sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

בקומונה ליד שוק הכרמל , ומתפרנסים מאיסוף שאריות מזון ברחוב ומהופעות מזדמנות כרקדנים במועדוני גל חרש בתל אביב הדקדנטית של שנות ה . 80 כמו עורבים לקחנים גם חבר הקומונה נמשכים אל הנוצץ , מתפרנסים מהשיירים , " סוחבים" כיבוד מחדרי הלבשה , ונוקטים תחבולות כדי לשרוד בכרך המנוכר . הסרט עורבים מציג מסע אל נופים אנושיים , סביבות תרבותיות והווי נעורים אלטרנטיבי , שהגיבורה לא הכירה ביישוב הכפרי המרוחק שבו נולדה . הקומונה שאליה מגיעה מאגי , כוללת את המנהיג יובל ( בועז תורג'מןו , את אלי ( דורון ברבי ) ואת דניאל ואיציק ניני , ( הומו נשי במיוחד , המקבל את פניה של מאגי בעוינות כשהוא ניצב מולה בתנוחה נשית , גופו בהיר , נערי ושדוף , לגופו תחתונים בלבד , שערו הארוך צבוע בלונד , ועיניו מודגשות באיפור שחור . דניאל מרגיש חריג ומנודה בין חברי הקומונה , המעירים לו בסארקזם על הנשיות הקאמפית המופגנת שלו ; "אתה לא חייב לגמור את כל המייק אפ בבת אחת , " ! נוזף בו יובל , "אחר כך אתה מתפלא שיש לך פצעים . " דניאל משיב בגוף ראשון בלשון נקבה : "אויש , אנ נראית כמו זונה , " ומוסיף , "נהנית , מרגלית , " ? כשהוא מפנה את מבטו לעבר מאגי , הנתפסת בעיניו כנחותה אף ממנו בהיררכיה הקומונלית . דמויותיהם של דניאל , יובל ואלי תואמות את אחת התבניות הרווחות בייצוג הבעייתי של הומואים בקולנוע המיינסטרימי : הגבר הצעיר האומלל The Sad ) . ( Young Man זהו גבר צעיר , ומכאן - עדיין לא גבר אמיתי . הוא רך מאחר שטרם רכש את הביטחון העצמי ואת הקשיחות הגברית . גם מבחינה פיזית , "הגבר הצעיר והאומלל" הוא פחות מגבר . מערכת היחסים שלו עם הגבריות מסובכת , ולפיכך עצובה . קינג ס יז או קווין ס יז סדרת הטלוויזיה פ ל ו ר נ ט י ן ( איתן פוקס , ( 1997 סימנה שלב חדש בהתייחסות לסיסיות ולחר מיניות בחברה הישראלית . אחת הדמויות המרכזיות היא איני ואורי בנאי , ( הומו נש מזרחי גלוי , צבעוני , חובב תחרויות אירוויזיון , מופעי דראג וסממני לבוש נשיים , המתפרנס מאפיית עוגות לבתי קפה . איגי מנהל מערכת חסים מורכבת עם תומר ( אבשלום פולק , ! הומו אשכנזי בעל מראה סטרייטי לכאורה , שהגיע מירושלים לתל אביב , ועובר תהליך של יציאה מהארון . באותה שנה יצרו פוקס וגל אוחובסק' גם את המיוזיקל הטלוויזיוני בעל בעל לב המתאר את חייהם של שלושה גברים צעירים ואישה צעירה בכפר קטן , החולמים על מעבר לעיר הגדולה , על קריירה ועל בעל בעל לב . אחת הדמויות היא נאהב ואור אמנותי , ( הומו נשי תמים , נערי , מחומצן שיער , חובב מושבע של תחרויות א רוו ז ון , המאוהב עד כלות בגור > צק ברקמן , < הומו בארון , בעל מראה סטרייטי לכאורה , השואף להתקבל ללימוד אמנות ב'בצלאל . ' הסרט מנסה לפרק את התבנ ות המאציואיסט ות , כאשר מריטו ( סמי הורי , ! גבר ביסקסואל שריר , מסוקס ורב מעללים מפתה את גורי למשכב , כשדווקא מר טו הוא הנחדר . פוזיציה זו מתקבלת בהפתעה מסוימת , מאחר שמריטו מוצג לאורך סצנת הפיתוי כיוזם הבוקע אבטיח לשניים בגיסטה הומו ארוטית מובהקת , והוא מספר לגורי כיצד נקלע לסיטואציה אינטימית בצבא עם חייל בן גילו , כיצד הרגיע אותו " ) אל תפחד , ילד , ( " ואז , כניסוחו של מריטו , "הבאתי לו אותה בפיצוץ . " התלהבותו של מריטו להיחרר על ידי גורי