sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

כלפי הנערות שעמן התרועע לפני שפגש את בלה . הוא נמשך לבנות , ואף הצליח לזכות בתשומת לבן , "אך מעולם לא עלה בידי לנווט את ההצלחות לתועלת האישית . " במקרה הטוב הוא נאלץ להסתפק בנשיקה . "איני יודע מה היה לי , לאן נעלמה תעוזתי . הייתי גבר חסר ישע לחלוטין ... לא . לא . 3 פחדתי פחד מוות מן המחוך המתפקע שלה . " לסיכום "פרשיות האהבים " שלו , כותב שאגאל : "למעט המפגש האחרון שלי [ עם בלה , [ שזרתי בדמיוני את אותם חלומות שלא הובילו אותי לשום מקום , שכן הייתי פחדן נוראי . " בשנת 1910 הגיע שאגאל לפריז , שם כתב בלהט על המפגש הראשון שלו עם עולם חדש ומלהיב זה : "פרצתי ללבו של עולם הציור הפריזאי 5 בשנת . 1910 נאחזתי בו בכל כוחי . " באמצעות דימויים דומים סיפר : " מאוחר יותר הגיעה העוזרת , ולא ידעתי אם היא אכן רוצה לנקות את האטליה שלי ... או שמא היא מעוניינת לעלות אתי למעלה . אני אוהב דם צרפתי . בה בשעה שנגסת בציור הצרפתי וניסיתי להכניעו , ביקשתי גם 6 להתענג על טעמו של הגוף הצרפתי . " בשנה שלאחר הגעתו לפריז צייר שאגאל את תפנים 11 ( עמי , ( 36 הבולט בגוף יצירותיו של שאגאל בשל התיאור הישיר של תשוקה מתהוללת . בת כפר צעירה ישובה מעל גבר מזדקן , הלופת את רגלה הימנית החשופה . דומה שבני הזוג כה להוטים להזדווג ער כי בחפזונם הפילו את מנורת הנפט . לא זו בלבד שחלק הזכוכית דמוי הפאלוס של המנורה צנח לכיוון רחמה של הנערה , אלא הוא אף מהדהד את תצורת גווה , בעוד חלק המתכת האוחז בפתיל השתחרר מן הבסיס המעוגל ונותר נתון בתוך החלק העליון ההפוך על ראשו ... הרימוז הוויזואלי - של בקיעה וחדירה - הוא מיני בעליל . ציור שמן נוסף ובו מנורת נפט דומה , החמור והאישה , שמאוחר יותר ניתן לו השם לארוס ת י , צויר באותה שנה , ציור שבהזדמנות מאוחרת יותר תיאר אותו שאגאל כ " תיאור של חמור אדום במיטה , אישה על כתפיו ומנורה למרגלותיה . " המיזוג בין בני הזוג כה מבלבל , ודומה שהוא טעון פחות מבחינה מינית , אף שהאישה , במחווה ארוטית מובהקת , פולטת חומר דמוי קצף לעבר בן זוגה , חומר , שאותו מגדיר שאגאל כ " רוק 9 שטני . " שאגאל מספר כי נהג "לעבוד בעירום , " וכי "ככלל , איני יכול לשאת את 10 משא הבגדים על גופי . " קיימים רמזים נוספים להרפתקאותיו המיניות בפריז : "אחד מידידיו הציע להשאיל לו את דוגמנית הציור שלו , ( הוא התבייש לבקש בעצמו , ( ולאחר שסיימו את העבודה , היא פשוט לקחה אותו למיטה , " כך סיפר שאגאל לידועה בציבור שלו , וירג ' יניה האגרד . האגרד מוסיפה וכותבת : "הוא סיפר לי כי אחת מדודניותיו , אישה צעירה מוויטבסק , עברה בפריז במהלך שהותו הראשונה בעיר , בדרכה להינשא , והם בילו את הלילה במעשי אהבים . " כשחזר שאגאל לוויטבסק בשנת 1914 כבר השתחרר הן מתמימותו והן מפחד ההתנהלות עם בנות המין האחר , גם אם מדובר ב " נערות בשלות 3 שדיים ' . " אמנותו בשלוש השנים שלאחר