sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

בפרטי מנהגו המודע אין ה"פרימיטיבי , " האדם הארכאי , מכיר מעשים שלא נעשו ולא נחוו קודם לכן על ידי אחר , אחר שאינו אדם . כל מה שהוא עושה כבר נעשה . חייו הם חזרה בלתי פוסקת על מחוות אשר נעשו לראשונה על ידי אחרים . חזרה מודעת זו על תבניות מופתיות קבועות מראש חושפת אונטולוגיה מקורית . התוצר של הטבע והאובייקט שנוצר הודות למיומנותו של האדם אינם מוצאים את ממשותם ואת זהותם אלא בה במידה שהם מהווים חלק ממציאות טרנסצנדנטית . המעשה זוכה במשמעות , ב מ מ ש ו ת , אך ורק במידה שהוא חזרה על מעשה בראשיתי . קבוצות של נתונים שלוקטו בתרבויות שונות יעזרו לנו להכיר טוב יותר את המבנה של האונטולוגיה הארכאית הזאת . חיפשנו בראש ובראשונה דוגמאות שיש בהן להעיד , בצורה הברורה ביותר , על מנגנון החשיבה המסורתית ; במלים אחרות , עובדות שיעזרו לנו להבין כיצד ומדוע הפך דבר מסוים לממשי בעיני האדם בחברות הקדם מודרניות . חשוב להבין מראש את המנגנון הזה , כדי שנוכל לבחון בהמשך את בעיית הקיום האנושי וההיסטוריה על רקע הגישה הרוחנית הארכאית . חילקנו את הממצאים לכמה פרקים מקיפים : . 1 נתונים המוכיחים כי מבחינתו של האדם הארכאי הממשות היא פונקציה של חיקוי ארכיטיפ שמימי . . 2 נתונים המוכיחים כיצד מוענקת ממשות על ידי השתתפות ב"סימבוליזם של המרכז : " הערים , המקדשים והבתים נעשים ממשיים על ידי כך שהם מזוהים עם "מרכז העולם . " . 3 לבסוף , פולחנים ומעשים חילוניים משמעותיים , שהמשמעות הוענקה להם אך ורק משום שהם חוזרים במתכוון על מעשים מסוימים שנעשו בראשונה על ידי האלים , הגיבורים או האבות . עצם הצגתם של נתונים אלה די בה כדי לייסד את המחקר של התפיסה האונטולוגיה המשתמעת , שאנו ננסה לפענח בהמשך הדברים — פענוח שיתאפשר רק מכוח הצגה זו .

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help