sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

הדרך בין השנים 1200- 1 350 בתקופה זו הגיעו לכדי גיבוש כמה מהאלמנטים העיקריים המעצבים את הדרך הנוכחית , אלא שמספר התחנות וסדרן היה שונה מדי פעם לפעם י . 1 מקום ההרשעה נקבע בתקופה זו בפרטוריום . . 2 בשנת 1250 נזכרה לראשונה כפיית הצלב באנטוניה . רבות ממסורות אלו נותרו עד היום בכנסית הקבר באתרן . סידור זה , שלמעשה נועד להיות זמני "עד יעבור זעם , " נשאר בעינו , וגרם לבלבול רב בקרב עולי הרגל בדורות הבאים . בתקופה הצלבנית אנו עדים לקיום שתי המסורות גם יחד בהקשר למסלול "דרך היסורים , " גם זו של הר ציון , וגם זו של הפרטוריום באנטוניה : א . הר ציון : מה"פרטוריום" שעל הר ציון , עברה הדרך לאורך החומה המערבית , אך בהעדר עדויות נוספות סיפור פגישת ישו עם שמעון מקיריניאה הונצח בפרסקו על קיר הפרטוריום , בעוד פגישת ישו עם אמו הונצחה בסמוך לכנסית הקבר . ב . הפרטוריום באנטוניה : היה זה בתקופה הצלבנית שהפרטוריום זוהה באנטוניה , ומצא את קביעתו הסופית בתקופה מאוחרת יותר . הבחירה נעשתה ( לדעת האב אבל ) מתוך שיקולי נוחות או הנחות מוטעות , בהיותה בסמוך למרכז השלטון הצלבני בהר הבית . בימי הביניים שמשה כבר מצודת האנטוניה לפרקים כמושב השליט המוסלמי של העיר . יתרה מזאת , רחוב יהושפט " ) דרך היסורים" של היום ) היווה את התוואי הקצר ביותר בין גת שמנים והגולגותא והתאים על כן למטרתו יותר מכל . כן היתה סביבה זו ( צפונה להר הבית , ( מיושבת ע"י נוצרים רבים , והיה זה טבעי שהמסלול יעבור בתחומם . יודגש , כי בתקופה הצלבנית הפאטריארכיה של ירושלים לא נקטה כל עמדה בגין תוואי זה או אחר . מכל מקום , הכמרים , שהיו קשורים להר הבית - מרכזם , עשו ככל אשר היה לאל-ידם כדי שהזכרונות הקשורים לסבל ישו יהיו במסלול הקרוב להר הבית ( מצפון לו . ( "היה זה אך טבעי , שאנה וקיפא יגורו בסמוך למקדש , ונבנתה אז קפלה , שהנציחה את מנוחתו של ישו בסמוך . " מסלול "דרך היסורים" בימי הביניים היה איפוא כדלקמן : ראשיתו במקום שישו החל לשאת את הצלב ( לא הרחק מכנסיה סט . אנה , ( משם הוא עשה את דרכו למצודת אנטוניה , תוך עצירה "במקום מנוחתו של ישו . " משם נכנסה התהלוכה לשטח הר הבית , דרך מערכת מדרגות מיוחדת אשר כיום לא נותר ממנה שריד . משם ירדה למשטח הר הבית , ויצאה ממנו דרך שער הנקרא "שער היסורים" ( באב אל-נאדיר של היום ) בהמשיכה משם ישירות לכיוון הגולגותא . לאחר הכיבר 1 ' הצלבני מרבית התושבים הנוצרים נאלצו לעזוב את מגוריהם שמצפון להר הבית ( בזתא , ( ברם לא נמנעה מהם הגישה למקום .

הוצאת ספרים אריאל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help