sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

לבד מהקנאה שהיא מעוררת בעיני כל מעצב , אין ספק כי היא עד מהרה לסטנדרט של פרטי בניין באיכות גבוהה . עלות , לרבות רכישת המגרש , מסתכמת 12-ב מיליון ליש"ט . למבקר לכיכר מהרחוב מתגלה מבנה לבן של מנסרה מלבנית כמעט , היושב במרכז הכיכר על משטח אחיד של אבני גרניט מסותתות . החוץ המרוסן והמינימלי מתעתע בצופה , ודורש ממנו התבוננות ותובענית במיוחד . לכאורה ניתן לחשוב שהקפת את הבניין והבנת אותו במבט אחד . אחרי ככלות הכול , מה עוד יש לראות מנסרה מלבנית כמעט מושלמת באמצע כיכר שטוחה של גרניט ? אך אם נענית לאתגר שמציב בפניך העיצוב המופשט , תבחין חרף הדמיון לאדריכלות הלבנה הבינלאומית , עברו כאן כלליה רבים . הבולט בהם הוא העובדה שעיצוב החוץ אינו משקף את המבנה החללי הפנימי , ואף מסווה את הבנתו . הבניין נחלקת לשלוש רצועות אופקיות : בסיס , גוף , מכסה . , שגובהו כשלושה מטרים , עשוי מפנלים אורכיים של בטון בגוון כהה . הרצועה השנייה , גוף הבניין , היא הרחבה ביותר בטיח לבן . בתוכה נחתכו , כביכול , פסי החלונות האופקיים . עם זאת , הפתחים אינם עוזרים להבנת פנים הבניין כיוון 1 נראים גבוהים מהמצופה . הקומה העליונה או המכסה מוסטת ממישור החזית ועשויה כולה מלוחות זכוכית מאורכים , כאשר הבניין כולו מואר מבפנים , ניתן להבחין כי שורה של לוחות זכוכית נותרת חשוכה , משום שאלה אינם חלונות , רק ציפוי זכוכית על קיר פנימי אטום משחקים אלו בהצבת ההפרדה בין חומרים שונים או גודל הפתחים , אינם קשורים לחללים הפנימיים , אך תורמים לחזיתות של הבניין כולו . זה מדגיש עיסוק אינטנסיבי , ואולי אף אובססיבי , בפרופורציות . העיצובית לקבוצה לא קטנה של אדריכלים שחזרו לסגנון הבינלאומי ולגריד האורתוגונלי , אך בד בבד הוסיפו לו דרגת הפשטה והעצימו את רמת מורכבותו . אחד הבניינים החדשים , שכל חובב אמנות ואדריכלות המבקר חייב לראות . למרות ההופעה המעניינת והמרשימה של , לסטרוקטורת הפלדה הנפלאה אין כל נוכחות , לא בפנים בחוץ . מתן ביטוי עיצובי ללוגיקה של הסטרוקטורה יכול היה למבנה רובד יצירתי-חדשני הנעדר ממנו . ? , המוגפים לעת ערב באמצעות תריסי מתכת אטומים . מעל מייסונס יארד היא פינה עירונית תוססת שיש לה היסטוריה מעניינת , וניתן לקרוא עליה בפאב שבכיכר . המאה העשרים נבנתה בלב הכיכר תחנת חשמל עבור האזור , תעשייתי מלבני פשוט המצופה בלבנים הצהבהבות האופייניות את הזה רכש במטרה להפכו לגלריה עבודת נמסרה לידי אותו משרד אדריכלים , שבנה את הגלריה הוקסטון , בשיתוף מהנדסי הקונסטרוקציה של משרד Atelier . ההצעות הראשונות של צוות התכנון , שכללו הריסת החלק בלבד ושימור המרתף , נפסלו , מאחר שגיופלין רצה חלל עמוק יותר מזה הקיים , ללא עמודים ובעל תאורה טבעית ומלאכותית . הפתרון ההנדסי המבריק שמומש בסופו של דבר כלל שני מגדלי המדרגות והמעליות שבקצות הבניין באמצעות מסבבי פלדה עמוקים שנמתחו ביניהם , ועליהם התאפשר לתלות העליונות הנוספות . העומס שבו נדרשו שני מסבכי ענק לעמוד , נאמד בכ300- טון . כל המאמץ ההנדסי הזה , לרבות הפלדה יוצא הדופן של הבניין , הוסווה בשלמות , ואפילו המבקר ביותר לא יוכל לדעת או לדמיין דבר . כל שיחווה יהיו לבנים של מנסרה מרובעת בעלי זוויות ישרות מדויקות , ובפרופורציות מושלמות . הגלריה פשוטה ויעילה . שני חללי התצוגה הפתוחים לקהל בקומת הכניסה ובקומת המרתף . מעל לקומות אלו מתרוממות קומות משרדים , הכוללות בין השאר מטבח ושירותים , ובהן גם חלל קובייתי בן שתי קומות המשמש כחדר תצוגה פרטי . העליונה חותמת את הבניין , ובה נמצא משרדו של גיופלין למרפסת גג רחבה . קומת הכניסה היא הקטנה שבין שתי הגלריות הראשיות . מקבלת אור טבעי בלתי ישיר משני פתחי הכניסה . מלובי יורד גרם מדרגות בטון רחבות לגלריית המרתף . המדרגות באור טבעי ביום ובאור מלאכותי בלילה מה שמצמצם את העומק שלהן . גלריית המרתף היא ההפתעה של התכנון . היא גדולה ורחבה , אורכה 19 . 3 מ ; רוחבה 1 1 . 2 - מ ' 5 . 6 - מ ; ומוארת באור טבעי ומלאכותי באמצעות שתי של חלונות גג אופקיים . זהו חלל תצוגה נעים ויעיל ביותר , דופן עבור גלריית מרתף . Engineer ' s diagram of the final structural concept Courtesy Atelier One & MRJ Rundell & Associates

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help