעניינת גישתו של ג'ורג' מוסה ( מוסה , תשס"ח , ( הכורכת את הלאומיות עם המיניות ובכך יוצרת זיקה בין המתחים בתחום המיניות למתחים החברתיים עד רמת האומות .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help