sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

עם תשע עשרה נשים מזרחיות המועסקות בסגל האקדמי של האוניברסיטאות או של מכללות אקדמיות . הפרק הראשון מתאר את תקופות החיים : החל מבית ההורים , הלימודים בבית הספר היסודי והתיכון , הכניסה ללימודים גבוהים באוניברסיטה , שלב הדוקטורט , הבתר דוקטור והקריירה האקדמית . בשלבים אלה מתעוררות בעיות כלכליות מכבידות ויש צורך להתמודד עם קשיי הסתגלות לסביבה תרבותית וחברתית חדשה ללא רקע מתאים . הפרק השני מציג את ניתוח הסיפורים "לרוחב , " בהתאם לקטגוריות תוכן או תמות החוזרות ומופיעות ברוב הסיפורים של המשתתפות . ( categorical content analysis ) כמה מנושאים אלה הם.- השפעה של חזות מזרחית ומבטא מזרחי , מקום ומוצא , פער תרבותי , משבר וכינון זהות , ומה זאת זהות מזרחית ? הפרק השלישי מנתח את האפשרות של התפרקות השילוב ( ההצטלבות ) של המאפיינים או הזהויות של מגדר , מוצא אתני ומעמד כלכלי חברתי . מתוך הסיפורים התגלו שתי צורות שינוי ופירוק כאלה . האחת היא התגברות של זהות מסוימת על זהות אחרת , אחת או יותר , והשנייה היא על ידי הפרדה בין זהויות שונות וייעודן לתחומי חיים שונים ( לתיאור חזותי של שינויים כאלה מוצג מודל גרפי . ( הפרק הרביעי מתמקד בניתוח "לאורך" של הסיפורים . ( holistic analysis ) בניתוח כזה , שבו מציגים סיפור מלא של יחיד , אפשר לעקוב אחרי השתלשלות האירועים והקשר ביניהם , מאיפה מתחיל הסיפור ולאן הוא מתקדם , האם יש בו מעברים , חזרות , סתירות וכדומה . מקריאת החומר ניתן להבחין בין שלושה סוגים של סיפורים . א . סיפור קיפוח מאבק ניצחון ; ב . סיפור ביקורתי חתרני ; ג . סיפור נורמטיבי קנוני . מיון הסיפורים נעשה על בסיס הציר המרכזי שלהם , אך שום סוג סיפור אינו חף מאלמנטים של טיפוסים אחרים . בהמשך אציג שני סיפורים להדגמת הטיפוס הראשון . בפרק החמישי ובפרק השישי אביא , בהתאמה , שלושה סיפורים ביקורתיים ושלושה סיפורים נורמטיביים . בנוסף לכך בפרק השביעי אציג שלושה סיפורים של משתתפות המועסקות במכללות . אחרי כל סיפור מופיעה פרשנות משלי , אך הקורא מוזמן להבין אותו בצורה שונה . בסיכום אציין כמה מן ההתרשמויות הכלליות מתוכן הסיפורים ואסכם אותן לפי שלושת הגורמים המרכזיים של המחקר - אתניות , מגדר , ומעמד . לבסוף אנתח את תהליכי ההצטלבות , ההתפרקות וההרכבה החדשה של זהויות והשתייכות שונות ואת אפשרות ההתקרבות החברתית תרבותית של חבריהן .

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help