sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

העוצמה שבטבע תוך wiowo הגבולות והתמזגות המרכיבים והמרחבים . באמצעות התבוננות מעמיקה בנוף יוכל האדם לשאוב מכוחו ר 0 , בע ולהסמיעו . בעבודתו של ו" אנו חווים מתח בין היופי הא 0 ת 0 י הנוף לבין זיהויו עם 'ואבנים ועם חלקי גוף חשופים . הגוף מוצג גלם של נוף מורכב , ללא חיבור לסוב"קס פרסי . הגוף החשוף אותנו מהתבנית המסורתית , ועם זאת - ההקשר נותר בתוך התרבות הסינית ומורשתה . מציאות התיעוש המוגבר בסין דהיום באה לידי בי 0 וי בעיקר בתוך הענקיות שאליהן עוברים כפריים רבים כדי ליהנות מפירות הכסף ומהיזמות העסקית . שינויים מהירים אלו באים , לא אחת , על תרבות העבר , הזהות המקומית ושימור המורשת . צ ' ן שאושיונג ( Chen Shaoxiong יצר סדרת תצלומים המבוססת על דגמים מוקסנים מאקסים , ( המציגים את החיים ברחובות סין ומצולמים על רקע ערים בעולם . המפגש יוצר איחוד מבהיל המעיד על צמצום השוני , חוסר הייחוד ועל הצורך להעמיק ולמצוא את הפערים בפרסים הקטנים - בדקויות , ולא בפנורמות נרחבות . ההבדלים בססרוקסורות האורבניות במקומות שונים בעולם הולכים ונעלמים . לבד ממבנים של אמני יוצרת היצירות יש צורך לבחון את כוחן הפנימי , ולהיפתח לאפשרויות המגוונות שאליהן הן מובילות . הקיבעון בהבנת התרבות הסינית נובע בחלקו מן הסגירות שיצרו פרשנויות מערביות אלו , אשר הובילו אל התחנות המוכרות והרומנטיות . האמנות והאמנים מבקשים שיתייחסו אליהם עצמאי , ישיר ופתוח . מעבר לייצוג אמנות סינית עכשווית , התערוכה מייצגת את האמנים עצמם , את סיפור מאבקם , ואת השינויים הפוליטיים , התרבותיים והחברתיים האדירים שעברו ועוברים על סין דהיום . ? הערות Lotte Philipsen , Made in China , Exceptions to the Rules : Interview with Hou Hanru ( Luisiana Museum of Modern Art , 2007 ) , pp . 30- ^ באופן מסורתי העיסוק בעירום באמנות ובתרבות הסינית היה טאבו , והופיע רק בהקשרים פורנוגרפיים . מאז שנות השמונים מסתמן ניסיון של אמנים ושל קבוצות להציג עירום כחלק מן העיסוק כמדיום ישיר וזמין . השלטונות עשו ניסיונות למנוע עיסוק זה , וחוקקו שונים , המונעים "צוג של עירום בחוק . אמני גוף בסין , כמו ג ' אנג ( Zhang Huan ) או מה ליומינג ( Ma Liuming ) מקבוצת האיסט ( East Village ) ' נתקלו במחסומים רבים , והשלטונות מנעו מהם את עבודתם . מאז שלהי שנות התשעים ישנה בסין פתיחות רבה למיצגים ולשילוב הגוף העירום כחלק מהיצירה . הגוף משמש כאתר לפעולה , ואנו רואים כי חלק מן האמנים הסיניים בוחרים להתמודד עמו באמצעות מסורות סיניות שונות . האמן צ י יו ז ' דג י יה Zhijie ) בעבודתו ( Qiu כתובת קעקע 994 , 2 ו איחוד בין הגוף הגשמי לאות ולסימן ערטילאי , האות האדומה מתחברת לגוף החי ומשתלבת במבנהו האנטומי . האות , שבאופן רגיל נרשמת על משטח דדממד , מקבלת את פני הגוף התלת ממח , ומושלמת הקיר ברקע . דיו האות מקבלת את המאפיינים הפלסטיים של הגוף , ומתאחדת עם האובייקט . שילוב נוסף בין גוף לכתב ניתן למצוא בעבודתו ג י אנג הואן , ( Zhang Huan ) אילן יוחסין , . 2000 הואן ביקש משני כתב לכתוב על פניו באופן הדרגתי , ואט אט להעלים את פניו ולכסותם בדיו . פעולת הכתיבה , שהיא שכלתנית ותרבותית מעיקרה , בהדרגה תהליך של טשטוש ושל מחיקה , המונעת את האפשרות לקרוא , וסותרת את הצידוק הלוגי של הפעולה . הפנים הצבועות בדיו מעוררות דימוי אנושי זר ותחושה פרימיטיבית פולחנית יצרית , הזרה לתהליך הכתיבה השכלתני . לצד אמנים העוסקים במפגש בין גוף לכתב , אחרים משלבים בין לבין מסורת ציורי הנוף . הואנג יאן ( Huang Yan ) בעבודה נוף : כתובת קעקע מס י , 1999 , 7 מצייר על הגוף נוף מסורתי הרים ושל עצים על פי תבניות היצירה של אמני העבר . מסורת הקעקוע בסין שמורה , בדרך כלל , להנצחת יצורים אימתניים , כגון דרקונים ומפלצות . בציור הנוף על הגוף יוצר יאן מפגש חדש ושונה . הוא מאחד אסתטיקה מסורתית של הנוף לגוף הנעדר ממערכת הערכים ) איחוד טעון במיוחד בין הגוף לבין מסורת ציור הנוף הסינית . בסדרת הוא מצלם ישבנים וחלקי גוף במבני הרים אופייניים , ובונה באמצעותם קסום , מעורפל ומסתורי . במקור הנופים המסורתיים הציגו את הסוד > ade in China : Contemporary Art from the Estella Collection , " The irator : Anders Kold Curator at the Israel Museum : Suzanne Landau תערוכות September 2007 - March 2008 EXHIBITIONS Contemporary , New York , 1 i ^ נוף מסי 6 , 2004 , 6-ו לוחות , תצלומים שרוור-לבן Liu Wei , Landscape No . 1-6 , 2004 , 6 panels , black / white

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help