sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

( 1978 Babuscio ) מתייחס לקאמפ כאל אנרגיה יצירתית , המשקפת מודעות שונה מזו של המיינסטרים . זו הכרה מוגברת במורכבויות אנושיות מסוימות של רגש הנובעות מעצם הדיכוי החברתי : תפישת עולם צבעונית המוצרנת , מכוונת ומוגדרת על ידי ההומואיות ( gayness ) של המתבונן . הומו קאמפי סיסי מזרחי נראה על מסכי הטלוויזיה כבר בסדרה פ ל ו ר נ ט י ן , אך הורים מזרחיים המתמודדים עם ההומואיות של בנם הסיסי , לא נראו על המרקע עד 7 קומדיית המצבים הישראלית ג 'וני ( ערוץ 2002 , 2 ( 2003 שיצרו יונתן קוניאק ואיציק כהן . סדרה זו , העוסקת במעצב אופנה הומו נשי ( קוניאק , ( המתגורר ברמת גן מתחת לדירת אמו האקסצנטרית דוריס ( כהן , ( מתמקדת בקהילות הרחוקות ממוקדי ההשפעה בחברה הישראלית : מהגרים , הומואים , נשים וקשישים . הגיבור גיוני מגלם כמה תרבויות שוליים בו זמנית : כהומו , כנשי וכמזרחי . באחד הפרקים , תריס משכנעת את ג'וני ללכת אתה לפסיכולוגית ( ורדה רזיאל ז'קונט בתפקיד עצמה ) בניסיונה "לרפא" אותו מההומוסקסואליות שלו . הפסיכולוגית מבהירה לדוריס , שהיא זו הסובלת מבעיה נפשית , ולא ג'וני . דוריס מוצגת כאם אוהבת , המעוניינת "לגאול" את בנה ממה שהיא מחשיבה על פי ערכיה השמרניים כסגנון חיים סוטה . היא כואבת שהבן שלה לא מספיק גברי ולא מספיק סטרייט , בניגוד לאחיו הגדול ניסו ודני שטאגו , מאצ'ו משופם , שהיגר לטקסס ומגיח מדי פעם לביקור מולדת . בסוף הסדרה מצליחה דוריס להשלים עם המיניות של בנה . ג'וני מוצג בסיטקום ההומואי הראשון בטלוויזיה בישראל כהומו נשי סטריאוטיפי וקאמפי למדיי , הנמשך לצבעוניות , לתיאטרליות , למוחצנות , לקישוטיות , למופעי דראג ולדיוות גדולות מהחיים . מאמר שהתפרסם במגזין nrm Advocate " ip ^ axn הכותרת '' כלא קאמפ" ( "Prison Camp ") מבקר את המסחור של דמויות גאות קאמפיות בטלוויזיה האמריקנית המיינסטרימית , זאת בעקבות הצלחתה של סדרת התעודה טאץי עליז לסטרייט שמעיז - ( Queer Eye for the Straight Guy ) סדרה המתארת חבורת הומואים , המעצבים מחדש את הדירה , את המלתחה ואת המטבח של סטרייטים שלומפרים חסרי טעם . כותב המאמר , האטון הייז , ( Hayes 2003 ) טוען כי תוכניות מסוג זה מבטאות את הסטריאוטיפ העתיק של ההומו בתור ליצן חצר . הייז שואל : "האם הפכנו לאסירים של המשיכה שלנו לקאמפ , " ? ומוסיף : '' אולי הגיע הזמן לברוח מהכלא הזה " !? הייז מבקר במיוחד את הליהוק השבלוני המתבסס על כוחו של הקאמפ : הומור קאמפי או קאמפ כהשקפת עולם . לטענתו , התיאור של היהודים כשיילוק והתיאור של אפרו אמריקניים כאנט ג'מיימה מאפשר כביכול ל"אאוסיידרים" האלה להיכנס אל המיינסטרים ; בשני המקרים מכניסים אותם לטלוויזיה רק כדי לאפשר לקהל ללעוג להם , ולאו דווקא לחוש אהדה כלפיהם . באופן כזה , הומו המוצג בתור שוטה החצר מצליח לזכות בכרטיס כניסה אל המיינסטרים ; ומאחר שלועגים לו , הוא חייב להישאר אאוטסיידר . יחד עם זאת , לייצוגים הקאמפיים יש יכולת שכנוע בלתי מבוטלת , ותפקידם הפוליטי בולט במיוחד כשמדובר ביצירות של קולנוענים