sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

Dmmn על הביאנלה 2007 n voos "Think with the Senses , Feel with the Mind : Art in the Present Tense " הביאנלה 52-ה בוונציה 9 תירוה : יוני 2007 נעילה : 21 בנובמבר 2007 אוצר : רוברס םנ 1 ור םך כול תערוכות הביאנלה ברחבי ונציה : 118 רחל סוקמן אין ספק כי האוצר האמריקני , רוברט סטור , יודע לבחור שמות קליטים וחכמים לתערוכות , וכך עשה גם בבחירת השם לביאנלה הנוכחית בוונציה . השם "לחשוב בחושים , לחוש במחשבות " הוא המצאה גאונית , מהסוג המאפשר לכל נושא , אמן או יצירה להיכלל במסגרתו . בחירתו של סטור זכתה לכותרות ולשבחים זמן רב בטרם פתיחת הביאנלה . קורות חייו והשתלשלות הקריירה המקצועית שלו , בכלל זה שמות של אמנים מפורסמים שעמהם עבד , התנוססו מעל דפיו של כל עיתון אפשרי . זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שאוצר אמריקני נבחר לאצור את הביאנלה בוונציה , ועניין זה כשלעצמו הוא חידוש מרענן , שהעלה את רף הציפיות לגבהים שבסופו של דבר לא הצדיקו את עצמם . 30 מדינות הציגו השנה בביתנים הלאומיים באזור הגנים של ונציה , הנקרא בפי האיטלקים הג ' ארדינ . 28 מדינות נוספות , לכל אחת ביתן לאומי משלה , השתתפו באירוע ברחבי ונציה . בנוסף היו עוד 34 פרויקטים מיוחדים הקשורים לביאנלה , וכן 26 תערוכות שאינן קשורות בה ישירות . אזור תצוגה רחב ידיים נוסף , שבו מתקיימת מדי שנתיים תערוכה בינלאומית , הוא ה " ארסנלה , " אתר שבעבר שימש לאחסון ולתחזוקה של צי האניות של ונציה . כיום זהו אזור תצוגה אלטרנטיבי , שסופח זה מכבר לטובת מה שנקרא "הביתן האיטלקי , " ובו מתקיימת תערוכת נושא בינלאומית שמארגן האוצר הנבחר . בתערוכת הנושא , ששמה כשם הביאנאלה , משתתפים השנה 100 אמנים מאיטליה ומרחבי העולם . לראות את כל התערוכות , שמציעה ונציה בקיץ זה , זו משימה בלתי אפשרית ומתסכלת . בחרתי לכתוב כאן על שלושה ביתנים לאומיים , שבהם הציגו wiVw אמניות . בביתן הישראלי מציגה יהודית סספורטס תערוכת יחיד , מיצב שהוא יותר יפני מיפני . מיד עם הכניסה לביתן מסתנוור הצופה מן השימוש ה 0 ו 0 אלי בשחור ולבן ומן הדיוק שבהצבה , המהפנטת את מהלך הראייה . סספורטס משתמשת בשפה המוכרת מראשית דרכה , שפה המשלבת רישום , ציור ואובייקטים פיסוליים , ליצירת סביבה מושלמת מבחינה ויזואלית ורגשית כאחת . השימוש בהקרנת דימוי מואר מתעתעת ומותירה את הצופה מלא תהיות לנוכח ציור רישום בשחור לבן המבוצע על גבי חומר המואר מאחור בניאון . הביתן מרשים , חובק ומכיל את הצופה . זוהי הזמנה לחוות סביבה יפנית , זרה לכאורה , אך כזו המאומצת בהצלחה יתרה על ידי סספורטס , שיצרה תחושה כי באמנות אין גבולות גיאוגרפיים . בתחילת דרכה האמנותית ניכרו ביצירתה של סספורטס סימנים של שפה שאיחדה את כישוריה בתחומי הרישום והפיסול . החומרים שעמהם עבדה היו שאובים מח" היומיום , חפצים פשוטים , נטולי הילה , בעלי משמעות , הן מבחינה אישית והן מבחינת הזיכרון הקולקטיבי הישראלי : מפות גיאוגרפיות מבר ששימשו כעזרים ללימוד גיאוגרפיה בבתי הספר , חלקי רהיטים ישנים ושבורים מעץ , טלק לבן , דבק מסוגים שונים וצלחות פלסטיק שקופות . המיצב הראשון של סספורטס , מיפוי , הוצג בשנת 1 996 בגלריה "משרד בתל אביב , " והמשיך את עיסוקה בחפצי החלל הביתי : מזרן , מיטה מתקפלת וצלחות . המיצב עסק במתח שבץ אינטימיות של שימוש מוכר לבין הניכור שבאובייקטים בלתי מזוהים : מפות ורישומים הכלואים בחפצים , והופכים בתוך כך לסימנים מרוסנים . גם בביתן הפולני מוצג מיצב יחיד של האמנית , מוניקה סוסנובסקה . סוסנובסקה הקימה מבנה פיסולי ענק ממוטות ברזל שחורים , ראשיתו ברצפה והוא מתנשא עד לתקרה , בגובה שתי קומות לפחות . חרף תחושת הכובד שהוא משדר , המבנה מנהל דיאלוג פיוטי עם האדריכלות הדקונסטרוקטיביסטית . חלק מן המבקרים לא התאפקו , והחלו לטפס על המבנה , וכך זכו לנקודות מבט מעניינות נוספות על ה " דבר " המופלא שאין כל אפשרות להכילו , אלא אם מהלכים סביבו . צדקו אלו שהעזו להיכנס לתוכו . יאן 0 אבר , הבעיה , , 2001 לוזרן , חיפושית , ראש ברבור Jan Fabre , The Problem , 2001 , mattress , jewelbeetle , swan head Courtesy Ali Dinckok Photo : Ben Sukman

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help