sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

ציון דדון " , ציון : טרילוגיה קולנוטית " פתח תקוה לאמ 1 ות : דרורית גור אריה 26 בינואר 2008 ז ' וזף אשר בו , בכרוניקה של עמי המזרח הקדומים , העם היהודי במדיום אלה אינו מאוזכר כלל . גם אם אין בנמצא יצירות שייצגו וציון המפואר של העם היהודי , אין הדבר מצדיק היעדר מן הכרוניקה בבגדים התקופה . מוזיאון הלובר מייצג , עבור דדון , ערך מוסכם לממסד אותה המספר את סיפור התרבות והאמנות המערבית המנכסת את במוזיאון המזרח בתקופת הקולוניאליזם . זו התקופה שבה הובאו יצירות . מן המזרח למרכזים , כגון מוזיאון ההרמיטאז ' ברוסיה , מוזיאון הלובר , בצרפת והמוזיאון הבריטי באנגליה . מוזיאון הלובר אשר , לדברי ממוקם גאוגרפית בדיוק בין שני המרכזים האחרים , משך אותו , את סוגיית הדיאלוג בין המערב והמזרח כיום על בסיס היעדר קל לזהות את תפקירו של מוזיאון הלובר , בהקשר לאמנות . כמוסד בעל כוח , אך נשאלת השאלה : מהו תפקידו כשהוא משובץ קולנוע ? מוזיאון הלובר שימש כאתר לסרטים מספר . האחרון - והמסחרי מכולם היה שובר הקופות , צופן דה ו י נ צ ' י ( רון . ( 2006 הידוע בהם לאוהבי הקולנוע ולמבקריו הוא חבורה ( ז י אן לוק גודאר , . ( 1 964 בסרטו מתייחס גודאר לסרט אילם - הסרט ( ז ' אק פיידה , ( 1 929 בכיכובה של גרטה גרבו . בסרט הנשיקה - . קבוצה של תיירים חסרי נשימה רצים אחר המדריך במחיאון אצל ג 1 דאר , שלושת הצעירים המחכים ללילה על מנת לבצע שוד , אמנות את הזמן בניסיונם לשבור את השיא האמריקני לדבריהם בחציית הלובר ( אם תרצו לדעת מהו השיא , צפו בסרט ותופתעו . ( ... הם שמחים לגלות שעשו זאת מהר בשתי שניות . הם חולפים ב " גלריה הגדולה , " כשהמצלמה מתעכבת על ציורו של ז ' אק לוא שבועת האחים ההוראטים , ( 1 784 ) ציור המסמל את רגע , העליז בין השלושה ( ועם זאת שונה באווירתו החמורה . ( לסצנה זו עולה ברטולוצ ' בסרטו , החולמים . ( 2004 ) כאן אח ואחות תאומים כגון מתלהבים מבקיאותו הקולנועית של צעיר אמריקני , ומחליטים כי לידידותם האמיצה על בסיס האהבה לקולנוע , הוא לשבור . הצעירים מחבורה נפרדת של גודאר . האמריקני חושש , שאם - הוא "פגע בשל היותו זר , בניגוד להם , פריזאים מלידה , ולכן מנסה אותם מכך . הם מתריסים בפניו כי הצעירים בחב 1 רה נפרדת , מבלי להיתפס , והוא עונה : "אבל זה סרט . " ! בסופו של דבר הוא להם , ואכן הם מצליחים לשבור את השיא . ברטולוצ ' מציג את מהי תוך שחזור מדויק של עמדות הצילום ושל תנועות המצלמה , ההתעכבות על ציורו של דויד . בנוסף , הוא משלב את הקטעים מסרטו של גודאר . בעורם יוצאים מנצחים ומתנשפים מן המוזיאון קוראים בקצב : "אחד משלנו , אחד משלנו , " ... והפעם משלב לפני קטעים מסרטו של טור בראונינג , פריקים , ( 1 932 ) שבו שרה גמדים ונכים , יצורי קרקס מבעיתים : "אחד משלנו , אחד משלנו ... מסתמן כי מוזיאון הלובר , ארמון מפואר שעבר הסבה להיכל אין של האמנות , הופך בסרטים לאתר מחאה . בסרטו של גודאר , מבטאת אקט של בוז ושל התרסה , המבוצע , כפי שמציין יקיר בדבריו על הסרט , "במקדש הפוחלצים של האמנות המערבית . " עם מוזיאון הלובר מצביע , בתורו , גם על הדחויים . בשנות השישים , מציג את המוסד המסיבי והדומם , הדוחה באדישותו את הצעירים מוזיאון פתח תקוה לאמנות מציג טרילוגיית סרטים של דדון , צלם , אמן וידיאו ובמאי , העוסק בשנים האחרונות בעיקר הקולנועי - עולמים , ( 2003-2000 ) שאנטי 2006-2005 ) . ( 2007-2002 ) היצירה ציון , בכיכובה של רונית אלקבץ , הלבושה בעיצובו של כריםטיאן לקרואה , מורכבת משני טרטים תחת כותרת : סרט קצר בשחור לבן , בן 12 דק י , שהוקרן בשנת 2006 הלובר , וסרט ארוך בצבע , בן שעה , המוצג בתערוכה בבכורה היצירה הארוכה צולמה באופקים , בתקוע , בירושלים ובמוזיאון ואילו בקצרה מוצגים כמה מן הקטעים שצולמו במוזיאון הלובר את היצירה הארוכה בצבע מתארת האוצרת כמערכת המציגה באופן אלגורי את ירושלים בדמותה של רונית אלקבץ : " בראי הזמן ואירועי ההיסטוריה הותירו אותה חבולה , שפופה הסרט מתאר את אסטרטגיית ההישרדות של ציון עד לתקומה . היהודית , נופי בראשית , מדבר יהודה והנגב , מראות העיירה כולם מקבלים ממד חרש של כ 1 ח ושל עוצמה הצהרתית , לשיאם באקט פוליטי תרבותי המנוסח במיצג המתקיים הלובר - מוסד בעל כוח ולב לבו של הממסד התרבותי המערבי הקצר מתמקד , כאמור , אך ורק במוזיאון הלובר , במה שהאוצרת " חדירה לקודש הקודשים של המערב - מוזיאון הלובר , שבו אקט של שינוי קורים וצפנים . באגף הלבנט , המוקדש לשימור המזרח הקרוב , שממנו נעדרים שרידי עברה התנ " כ"ם , אלקבץ ציון בשמלה מלכותית בעיצובו של כריסטיאן לקרואה , בנוכחותה על מהלך של תיקון ושל ריפוי . " אין ספק כי אחד מגורמי המשיכה של התערוכה הנו החיבור בין הערכים האסתטיים והתרבותיים , שאותם מספקים חללי לבין אמירתו של האמן . בצפייה בשני הסרטים - הארוך והקצר כי החלל הענק ורב ההוד הנו גורם מכריע בבחירות הסגנוניות מרחקי צילום . ריבוי צילומים מרחוק מעיד על היענות לעצם לצלם במוזיאון . במלים אחרות - החלל מכתיב את העמדת עם זאת , בחירה נוספת מכתיבה אף היא החלטות סגנוניות , גילום דמותה של ציון על ירי השחקנית , רונית אלקבץ . שחקניות , בכריזמה ובנוכחות רבת עוצמה כשל אלקבץ , מכתיבות צילום ואילו עיצוב השמלות המרהיבות של לקרואה מזמין צילום בינוני רב . כיצד מתמרנת היצירה ציון בין מרחקי צילום אלה החוויה הנוצרת , ומה מטרתו של שילוב "חודי זה ? בדברי המבוא לתערוכה מצוין כי " : דדון הוא הבמאי הישראלי שמוזיאון הלובר שיתף עמו פעולה ואפשר לו לצלם בין כתליו . " הסיפור שמאחורי ציון היא ביקורו של הבמאי במוזיאון הלובר שנים מספר , ביקור שהיווה גורם משפיע על הרצון לנסח עמדה מחאה ביחס להיעדרותה של התרבות היהודית מן האגף לתרבויות הלבנט . בשיחה עמו מציין רדון במפורש כי במחאה כוונתו להיעדר יצירות מתקופת בית שני , למשל . מבחינתו , או תבליטים מהתקופה אינם מייצגים את התרבות היהודית , עבורו בפירוש בקונספט ובמילה , בהתאמה לכינוי "עם הספר . " בלט בהיעדרו דווקא במאגר המידע הממוחשב שמספק הלובר

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help