sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

יור לאב , כפרה , סייב יור לאב , " ומישל מגיב בבהלה ובגועל . השפלה נבזית זו של הגבר ההומוסקסואל מוצגת כלא יותר מטעות מבדחת . בסוף הסרט ספר נשים מצטרף וויקטור לעסקיו של אחיו , והופך לספר נשים מצליח , ואשתו הופכת ל"צפונית" סטריאוטיפית . במעמדו החדש ויקטור מלטף בחושניות את ראשי הנשים בסלון היופי , ובכך מדגיש את השתייכותו לדומיננטה הגברית ההטרוסקסואלית . עלייתו של ויקטור בסולם החברתי אינה מלווה בבדיקה חתרנית של הגבולות הארוטיים , כגון התנסות חד מינית . רווח מעדיף לאשש את הסדר המיני ההטרו נורמטיבי המוכר והידוע . הסרט ספר נשים נוצר ארבע שנים לפני שהכנסת ביטלה את החוק האוסר משכב זכר , והוא מתייחם להומוסקסואליות כאל סטייה משעשעת המזוהה עם "אנטי גבריות . " היתרון הבולט של פרויקה הסיסי בחברה הפטריארכלית הגבריות עודנה נתפשת כתכונה נערצת , ואילו נשיות נתפשת כעלבון . נערות המשחקות עם הבנים כדורגל ומטפסות אתם על העצים , זוכות למעמד של "טום בויז" נערצות , ואילו בנים המתעבים כדורגל ומעדיפים חוגי אמנות עדיין סובלים מסטיגמה של "סיסי'ז , " ולעתים קרובות נאלצים להתמודד עם אלימות מילולית ופיזית . בתרבות שוביניסטית הסיסי'ז נתפשים באופן סטריאוטיפי כהומואים , ומאבקם של הורים רבים לחזק את גבריותו של בנם הנשי נובעת , למעשה , מרצונם לחזק את ההטרוסקסואליות שלו . מבחינה זו המלחמה נגד הילדים הנשיים היא מאבק הומופובי חסר תוחלת בשירות ההטרוסקסואל ות הכפויה . גאולתו של הנער הנשי מסומנת בסרט אסקימו לימון ( בועז דוידזון , ( 1978 באופן גניטאלי . לאחר שפרויקה > אבי חדש , ( ה"יורם" הממושקף נמוך הקומה בעל הגוף השדוף , נתפס בתחתוניו כשהוא מציץ למלתחות הנשים בגימנסיה , חבריו מבחינים בזקפתו ומתגרים בו : '' בטח יש פיסטוק . " פרויקה נענה לאתגר , ויוזם מדידה קבוצתית של אורך האיבר . הנערים ממהרים להתייצב בטור כשרק תחתונים לבנים לגופם . כשההתלהבות הפאל ת ניצבת בשיאה , שני ה"שופטים , " בנצי ומומו , מצווים עליהם להסיר , כל אחר בתורו , את תחתוניו , ומודדים בסרגל את זקפותיהם . חלק מהנמדדים מתווכחים , ומנסים לערער על פסיקת הסרגל . הספקטקל נעצר בצילום תקריב על תחתוניו הזקורים של פרויקה , ובנצי מתפעל בקול : " תישמע , זה לא שמוק , זה פגז . " פרויקה מוכתר כ"מלך השמוקים" לקול מצהלותיהם של חבריו זקורי האיבר , ודלי מים נשפך על ראשו , כשברקע נשמע שיר אהבה הטרו רומנטי משנות ה , 50 "הו , ברנדין . " גורלו של איבר הזכרות , המועלה כאן לדרגת פאלוס , משמש הוכחה לגבריותו של פרויקה , שנתפש קודם לכן כבחור שמרן , שקדן וביישן , ולפיכך כ"םיסי , " שאינו עומד בסטנדרטים ההטרו גבריים הנדרשים . אכיפה אכזרית בהרבה של הקודים הפטריארכליים על