sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

הבעיה ספר צנוע זה מתכוון לבחון היבטים אחדים באונטולוגיה הארכאית ; ליתר דיוק , את תפיסות הישות והממשות הנובעות מהתנהגות האדם בחברות הקדם מודרניות . החברות "הקרס מודרנירת" או "המסורתיות" כוללות הן את העולם שאנחנו מכנים בדרך כלל "פרימיטיבי , " והן את התרבויות העתיקות של אסיה , אירופה ואמריקה . מובן , שהתפיסות המטאפיסיות של העולם הארכאי לא נוסחו תמיד בלשון תיאורטית ; אבל הסמל , המיתוס והפולחן נתנו ביטוי , במישורים שונים ובאמצעים ייחודיים , למערכת מורכבת של קביעות קוהרנטיות באשר לקיום האמיתי של הדברים , מערכת שניתן להתייחס אליה כאילו היא מטאפיסיקה . ואולם , כדי לתרגם את כל הסמלים , המיתוסים והפולחנים הללו לשפה המקובלת עלינו , חיוני הוא שנבין את המשמעות העמוקה שלהם . אם נשתדל לחדור אל המשמעות האותנטית של מיתוס או של סמל ארכאי , נהיה חייבים להגיע למסקנה כי משמעות זאת חושפת התוודעות אל מצב מסוים ביקום והיא מחייבת , בשל כך , עמדה מטאפיסית . אין טעם לחפש בשפות הארכאיות את המונחים שנוצרו בעמל רב במסורות הפילוסופיות הגדולות : סביר מאוד להניח כי מלים כמו "ישות , " "אי ישות , " "ממשות , " "אי ממשות , " "התהוות , " " אשלייתי" ומלים נוספות מעין אלה לא יימצאו כלל בשפת הילידים האוסטרלים או בשפת תושביה העתיקים של מסופוטמיה . אבל גם אם המלה חסרה , המושג קיים ו ההבדל הוא בכך שהוא "נאמר" - כלומר בא לידי ביטוי באופן קוהרנטי — באמצעות סמלים ומיתוסים . אם ניתן דעתנו להתנהגות הכללית של האדם הארכאי , עובדה אחת חייבת למשוך את תשומת לבנו : בדומה למעשים האנושיים כשלעצמם , גם האובייקטים של העולם החיצוני חסרים ערך מהותי עצמאי פרק ראשון ארכיטיפים וחזרה

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help