נישואיו חגגה באופן ויזואלי חסר תקדים את אושרו החדש . הסדרה "נאהבים , " המכילה תיאורים של שאגאל ושל בלה יחדיו בוורוד , באפור , בירוק , בשחור ועוד , מקורה בתקופה זו . שאגאל צייר את יום הולדת ביום הולדתו , שבועות ספורים 0 רם נישואיו לבלה . זהו הציור הראשון של בני הזוג הקורא תיגר על חוקי המשיכה , כסימן לאושר גואה . שאגאל , הממזג קסם , שירה , פנסזיה ומציאות לכדי עולם חלומי של אהבה ושל אושר עילאי , נוסק לתקרה , סובב את בלה , נושק לה ברוך , ובעשותו זאת אף גורם לה להמריא עמו . תיאור רומנטי של אהבה פורחת ושל אושר , ובד בבד - אם מתבוננים בפרסים הקסנים - ניתן לזהות בציור גם אלמנטים ארוטיים . כתיאור מעשה אהבים , המיטה שמימין היא עתירת רימוזים , והוא הדין גם בצעיף הפרסי של בלה שמעליה , המעוטר , בצדו השמאלי , בצורות דמויות זרעונים . העין הבוחנת את הפריטים שעל השולחן משמאל , נמשכת לכיכר הלחם העגולה שמעליה 16 סכין , המצביעה באופן מיני בעליל לעבר חור עגול שבלבה . כפי שנראה גם בדוגמאות אחרות , עבודתו של שאגאל היא נאיבית ומתוחכמת בעת ובעונה אחת , ובידי הצופה נתונה הבחירה אם להתעלם מפרטים אלו או לבחון אותם ביתר עיון . הציור טיול ( 191 7 ) מפליא לתאר את אהבתו של שאגאל לרעייתו . האהבה נטולת הגבולות מסומלת על ידי היעדר הגבולות בציור , וההתרוממות באוויר מודגשת . על רקע נוף ירוק פתוח ובניינים אחדים מוויטבסק הנקטמים באופן שרירותי , שאגאל נראה מרחף קלות מעל לקרקע . הוא תומך בקלילות בבלה העפה אל על , גבוה למרומים . אופן התמזגותם של בני הזוג מעלה על הדעת מעין קו חם העובר מרגלו הימנית של שאגאל , דרך גופו , עבור דרך זרועותיהם הפשוטות של בני הזוג ומעלה באוויר , דרך זרועה העליונה של בלה . רגלו של שאגאל מצויה מעט מעל שוליה של מפת שולחן אדומה חגיגית שבמרכזה כוס "ן וכד "ן מלא למחצה - אותות לחגיגה . על פניו זוהי הצגה תמימה וילדיה לכאורה , אך עיון בפרטים מעלה גם גרסה "למבוגרים . " בנוסף לאפקט הקומפוזיציונ 1 רב העוצמה , שמייצרות שתי הדמויות , עולה גם זיקה בולטת פחות , המקשרת בין שוליה הימניים של מפת השולחן , דרך רגלו של שאגאל והצורות הירוקות , לכנסייה שמתחת לדמותה של בלה . הכנסייה בולטת מבין שאר המבנים לא רק בשל גודלה , אלא בעיקר בשל צבעה הוורוד והבשרני על רקע מכלול הבניינים הירוקים . זאת ועוד , צריח הכנסייה מזכיר בצורתו פאלוס , עובדה המודגשת בשל היעדר המאפיין המובהק שלה - הצלב . מפת השולחן , המהווה כמעין מקבילה , אף היא בצבע המנוגד לסביבתה , מתאפיינת בצורה אמורפית , המהדהדת במידת מה טורסו נשי , במיוחד אם מסובבים את התמונה כנגד כיוון השעון . כמו בציור יום הולדת , קריאת הפרטים המשניים מש ! וה לעבודה גוון מיני . אף הציור נאהבים מעל העיר ; 1918-1914 ) עמי ( 38 ממזג אהבה קוסמית אוניברסלית ואהבה ארוטית . הוא מציג את שאגאל ובלה כבמעין

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help