sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

הגוון הבלתי נראה של היומיום n מתחת לאף שלך : שבעה מרחבי הישרדות , " מוזיאון תל אביב לאמנות 1 צרת : מאירה יגיד-רו"מוביץ ) בקטלוג התערוכה נכלל מאמרו של סלבוי דידק , ( Zizek ) "עיצוב כמנגנון אידיאולוגי , " העוסק בקשר שבין עיצוב לאידיאולוגיה . זיזק מציג את כוחו האידיאולוגי של העיצוב ביכולתו שלא להיראות , ביכולתו להשפיע על המציאות ולעצבה מבלי להשאיר ראיות מפלילות בשטח , כמו מנגנוני האידיאולוגיה האחרים ההופכים לאפקג 1 יביים יותר ככל שהם פחות מורגשים . מצד אחד , המתח הנוצר בין האובייקט חומריות אסתטית ) לבין הסובייקט ( התרבותי אידיאולוגי ) מגביר הרצון לגעת במה שמתחת לאף ולסמן את גבולות אותה הוויה נוכחת . מצד אחר , אי הנגישות של המציאות המיידית , הקשור בחיבור הדואלי ביניהם , מקשה על יכולת ההפרדה , ומשפיע על סירוס הערך הפעיל והיעיל של אותו אובייקט כאשר הוא מופרד ונבחן באופן . בהשאלה מהעולם האקדמי , בתערוכה מתקיים מחקר טהור , ולא יישומי . התערוכה מתמודדת עם אבני הבניין של האובייקט והסובייקט , ובוחנת את מערכת הקשרים הסבוכה ביניהם . בתוך מרחבי ההישרדות נמצאים התנאים הקיצוניים המאפשרים למתוח ערכי האובייקט והסובייקט למקסימום ולמינימום , מה שיסמן גבולות השיח ואת טווח ההשתנות עבודתה של מאיה ויניצקי , שרידים אנונימיים , יוצאת דופן כוחה של התערוכה "מתחת לאף שלך : שבעה מרחבי הישרדות " טמון באפשרות להיחלץ מן התבניות ומן הקטלוגים , שדרכם אנו מתבוננים ביצירות שונות במוזיאון וחווים אותן , בוחנים את האובייקטים היומיומיים שסביבנו או בוחרים להתעלם מהם . הגישה הבין-תחומית לנושא העיצוב , המאפיינת את עבודת האוצרת בתערוכה זו , אמנם חדשה לה , והיא מאפיינת את כל הפרויקטים האחרונים שאצרה חיימוביץ , " כגון התערוכה "אל המעיין . - נחל הירקון כחתך רוחב במטרופולין של ישראל " , ( 2005 ) תחרות אדריכלים לבניין החדש למוזיאון ( 2004 ) ואחרים ; ועם זאת ישנו ייחוד מהותי בתערוכה הנוכחית - אין בה מוקד פיזי קונקרטי , כמו נחל , מרחב אורבני או בניין , שעליו מופעלות מגוון הדיסציפלינות התרבותיות של הפסיכולוגיה , הסוציולוגיה , האורבניסטיקה , הכלכלה , האסתטיקה וכדומה מוקד הבדיקה הוא מהות האובייקט באמצעות ערכו האתי והאסתטי או , לחילופין , מהות הצורך והדרישה הסובייקטיבית כמעצבים את מרחבי המחייה שלנו . המתודה המסורתית של עיצוב אובייקטים שימושיים עוסקת בשאלות של קהל יעד , צרכים , נ / אפ . ^ 7 , פונקציונליות והתאמה , אך נמנעת מלבדוק את הסוגיות הטריוויאליות והבסיסיות ביותר בקשר שבין האדם לאובייקט - מאפייני הצורך האנושי באובייקטים כבתי מציאות , ותפקידם בעיצוב תודעת הממשות וההוויה . n'Nn ויניצק , 1 שרידים אנונימיים , 2006

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help