הסטרייט הסיסי 4 מתבטאת בסרט מסע אלונקות ( יהודה ג'אד נאמן , . ( 1977 בסצנת הפתיחה בוחר הרופא הצבאי דווקא בווייסמן ( מוני מושונוב , ( חייל מושפל שגופו בהיר , חלק , צנום ו"נשי , " כרי להדגים עליו טיפול בשטפי דם . הוא מצווה עליו לפשוט את בגדיו ולהישאר בתחתונים , ואז מכוון אגרוף לכיוון אשכיו . וייסמן ממהר להגן על איברי מינו בידיו , לקול מצהלותיהם של חבריו לפלוגה . בסצנה אחרת , המתרחשת במקלחות הצבאיות , ינוקא ומוטי שירין , ( החייל המנהיג את ההתעללות בווייסמן , שגופו כהה , שעיר , שרירי וגברי , לועג לאיבר מינו של וויסמן '' ) תראו איזה זין , חבריה , אפשר לתפוס אותו בפינצטה , ( " נצמד אליו מאחור , וממשש באלימות את החזה של וייסמן כשהוא מתלהב : '' תראו איזה ציצי . " ! לולא הוראתו הפתאומית של המפקד לסיים את המקלחת , ייתכן כי וייסמן היה נופל קורבן לאונס קבוצתי . ההתעללות הקשה , שמבצעים הגברים הצעירים העירומים בחייל הסיסי ( הכינוי "הומו" לא נזכר לאורך הסרט , ( נובעת בו זמנית הן מרצונם להשפיל אותו והן מחרדות ומתשוקות שהוא מעורר אצלם . במחצית הסרט וייסמן מתאבד , ואילו מפקדו יאיר ( גירי גוב ) חסר הרגישות הופך להיות מושא לחקירה בלתי פוסקת . עיון מחודש וביקורתי באתוס הצבאי ובדמות הלוחמים המאצ'ואים והסיס 'ז בא לידי ביטוי גם בסרט חימו מלך ירושלים ( עמוס גוטמן , ( 1987 המתרחש בתקופת מלחמת , 1948 ובו מוצגת מערכת יחסים טעונה בין פצועים יהודיים המאושפזים בבית חולים במנזר גותי בהרי ירושלים . בעוד הגברים הצעירים מתמודדים עם המוות ועם סבלו העצום של חברם חימו , שאיבד במלחמה את ארבע גפיו , מתפתחת מערכת יחסים סאדו מזוכיסטית במידה רבה בין פרנג'י ( עמירם גבריאל ) המזרחי ה"גברי" לבין אסא ( דוב נבון ) האשכנזי ה"נשי . " פרנג'י הציל את חייו של אסא בקרב על ירושלים , ולכן הוא הארון ואםא הוא העבר שלו , אם כי שעבוד וה אינו בהכרח מ נ . תכונותיו הנשיות של אסא הופכות אותו , במידה רבה , לליצן החצר של המחלקה . עיסוק ישיר בגברים נשיים הומואים מתבטא בסרטה החלוצי של איילת מנחמי , עורבים . ( 1986 ) מאגי וגילי בךאוזיליוו גיבורת הסרט ה א מושבניקית היוצאת למסע הזו בתל אביב מנוכרת , מאיימת וסוריאל סטית . היא מתוודעת לקבוצת נערים קוויר"ם המצויים בשולי החברה העירונית , מחוץ לסדר המיני ההטרו נורמטיבי . גברים צעירים אלה מתגוררים יחדיו המשך בעמוד הבא י ( 3 ) אסקימו לימון ובועז דו דזון 11978 , פרויקה ואבי חדשו בדרך להכתרתו כ"מלך השמוק ם" ספר נשים וזאב רווח , ( 1984 זאב רווח בתפקיד כפול : מישל ספר הנשים וויקטור מנקה האסלות ( 4 ) מסע אלונקות ויהודה [ גיאדו נאמן , ( 1977 וייסמן ומוני מושונובו מוטל על האלונקה לאחר שהתאבד

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help