sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

להרגיש את כל מתח הציור בכד הזה : גלוי לעין , ועם זאת חידתי לגמרי . הכד נמוג אל הקיר , מתרחק , מצוי כבר בערפל . אם הציור הוא "קיר משותף " בין עולמנו לעולמו , הרי במב 0 ראשון הכד מערער שיתוף זה בהיותו רחוק , אסו-ם , עמום . אבל אז , לפתע , אני מבין כי החפץ הרחוק הזה , החתום הזה , הבלתי מושג הזה , הוא אני . הדבר שבנפשי אשר נמשך אל הציור הזה . עד כמה הכד הזה עומד בהיפוך סימטרי לקיומי מול התמונה . לא רחוק , אלא כאן , בי . זהו הרגע שבו חלל "החדר " וחדר ההתבוננות הופכים לאחד . המחיצה נפרצת . אפשר להיכנס פנימה , אתה כבר בפנים . היית שם עוד לפני שראית את הציור . ומה יש ב " בפנים " הזה ? זמנים . אליהם אתה בא . החתול בא מזמן של "קבר , " אולי ממצרים העתיקה . כיצד התגלגל אל החדר המודרני הזה ? הנערה העירומה שקועה בזמן של שינה עמוקה , עמוקה יותר מסתם שינה , זמן הקשור לזמן החתולי , ובכל זאת הוא זמן אנושי יותר . מעבר לשהות בזמן המיתולוגי למחצה שלה הנערה העירומה נמצאת ב " רגע " מתמשך של הבשלה מינית , של התבגרות כלל לא מיתולוגית . הנערה מימין , הנושאת את בשורת האור המסרידה , נמצאת בזמן של הרף עין . מפגש ההרף עין הזה עם ההתמשכות האסית של זמן הנערה העירומה הוא האימה של הציור ( ומתרחש בכל התבוננות בו . ( ויש גם לציין את זמניה של אמנות העבר המצוססת בציור , הנוכחת כאן כאשכול זמנים חשוב נוסף . כל אלו אופפים אותך בחדר ציור הזה . עומס הזמנים הוא היוצר את המרחב המאגי של ההתבוננות , את סוד התמונה . אם כך , מדוע הכותרת החדר ? זהו ציור על הכלה , על "כלי . " לא רק הכד , אלא החדר כולו , הציור כולו הוא כלי כזה . הרודר ציור הוא כלי היכול להכיל את כל זה , לבנות את כל זה עבורנו , המתבוננים מחדרנו שלנו , להקים לנגד עינינו את הזמנים השונים , את החלומות ואת העולמות השונים שהצטלבו ונדחסו בו , לאפשר את חלחול חלומנו שלנו אל תוכו . כמו בשירו של מארק ססרנד , החדר הוא ביתנו , אבל הוא חייב להישאר ריק . ? הערות 1 רשימה זו היא תוצאה של 'no" / 7 e / , naniD finny עם הצייר מאיר אפלפלד בבית אנה 0 יכו בירושלים בקיץ , 2007 שיחה בנושא "חלל פנים " כחלק מסדרה שכותרתה "שש הערות על שפת הציור . " בשיחה זו נידונו גם ציורים מאת קראווג'ו ותופר . אני מודה למאיר על הדיאלוג המופנם ב 0 קס , 0 גם אם ברשימה זו מיוצגת נקודת המב 0 שלי בשיחה . 2 מארק ססרנד , שירים , תרגום : עוזי וייל ( תל אביב : ידיעות ספרים , , ( 2007 עמ י . 156 3 פסל האקסטזה של תרזה של ברנינ , 1647-52 ) מנטה מריה דלה ויטוריה , רומא , ( נרקיס של פוסן , 1627-28 ) לובר ) וקבורת לוצ'יה של קרוואג ' ו , 1608 ) סירקוזה ) הם כמה מקורות אפשריים לציסוס דמות הנערה העירומה . הציור כולו הוא הד לז ' אנר ציורי "הבשורה למרים , " בשורה שעברה כאן ארוםיזציה והאפלה שהיו קיימות , במידה פחותה , כבר בז י אנר הדתי .

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help