ושל אנשי טלוויזיה גאים במיניותם . יוצרים , שאינם מבקשים להתחנף להמונים או להפוך את עצמם לבדיחה , אלא מתייחסים לקאמפ כאל תרבות אלטרנטיבית מקורית , החוגגת את שבירת הגבולות המגדריים ומאפשרת למיעוטים מיניים ביטוי עצמי אותנטי תוך חגיגת הצבעוניות והתיאטרליות הגדולה מהחיים ופדבה . ( 2005 כך , למשל , דמותו של יהלי ( אלון פרידמן , ( רמות משנית של מנהל משמרת במסעדה השינקינאית התל אביבית "אורנה ואלה" בםרטם של פוקס ואוחובסקי הבועה , ( 2006 ) החוגגת את ההומואיות הנשית שלה . בהופעת אורח רפלקסיבית באותו סרט , אוחובסקי נכנס לבר של גייז יחד עם מיקי בוגנים ( בתפקיד עצמו , ( המחמיא ליהלי : "איזו חולצה מהממת " ! גולן , חברו הגולנצ'יק של יהלי , מתמרמר : "מה זה כל האוחצ'ות האלה !? זה שאני הומו לא אומר שאני צריך להיות נשי . " יהלי משיב לו : '' אתה לא צריך . יכול . עושים מה שרוצים , והם רוצים להיות נשיים . " פרידמן , המגלם את יהלי , אף הופיע בתפקיד משנה בסדרת הטלוויזיה א מ א י ל ה ורם נחרי ותמר מרום , , ( 2007 שם גילם את קובי האדריכל , הומו המחמד הנשי והציני , ההופך , כמובן , לחברה הטוב ביותר של אפרת ( אורנה בנאי , ( המגלמת שחקנית סטרייטית ההופכת לאם חר הורית . דמות הסיסי בכלל ודמות ההומו הסיטי בפרט שבה לדיון הציבורי באחרונה בעקבות מסע הפרסום לרשת "מחסני תאורה . " מיקי בוגנים , מעצב שיער ואיש תקשורת , הגאה בהיותו גבר הומו נשי , השתתף בפרסומת פרובוקטיבית עתירת רמזים מיניים . בהשתתפותו בקמפיין זה עשה בוגנים מעשה נכון לא רק מבחינת הכיס , אלא גם מבחינה פוליטית . הוא העז לדבר בגאווה ובנחישות על מה שהכי מפחיד גברים סטרייטים והומואים מתחסדים וסיסיפוביים כאחד : הומואיות , נשיות ותנוחות מיניות בין זכריות כמו שישים ותשע . בוגנים יכול להפוך לגיבור תרבות רק בחברה שבה מתחוללים שינויים משמעותיים ומשמחים . ביבליוגרפיה (*) נורית גרץ , סיפור מהסרטים : סיפורת שראל ת וע בוד ה לקולנוע ותל אביב : האוניברסיטה הפתוחה , . 11993 ו (* אלה שוחט , הקולנוע הישראלי : מזרח מערב והפוליטיקה של הייצוג ורעננה : האוניברסיטה הפתוחה , . 1 ( 19911 2005 515-30 . (* 1 ^ י ) Susan Sontag , "Notes on Camp , " Vartisan Review , 31 : 4 ( Fall 19641 , Jack Babuscio , "The Cinema of Camp ( Aka Camp and the Gay Sensibility ) , " (*) Gay Sunshine journaL . / ( ? 1978 ) . Gilad I \ ulva . "Radical Sissies and Stereotyped Iairies in 1 . auric Lynd ' s (*) Fhe Fairy Who Dirln ' t Want to lie aFairy Anymore , " Cinema Journal ASA ( 2005 ) , pp . 66-78 . Gilad l \ 1 dva and Miri Talmon . "Gotta Have an Effeminate Heart : (*) The Politics oI KHeniinacy and Sissyness in a Nostalg ic Israeli TV Musical , " Feminist Media Studies , 8 : 1 ( 2008 ) , pp . 69-84 . ( 8 ) הבועה ואיתן פוקס וגל אוחובסקי , ( 2006 מימין לשמאל : יהלי ואלון פרידמן , ( אשרף ויוסף גיו סוויד , ( נועם ואוהד קנולרו , לולו ודניאלה ריצת

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help