sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

קרבה בתחומים נבחרים מסוימים שבחרתי לעצמי : בטעם , בדקות ההבחנה וכן בהעברות שכל חוויית קריאה ראויה לשמה מעוררת וגורמת - כל אלה הבהיקו עבורי ככוכבים בתהליך הקריאה בבולאס ובקולטארט , באייגן , במקדוגל ובפיליפס . אבל מלבד שיקולים סובייקטיביים אלה יש עוד שתי 'עובדות' ברורות , אם תרצו , המצדיקות אסופה מיוחדת במינה זו . עובדה אחת משתקפת בעצם שמו של קובץ זה . שכן האנליטיקאים המוצגים בה , כולם במובן מסוים 'מחוברים באסוציאציה חופשית' - כולם מזדהים עם המסורת העצמאית הבריטית או נעו סביבה . לאורך דורות ובאופן שחוצה אוקיינוסים , מניו יורק ועד ניו זילנד , ד"ו ויניקוט הוא דמות שאותה כולם מעריכים ומעריצים . במובן זה יש אפוא קשר אסוציאטיבי של אבהות קדומה משותפת ומורשת אינטלקטואלית . שיקול ישיר יותר הוא שכל חמשת האנליטיקאים הללו רוחשים כבוד רב - ומדי פעם גם עושים לכך פומבי - איש איש לעבודותיהם של זולתם . לדוגמה , הכבוד שרוחש פיליפס לאייגן , בא ללא ספק לידי ביטוי בקובץ שערך , חבל הלוליינים המחושמל - [ The Electrified Tightrope ] כתבים נבחרים מאת אייגן . בולאס ידוע כמי שהסב את תשומת לבם של קהלים אמריקניים לעבודתה של נינה קולטארט . מקדוגל ואייגן קשורים באופן אחר : על אף כל ההבדלים הטבועים במקורות שלהם וברגישויותיהם התרבותיות , שניהם מעריכים את ביון ולאקאן . בקצרה , ישנה שיחה מתמשכת - לעתים תת קרקעית ואינטר טקסטואלית , ולעתים שיחה פתוחה וגלויה - שמשלבת בין הכתבים של דמויות חשובות אלה . אם כן , אחת ממטרותיי בקיבוץ אנליטיקאים אלה יחדיו בספר זה הייתה להבליט את ההקשר של שיחה זו , שהנה רחבה יותר . כך ובאותה רוח של "מעבר לכיתות פסיכואנליטיות" - המאמר המסיים את ספרה של מקדוגל , פניו המרובות של ארוס [ The Many Faces of Eros ] אשר ראה אור לאחרונה - עלה בדעתי כי באסוציאציה חופשית הוא גם דרך להתייצב נגד התכונה של ריב ומדון ושל רצח אח , הקיימת לעתים בדיוני הפסיכואנליזה בת זמננו . מכל מקום עשיתי זאת - או לפחות כך אני מקווה - מבלי להתמכר או לאמץ משהו מעצם הכיתתיות המיותרת , המרוצה מעצמה , שעלולה להיות למרבה הצער כה שכיחה

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help