sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

האידיאולוגיה של ההשכלה לא הצליחה לחולל תמורות במבנה הכלכלי של עם ישראל , אך חידוש נעוריו של רעיון הפרו דוקטיביזאציה באידיאולוגיות המאוחרות מעיד על חיוניותו . התנועה הלאומית , אשר נחלה אותו , העבירה אותו לאפיקים רעיוניים חדשים ביתר תנופה והעתיקה אותו למרחבים גיאוגראפיים חדשים . פרשה חשובה זו בתנועת ההשכלה עשויה אפוא גם לסייע בליבון סוגיות בחקר תנועות מאוחרות יותר . אני מודה בראש וראשונה למורי ורבי פרופ' יעקב כ"ץ , שהנחה אותי בעצותיו במהלך חיבורי . הערותיו ושיחותיו מאירות העיניים היו לי תמיד מקור השראה כהיותן חוויה בלתי נשכחת . מורי פרופ' דב סדן הכניס אותי לטרקלינה של הספרות היידית על אוצרותיה הבלומים , אשר שימשו לי מקורות למחקרי . ד"ר שלמה בריימן , פרופ' רפאל מאהלר , פרופ' חנא שמרוק ומר מנחם פייקאז' סייעו לי בביקורת , בעצה ובעידוד . אני מחזיק טובה לספרייה הלאומית ולפרופ' ק . וורמן אשר עמד בראשה , שהקל עלי את הגישה לגנזיה ועודדני בעבודתי . ד"ר ישראל מלמן פתח לפני את ספרייתו העשירה , פרופ' חנא שמרוק הואיל להביא לי מארצות הברית מיקרופילמים מספרים נדירים . מר שלמה בירנבוים השיג מענק ממפעל הפיס להעתקת כתב היד , ומר ישעיה אברך סייע לי רבות בהוצאת הספר —לכולם אני אסיר תודה . ואחרוךאחרון — תודה והוקרה לרעייתי חנה , שעזרה לי בכל שלבי עבודתי במחקר זה . יבואו כולם על הברכה . מטעמים טכניים הועתקו האותיות הקיריליות שבכתב הרוסי לאותיות לאטיניות . מ . ל .

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help