sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

2007 CEII VOOS Istanbul Biennial Possible , But also Necessary : in the Age of Global War Hanru . 11 . 2007 הביאנלה ה 10 של איסטנבול " לא רק אפשרי , אלא אף הכרחי אופטימיות בעידן של מלחמה תערוכות אוצר : הו האנרו -8 . 9 . 2007 EXHIBITIONS H 1 | 7 D'nnon ^ ^^ Dn"n נפט בינלאומיים ; היומיום הבלתי אפשרי של פועלים בבתי החרושת של סין ; עובדים במפעל , הפורצים בשיר או מביעים משאלה ( תוך התייחסות ל 0 ר 0 ו של לארס פון 0 ר רוקדת בחשיכה . ( בנוסף להקרנות הוצגו גם תצלומים , עבודות 0 קס , 0 מפות , שרסוסים ויצירות דמויות קישוטי קיר שעיסרו את המרכז חרף המכלול המעניין שהציגה הביאנלה , דווקא "מרכז הסקססיל" בעינ , " הלבה הרוחשת . נשים צעירות רבות , בשמלות ארוכות עסויות ברעלות , סבבו ברחבי המרכז . לא ידעתי לת"גן תחת כותרת ממסגרת האם הן ססודנסיות לאמנות או לקוחות של החנויות במקום , המציעות כולן סחורה זולה , "לא מערבית " במובהק . היותן "גם וגם " אפשר חריר הצצה אל תוך תוכו של המרקם החברתי הטורקי . ואכן , דומה השיסוט בינות לאתרי הביאנלה חושף לא רק אמנות , אלא גם את הרבגוניים של סורקיה המודרנית . הדיבורים על "מהפכת הסורקים הלבנים " ( הסענה כי האתניות הטורקית הבהירה יותר היא השולסת במוקדי הכוח , ומדירה את המון העם הכפרי , הכהה ) והזעם כנגד ההגמוניה הכאמליססית ( ממשיכי כמאל אטאטורק , ששלטו במדינה למעלה מחמישים שנה ) מתנקזים אל איסלמיות מיוחדת במינה , לא ערבית בעלת מסורת רוחנית חזקה , [ inn ; אחר המערב לא פחות מאשר הכאמליסטים . חלל נוסף מוקם במבנה ענק לצד המוזיאון הנוצץ "איסטנבול מודרן שהאנרו קרא ו ' , "אינטרה פוליס , " כלומר "עיר ביניים , " תוך התייחסות למיקום , הנושק מחד גיסא לעיר , ומאידך גיסא - לנמל , וכמטאפורה למיקומה הגאופוליס של טורקיה בכלל . האמן הסיני , הואנג י ובג ; Huang Yong Ping ) כצפוי , אמנים סיניים רבים נוטלים חלק בביאנלה בנה מיצג ענק תחת הכותרת אתר בנייה . פיגומים ובדים מסתירים את מה שנראה כטיל או כתותח אדיר ממדים . רק התקרבות , הסרת המסכים ופלישה אל תוך "אתר הבנייה " יסגירו את העובדה כי מדובר במינרס יפהפה , מעוטר בגילופים מרהיבים ; המחשבה ה " מפלילה מתנפצת לנוכח החומריות הממשית , הרליגיוזית , הרוחנית . קריאה אחרת תדגיש דווקא את האיום הטמון במינרט דמוי הטיל . במיצג אחר האמן הטורקי , בנו צנטוגלו , ( Cennetoglu ) סורקים מתבודדים בפינותיה הירוקות השונות של העיר , מבקשים מפלט מהמולתה . זרקור הסובב בחדר , מטיל מדי פעם אור על תצלום דיוקנו של אחד מהם העבודה קרויה איש אסיאתי מפחיד , ומתייחסת לתפישתה טורקיה בעיני מדינות האיחוד האירופאי : היא היא ה " איש האסיאתי המפחיד . " עליבותם של המצולמים , בדידותם , ניכורם , נוגעים ללב , בדומה לשאיפת ההשתייכות הנדחית . בעבודות הפוסטר של ג ' ונתן ברנברוק ( Barnbrook ) מוצג התרשים הידוע , המתאר את האבולוציה של האדם . ברגע השיא , האדם מפנה את פניו אל השרשרת שקדמה וויו ויורה בכולם , בעבודה הקרויה ידידותית . פוסטרים אחרים של ברנברוק מציגים מגן דוד וסהר הנתונים בעימות דמים . האמן מיכאל רקוביץ ira ( Rakowitz ) להתייחס לבזיזת המוזיאון הלאומי בעיראק בשנת , 2003 שנעלמו ממנו למעלה משבעת אלפים מוצגים . רקוביץ בנה "מוצגים אקזוטיים " מעיסת עיתון מודפס ערבית , המציגים דמויות ערביות . ברקע מושמעת גרסת כיסוי לשיר המפורסם