אינה מוצגת כ"נשית , " אלא כהעשרה של טווח ההנאות המיניות , מעבר ובניגוד לציפיות המוקדמות לגבי תפקידו של מריטו במיטה . על אף שנאהב הוא הנשי ביותר מבין הדמויות הגבריות בבעל בעל לב , גם למריטו ולגורי יש סממנים "סיסיים" לכאורה , כמו ההתעניינות של גורי באמנות ( בניגוד לעברו הצבאי הקרבי , ( ותנועותיו החושניות של מריטו בסצנת ההרקדה , וכן נטייתו האובססיבית לניקיון , וחיבתו לנקניקיות פאליות המושתלות לתוך לחמניות ארוכות ( פדבה וטלמון . ( 2008 על אף מגמות אלה בייצוג ההומו הנשי , נשיות וגבריות נשית בקולנוע הקווירי הישראלי של סוף שנות ה , 90 עדיין נוצרו באותה תקופה סרטים המשעתקים את 6 התבניות הישנות , הסיסיפוביות , כמו למשל פעמיים בוםקילה ( זאב רווח , . ( 1998 זהו מעין עיבוד מחורש לסרט ספר נשים . הפעם העלילה מתרחשת באילת , ושני האחים המרוקאים ( שניהם בגילומו של רווחו הם שרברב הטרוסקסואל ומעצב אופנה פריזאי הומוסקסואל , האוחז בחבר צעיר יפה תואר בשם פאפי ונתי רביץו . כאשר החבר יוצא למילואים , מעצב האופנה בוםקילה יוצא לחפש אותו , מעכס באמצע שומקום בבגדים צבעוניים ובכובע נשי , וחיילי המילואים לועגים לו בגלוי . פאפי מתבייש במאהבו המבוגר , ואף נטייתו ההומוסקסואלית מוטלת כאן בספק . ברומה לס פר נשים , גם בפעמיים בוסקילה מוצג השילוב בין מזרחיות והומוםקסואליות כמגוחך וכמושא ללעג ולהשפלה . לעומת זאת , הומו נשי במידת מה , המוצג כסקסי וכמעורר אמפתיה , מככב בסרט יוסי וג'אגר ( איתן פוקס , , ( 2002 המתמקד ברומן סודי בין שני קציני צה"ל במוצב צפוני . הארוטיזציה של ג'אגר מסתייעת בליהוק של יהודה לוי , דוגמן ושחקן קולנוע וטלוויזיה , שהפך לסמל מין בתרבות הישראלית , והרמיזות הס סיות ההומוריסטיות בדיאלוגים בין שני הנאהבים שנכתבו על ידי אבנר ברנהיימר . ג'אגר לא מתבייש לעכס לצלילי הלהיט של ריטה "בוא , " שבו הוא ממליץ לחברו יוסי ואוהד קנולרו לעבור באור , ולא בצל , להפסיק להסתתר בין הצללים , ולצאת מהארון רגע לפני שהשניים פוצחים בסקס מהביל על השלג . כשג'אגר נוזף ביוסי על סירובו לחשוף את מיניותו , הוא אומר ; "בפעם הבאה נבקש במלון מיטה אחת . לא איכפת לי אם קינג סייז או קווין סייז , " תוך רמיזה רפלקסיבית לאיכויותיו הסיסיות והקאמפיות . באופן כזה , צמד הקולנוענים תוקף באופן אפקטיבי את ההומופוביה ואת הסיסיפוביה העצמית של גורמים שונים בתוך הקהילה ההומואית ומחוצה לה . בנה הקאמפ של הדראג קווין מחפש גאולה המונח "קאמפ" ( Camp ) מוגדר במילון אוקספורד כמעושה , מוגזם באופן תיאטרלי , נשי , הומוסקסואלי . הקאמפ מוגדר באופן קטגוריאלי על יד סוזאן סונטאג ( 1964 ) בהתבוננות על העולם במונחים של סגנון - אך סוג מסוים מאוד של סגנון ; אהבה של המוגזם , של הדברים כפי שאינם באמת . הדימוי האנדרוגיני הוא אחד הדימויים החשובים ביותר של הרגישות הקאמפית . כלומר , מה שהכי יפה בגברים גבריים הוא משהו נשי ; מה שהכי יפה בנשים נשיות הוא משהו גברי . ג'ק בבושיו ( 71 ג ? ו נ ( יונתן קוניאק ואיציק כהן , ( 2003-2002 דוריס ואיציק כהן ! וג'וני ( יונתן קוניאק ! ( 6 ) פעמיים בוסקילה ( זאב רווח , ( 1998 ( 51 פלורנטין ואיתן פוקס , ( 1997 תומר ואבשלום פולק , ( תות וקארץ אופיר ) ואיגי ואור בנאי !

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help