sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

לבנות במוזיאון חלל א לטרנטיבי דני יהב בראון " סרטן הוא מונח המשמש לתיאור מחלות , שבהן תאים בלתי נורמליים מתחלקים ללא פיקוח , ולפיכך יכולים לחדור לתוך רקמות אחרות בגוף National Cancer Institute - " . Dim , / 7 ' JO / " הוא צמח בעל ענף אנכי , המצוי בדרך כלל מתחת לאדמה , ולעתים קרובות ממשיך לרבות את שורשיו מנקודות שונות Wikipedia - " . המוזיקה , הספרות והקולנוע מתקיימים במרחב שאינו מחויב בנוכחותו הפיזית של הצופה . דיסק המופק בניו יורק , זהה לזה המגיע לתל אביב ; סרט המופק בהוליווד , מוקרן בו זמנית ברחבי העולם,- זהו גם גורלו של ספר משעה שיצא את בית הדפוס . ההפרדה בין זמן למקום "חודית לסוגות אמנותיות מסוימות . אחדות הזמן והמקום הכרחית הן לצריכת אמנות פלסטית והן לאמנויות הבמה והמחול . חלוקה זו חיונית לשם חידוד קווי הגבול בין שתי שיטות צפייה שונות שהמשיג שדה האמנות . השיטה הראשונה נוסחה כבר במאה ה . 1 9 זוהי תפישה ממוקדת חלל תצוגה : פרטי וציבורי , "סלון " ויריד . ( world ' s fair ) תיבות תצוגה מסוג זה מתוחמות באמצעות קירות וגג , הממסגרים את מה שמצוי ביניהם , ומסמנים אותו כעבודת אמנות . הקירות מייצרים הפרדה שרירותית ( גם אם דעתנית ) בין "אמנות " ל"אומנות , " בין מרכז לשוליים , בין גבוה לנמוך . השיטה השנייה מכנסת יחדיו כמה חללי תצוגה , השזורים זה במרחבו של זה . התיבה המודולרית טורפת את הקלפים שחילקה השיטה הקונבנציונלית , ומחלקת א 1 תם מחדש , תרתי משמע . שיטת " צוג זו מחייבת את הצופה לחצות במבטו דופן כפולת פנים : חיצונית ופנימית כאחת . הדופן החיצונית מוגדרת באמצעות הקירות הלבנים של הגלריה ; הדופן הפנימית ממשיגה מחדש סף ממשי או מטאפור . את מקומו של האובייקט , שנכלא בעבר בין קירותיו הצרים של החלל , ממיר "צוג רב שכבת : "צוג בתוך "צוג בתוך "צוג . שדה הראייה הכפול ( והמשולש ) משנה לחלוטין את תנאי הצפייה , וזאת מבלי שנדרשנו לתפישת החלל ול"צוגיו השונים בעבודת האמנות עצמה . " החלל הפנימי " עשוי להיבנות מקירות הפרדה ארעיים , ההופכים למצע שעליו "מוקרן " האובייקט האמנות לראווה . ראו , למשל , תערוכת היחיד של אלי פטל , "הטבע המקורי , " שהוצגה בביתן הלנה רובינשטיין בתל אביב , 2006 ) אוצר : אורי רסאו . ( כאלו הם גם Resident Alien / של סיגלית לנדאו , שהוצג בתוך חלל של מכולה בביתן הישראלי בביאנלה בוונציה , 1997 ) אוצרת : שרה ברייטברג סמל ;( הסביבה המעוצבת , שנבנתה בתערוכה "מרחב ביניים " במוזיאון פתח תקוה לאמנות , 2007 ) אוצרת : דרורית גור אריה , ( או סביבה דידקטית המאפיינת מוזיאונים לחקר השואה , הטבע , ההיסטוריה וכמובן גם מוזיאוני שעווה למיניהם . בשלב זה ראוי ליצור הפרדה בין "חלל בתוך חלל , " להלן "חלל אלטרנטיבי , " לבין יצירה אמנותית , שבה הופך הפיצול הפנימי לטבע ראשון . בין אלה ניתן למנות את העבודות מכונית עם תא מטען פעור של פיליפ רנצר , בקתה מושהית באוויר בשולי החדר של אורלי סבר , o'nn'HJ / 'n'im wn של תומאס זיפ , וכמובן - היקומים המקבילים הסמויים מהעין של גרג ! ר שניידר , שנבנו בתוך קרביו של המוזיאון . רבות נכתב על תערוכת היחיד של אלי פטל , "טבע זמני , " ובכל זאת , נדמה כי בחינה מחודשת של חצבת התערוכה מהווה משום ביאור לאלטרנטיבה שעליה מצביעה רשימה זו . הצופה המודרני הורגל בכללי הצפייה המ 1 כתבים על ידי חללי התצוגה הקונבנציונליים . בחמה לחציית הסף בכנסייה , גם כאן עינינו שלוחות באופן אינסטינקטיבי אל הקירות המונומנטליים הנפרשים סביב . הקירות מייצרים אוריינטציה . - הם קובעים את מסלול ההתקדמות במרחב , מנסחים פתחי יציאה וכניסה , ומשרים תחושה של התמצאות , הנפרשת באופן ליניארי . כבר בכניסה פוגש מבטנו את מושא הביקור עצמו - דמותו המושגבת של הצלוב . נקודת שיא קריטית זו מזוהה ממרחקים ; האופק הבלתי מופרע - נהיר וחד . באופן פרדוקסל , ' הוא גם נגיש למבטו של הצופה חרף העומס הגודש את המרחב . חלל מסוג זה משרה בכפיפה אחת תחושה של הבטחה ושל מימוש גם יחד . גם אם התחושה הנלווית למעשה הצפייה היא תחושה מדומה , היא נוסכת בצופה הרגשת ביטחון . זהו ביטחון הנוגע ביכולת ללמוד , להבין ולהפנים , לנער את העיקר מן הטפל , ולהגיע בסוף הדרך אל נקודה קתרטית השובה את המבט . כך , למשל , הביקור בתערוכה של פטל העניק לצופים נקודת מבט עילית , שפרשה מבט פנורמי אל ריבוי מרחבי בלתי נגיש . במשטח "הביתנים " עצמו אבדה נקודת המבט המועדפת לטובת חיכוך בלתי אמצעי עם האובייקטים המרכיבים את התערוכה . כך הפך המבט שהוטל בעבודה גם לנקודה של עיוורון . חוויה דומה מזומנת למבקרים בחלל של תאגיד הריהוט השוודי " איקאה . " גם "איקאה " מפוצלת לחללים משניים , הזולגים זה בבטנו של זה . החלוקה הפתוחה זורמת באופן בלתי היררכי . היא מאפשרת לעין המשוטטת , בכל רגע נתון , להתקדם , לחזור ויילקצר , " או להתנסות במסע של ניסוי וטעייה . הצרכנות מובילה את המבט במשעוליה , זאת מבלי להתחייב על תוואי ברור ועל אופק קבוע . קירות החלל , המשמשים להפרדת הפנים מן החוץ , נעלמים בקרבו של המרחב המתפתל . אתם מתפוגגת גם היכולת לנסח למסע הצרכני נרטיב קוהרנטי ויציב . תחת זאת אנו זוכים בחלוקה נוספת או , לפחות , בהבטחה לחלוקה מעין זו . המוטציה הפולשנית , המקסימה בשפעת חלוקות הביניים , מציעה פיצולי משנה מרובים , פינות חמד נסתרות , ואף מבוך אסתטי רעיונ , מעין מרבץ של פנטזיה ואימה . הכותרת , "טבע זמני , " אף מרמזת על המעמד הנזיל של הגוף המתנייד במרחב המפוצל . הגוף במצבו התקין נתפש כיחידה אורגנית קבועה . כל עוד התאים בו נוהגים על פי הקוד הגנטי הממשמע - קוד כפוי שנקבע א פריורית - מתנהגת היחידה הפיזיולוגית כשורה . הבעיה מתחילה כאשר התאים בגופנו מתחילים להתפצל מתוך עצמם , ובכך להתרבות ולנדור אל מחוץ למסלולם הטבעי . או אז נוצרות מוטציות החותרות תחת תקינותו של הגוף . הפיצול הפנימי מאיים לנפץ את הגוף מבפנים ולהביא לקריסתו . מהלך זה מנכיח את זמניותו ואת שבירותו של ה " טבע התקין . " הדמיון הצורני , שמקיימת המחלה עם מאפייני המודל הריזומט , מזמן קריאה מחודשת של המבט ושל אופני " צוגו . הרקום , שניסחו דיל דלז ופליקס גואטר , מאופיין כמרחב של ריבוי ושל פיזור בלתי היררכי , משולל נקבים ברורים המורים על כניסה או על יציאה . המודל הריזומט' הוא מודל נטול אוריינטציה מן הסוג

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help