של להקת סגול כהה : "עשן על המים , " והעבודה נקראת : האויב הבלתי נראה ראוי שלא יתקיים . הביאנלה של איסטנבול חוגגת שני עשורים להיווסדה . במרוצת הצליחה הבינאלה לצבור הון סמלי ומעמד בשיח האמנות , ולהפוך לשחקן משמעותי בשדה הכוח האמנות , הנשלט על ידי אירופה ( הביאנלה בוונציה , הדוקומנטה בקאסל ובשנים האחרונות גם היריד בבאזל ) וארצות הברית . איסטנבול השמיעה את קולם של העולם המתפתח ושל העולם השלישי , זמן רב לפני שהנושא הפך לבון טון הרשמי בעולם האמנות עם מינויו של אוקוי אנביזור ( Enwezor ) הניגרי לאוצר הדוקומנטה ה לפני חמש שנים . בטקסטים המלווים את התערוכה דן האוצר הנוכחי של הביאנלה , הסיני הו האנרו , ( Hanru ) בכל המושגים החמים : גלובליזציה חובקת כול , אורבניות נזילה , סוגים שונים של מודרניות ושל מודרניזציה " עולמשלישיות . " הכותרת שנבחרה לביאנלה השנה היא לא אפשרי , אלא אף הכרחי : אופטימיות בעידן של מלחמה גלובלית ( כותרת המסמנת סוג של מוטיבציה , שהנחתה גם האוצרת , טל בן צבי , שאצרה בשנת , 2006 דקה לאחר מלחמת השנייה , את התערוכה "אמנות הארץ " במתחם רדינג בתל אביב הכותרת הווה עכשיו . ( בכותרת התמאטית של האנרו ניכרים והרצון לגעת בפ 1 ליטי תוך ניסיון להיחלץ מפסקול הקינה , הר 1 דף , כלל , תערוכות מסוג זה . לטעמי , התמהיל שהציע האנרו מרתק ואמיץ ואף מצליח לסמן את ה י דבר הבא " בגל האמנות : העיסוק ברוחניות ובניו א"ג . ' הביאנלה עצמה הציעה ריכוז אינטנסיבי של יצירות בארבעה מוקדים עירוניים עיקריים , וכן אטרקציות נוספות , ביניהן הפרויקט אורחי לילה שבו נפרשו יצירות אמנות בכל רחבי העיר ( אגב , כל האמנים הישראליים שהשתתפו בביאנלה נטלו חלק בפרויקט זה בלבד , ( ואוסף מרשים המיטב של ה ב י א נ ל ו ת במוזיאון העצום , החדש חדש , הקרוי "סנטרל איסטנבול , " שנבנה על פי מתכונת הט"ט מודרן הלונדוני . האנרו העניק לכל אחד מארבעת האתרים העירוניים "שם " חדש למרכז התרבות ע " ש אטאטורק , המצוי בלבה הפועם של איסטנבול ככיכר טאקסים , הוא קרא "לשרוף את זה או לא , " ובכך התייחס לוויכוח העכשווי , המתנהל באיסטנבול , בדבר הצורך לבנות מרכז חדש ו " לשרוף את הישן " חרף תכונותיו הארכיטקטוניות המרשימות . במרכז אסאטורק הוצגו לא מעט עבודות,- המרשימות ביניהן , לטעמי , היו עבודות קסומות של צמד הפרופסורים היפני , נינה פישר ( Fischer ) ומרוואן א סני / ma * , ( el Sani ) תוארו פעולות בלתי מוסברות , כמו הנחת ביצים בחלל כנסייתי בשקט מופתי , ועבודתו של זן mynion , ( Xu Zhen ) טיפוסו על הר האוורסט בקיץ 2005 בלוויית משלחת שמנתה שלושה אנשים נוספים . זן בחר "להשתלט על החלל : " האוהלים המקוריים , השינה והבגדים פזורים בחלל , ולצדם - הקרנת וידיאו המתעדת הטיפוס , והשיא - פיסה מפסגת האוורסט המוצגת בתוך תיבת תצוגה מזכוכית . זן שואל על הקשר בין ה " חיים " ל"אמנות , " בין מאמץ פיסי להתעלות נפש , בין טבע טרנסצנדנטלי לבין אמנות חומרית . המאבק שלו הוא מאבקו של האדם בעצמו ובאיתנ הטבע , ולא מאבק חברתי המאבק החברתי נכח כמלוא עוזו ב " מרכז הטקסטיל של איסטנבול מרכז עירוני של סיטונאות וקמעונאות טקסטיל , הבנוי כסדרת בלוקים בעלי חלל פנימי פתוח , שהאנרו בחר לקרוא לו "בית חרושת עולמי האנרו שזר לתוך חנויותיו יצירות מהפנטות , שחרגו בבירור מן הכותרת המגבילה "עבודת וידיאו , " ולמעשה היו סרטי קולנוע תיעודי באורך מלא

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help