sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

לאחור בסרט הקצר , המציג , כזכור , רק את הצילומים ממוזיאון החבורה נשמטים שני מרכיבים באמירה על יחסי מזרח מערב . האחד להם שצולמו בארץ ; האחר - הצילומים בתוך המוזיאון , המתארים בעולם ואת המטמורפוזה של ציון . ביצירה הקצרה המעבר נותר אניגמה לעצמו , מוסברת , ורק מספר צילומים מרחוק מראים את הדמות הנגררת היו ש , / 7 ומיד ארור כך נולדת ציון המהודרת ללא הסבר . קאיידה , ' כאשר נעלמים הדיכוטומיה והניגוד כבסיס לקריאת הסרט נפץ , רק חללי מוזיאון הלובר והדמות האלגורית כמפתחות לקריאת כאן מקפיד רדון לצלם בעיקר ממרחק . המשמעת האסתטית על משום שהחלל מכתיב את הבחירות במרחקי הצילום , ולא ה " המסע כביצירה הארוכה . ערכי הפקה קולנועיים , שבמרכזם להסתגל כמוזיאון הלובר , מחייבים צילום ממרחק רב בשל גודלו של החלל הייתה כאשר אלקבץ נעה בחלל עצום זה , המגמד את מבקריו , מובנת בה כאלגוריה לנוכחות שנמחקה , וכעת שבה , כאילו מעולם לא . לאור כל האמור לעיל על יחסי הכוח בין מזרח למערב , האם בשל מגלמת במשחקה את דמות ה " אחר " הסמלי , הנראה תלוש הוא המוזיאון , או את דמותה של מלכה , הבאה לביקור תיירות , דדון , בנימוס ביצירות התלויות על הקירות ? ואולי היא משדרת שהיא של את עצמה כיצירת אמנות בפני עצמה ? אלקבץ מצולמת בשלושה אתרים ולבושה במלבושים שונים . מסביר נראה האגף המוקדש לעמי המזרח הקדומים שאינם קיימים בעיצוביו שני פסלים גרולי ממדים מתרבות אשור הקדומה נראית דמותה המוכר בגלימה שחורה ארוכה , נושאת רגל בד ענק שחור . הדמות נראית דחייה ולוחמת כאחת , והיא נעה במהירות בחלל הגדול , הריק מאדם , הלובר . מבצעת מיצג המתפרש כשילוב של מחוות שמקורן בפולחנים , ציון . עממיות ובמנהגי אבלות . חלק זה מקרין ניגוד בין נוכחות אנושית אבלה ורבת כוח לבין מצבות זיכרון ענקיות דוממות , המנציחות סכמטי שלטונית . החלל הבא הוא צומת שבו עוברים כל התיירים במוזיאון תרבות צומת המקשר בין ה " גלריה הגדולה" ( המאולמת בסרטים של ובכך ברטולוצ , ' כזכור , ( שבה מוצגת גם יצירתו של ז ' אק לוא 1 דויד , מן של נפוליאון ו ג י ו זפ ין 808 ) ו , ( לבין האולם שבו מוצגת לא ליזה של ליאונרדו דה וינצ - ( 1 506-1 503 ) ' באולם זה צילומי עירומה בתוך שק . בהמשך היא נראית מתאמנת בצעידה בתוך המשי השופעת , יהלומים ופנינים לראשה . היא נעה ב " גלריה במלכותיות , לרגעים מתבוננת בקירות הגבוהים , המקושטים הענק המעוטרות במסגרות זהב , ולרגעים היא נראית כקוראת היצירה קטן , ספק מתפללת , ספק מתאבלת . מכאן ניתן להסיק כי , מרחוק אינם גורעים מעוצמת נוכחותה של אלקבץ . ביצירה ציורו רדון מתרחק מהשפה הקולנועית שאפיינה אותו בעולמי ם , שם מציג מרחקי צילום רחוקים של נוף צחיח לבין מרחקי צילום קרובים . ותנועות מצלמה , המתחקות אחר מרקמים , וחושפות בהדרגה קרעים מפתיעים . לאור הצלחתו של הסרט הקצר ציון , השינוי בשפה מעורר עניין לגבי המשך דרכו של דדון . האישור המיוחד , שנתן מוזיאון הלובר לצילומי הסרט ( לאחר הקלות כלכליות , ( ואימוצו בחום באמצעות הקרנתו במוזיאון , מחשבה לגבי הצלחתו של הקולנוע הישראלי לאחרונה ל"התקבל על את ישראל בעולם המערבי . היש מן המשותף בין סרט ניסיוני ציון , לבין שני סרטים שזכו להכרה עולמית , כגון בופור ( יוסי ( 2007 וביקור התזמורת ( ערן קולירין , ?