sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

כרק ראשון התאטרון הדתי בצרפת של ימי הביניים בשביל להבין את מהות הטרגדיה של הרנסנס ואת האווירה והנסיבות שבהן נולדה אחרי שנת , 1550 שומה עלינו לעיין — ולו עיון חפוז ושטחי בלבד — בתולדות , 7 תאטד ק בצרפת של ימי הביניים , ובעיקר בתאטרון הדתי ( הנוצרי והתנ"כי ) לקראת סוף ימי הביניים . התאטרון הקומי של התקופה אינו מענייננו . בראשית דרכו , בתחילת המאה העשירית , היה התאטרון באירופה המערבית תאטרון דתי , שבא לעולם בחסותה של הכנסייה והתפתח בהדרכתה , ואפשר לומר גם בהשתתפותה הפעילה . לא היתה לו זיקה כלשהי לתאטרון הקלסי היווני או הרומי , שנעלם לגמרי כמה מאות שנים לפני כן . המחזות הראשונים היו כמין 'מערכונים' קצרים שהוצגו בחג הפסחא ותיארו את תחייתו של ישו הנוצרי ; תחילה היה קריין יחיד מדקלם אותם , ואחרי זמן מה התלוו אליו כמה פנטומימאים . במרוצת הזמן התחילו הדמויות 'משחקות' ומנהלות רב שיח ביניהן , וכן חוברו מחזות פשוטים ופשטניים כגק אלה גם לכבוד חג המולד , שנושאם היה כמובן הולדת ישו וכל הקשור בה . במקורם היו כל האירועים הללו קשורים בעבודת הקודש ; הטקסט עקב אחרי המקורות ( האוונגליון , ( והמוסיקה שליוותה אותו היתה מוסיקה כנסייתית , היא הזמר הגרגוריאני ; לימים נוספו על הזמירות הכנסייתיות גם לחנים חילוניים . עם הזמן התרבו המחזות הללו והתפתחו והחלו לצאת מבין כותלי הכנסייה , תחילה אל כיכר הכנסייה , ובסופו של דבר אל כל כיכר או רחבה בעיר ובעיירה . מאות בשנים עסקו באותם נושאים דתיים מסורתיים , שנשאלו מכתבי הקודש הנוצריים ומן ה'הגיוגרפיה' -

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help