( 2007 ואם כן , מהו דיוור . הקולנועי המשותף לסרט צי ון , לסרט בז ' אנר המלחמה האמריקני בופור , ולב י ק ו ר התזמורת , שהוא אירופאי יותר בסגנונו , באינטימיות ובחוש ההומור המיוחד שלו סרטים צ ' כ"ם משנות בקלילות , ולשמחתם זוהר מרדני , ואילו בשנות האלפיים , במבט אל שנות השישים , ברטולוצ ' בסרטו החולמים מדגיש כי המרדנית בסרטו היא , למעשה , חבורה של דחויים , הסבורים כי הכוח לאמץ או לדחות את הזר ואת השונה . אלקריב מציין כי שאחרי ה 11 בספטמבר , ההקשר השתנה : הצופה המודרני חושב שאילו השלושה היו רצים כך במוזיאון הלובר היום , אנשי יורים בהם מיד . החבורה הנפרדת של האלף השלישי נקראת 'אל וה ' אחר ' החדש הוא , ברוב המקרים , צעיר מוסלמי הנושא ולא סטודנט אירופאי , " או בהקשר של מאמר זה - ציון האבלה על רקע זה , היצירה ציון מצהירה על עצמה כעל חלק מן יחסים בין תרבויות , יחסים שבבסיסם הדחייה ההיסטורית של אירופה את יהדות אירופה . הפליטים מאירופה התקשו לתנאים ששררו בארץ ( בכלל זה לאקלים הים תיכונ . ( הסתגלותם כרוכה , בין השאר , במשיכה מצד אחד למזרח ולתרבויות ערב , את הארץ , ומאידך - בתחושה של תלישות , חוסר התאמה בנוסף , היהודים יוצא ארצות ערב ( עדות המזרח ) הפכו דחויים ההגמוניה של היהודים יוצא אירופה בארץ . בשיח זה , שהקשרו ההיסטוריה של העם היהודי שאינה מאוזכרת במוזיאון הלובר שמוצאו מן העיר ניס בצרפת , מחבר בין חלל הלובר , נוכחותה שחקנית "כוככת " כרונית אלקבץ , שמוצאה ממרוקו , לבין עיצוב בסרט בידי מעצב אופנת העילית הצרפתי , כריסטיאן לקרואה . דדון כי הפניה ללקרואה נבעה מתחושתו האישית כי לקרואה משלב בין מזרח למערב באופן הרמוני מושלם . על בסיס השיח הפוליטי על יחסי הכוח בין מזרח למערב , מעניין לבחון את מושג הנידחות בבחירתו הקולנועית של רדון , כאמן ישראלי , באתר כמוזיאון לצורך הדיון נפריד בין הסרט הארוך והקצר , המרכיבים את היצירה בסרט הארוך אין ספק כי ההנגדה הנוצרת בין האתרים בישראל , לבין אלה שצולמו במוזיאון הלובר , מנסחת באופן דיכוטומיה בין המזרח ( טבע צחיח , עוני , בראשיתיות ) לבין המערב מסוגננת , עושר , דקדנס . ( הסרט מכריז על תלותו בצילום ה ' י מקום מספק את הדרישה האילמת לייצוג תרבותי , אשר , כאמור , הכרוניקה הרשמית שאותה מספק הלובר . כיוון שהמרחב הגאוגרפ אוזכר ביחס לעבר , הרי צילומו בהווה הוא בבחינת תזכורת לכך הנוף בציון ( היצירה הגדולה ) מאופיינים בצילומי טבע צחיח , נוף קדום , שאולי לא השתנה רבות באלפיים השנים האחרונות מאפייניו הבסיסיים . כך , ההווה מכיל גם את העבר . החוליה בין האתרים הגאוגרפיים היא דמותה של אלקבץ . זיהוייה בכותרת כדמות אלגורית - כציון , מאיר בצורה משעשעת חיבור בין שתי המספרות סיפור של מהפכה באמצעות אלגוריה חזותית . בצרפת של אז ' אן דלקרואה , החירות מובילה את העם 830 ) אלגוריה בדמות אישה חשופת חזה , המובילה את נס המהפכה באלגוריה ציון , אלקבץ נראית באתרים , שצולמו בישראל , לבושת או שמלות פשוטות , ונראית פעמים כרועה מקראית , ופעמים קשת יום בעיירת פיתוח . בתוך המוזיאון היא עוטה שלוש צורות . היא דמות עטופה גלימה וצעיף שחורים , כאישה דתית אבלה מכן היא נגררת ומוכה עירומה בתוך שק . לנגד עינינו היא מטמורפוזה בצילום מקרוב מאוד כשהיא מגיחה מן השק גופה שמלה מפוארת . בסיום , לבושה בשמלת המשי הירוקה המחשוף , היא צועדת , כשעל ראשה פנינים ויהלומים . כאן נע שלה בין דמותה של עלמה מזרחית מציוריו של אבל פן לבין 2 בתרבות ה " קאמפ . " כל עיצובה של ציון זועק פשטות מלאת 3 ודרמה , בהתאמה לפרסונה הקולנועית של רונית אלקבץ .

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help