sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:15

מקור ההשראה ליצירה זו היה שילוב של שני אירועים : העתקת מיקום הסטודיו שלה במזרח העיר ופינוי בית המגורים של אמה המנוחה , מהלך שהיה כרוך , באופן בלתי נמנע , במציאת אוצרות ילדות , כגון "קופסאות " מוחבאות שנשתכחו והודחקו . צירוף הנסיבות גרם לעימות עם תכולת בית היסטורית , בנפש ובחומר בעת ובעונה אחת . גיבוי נוסף בחומר אירע בסמוך למועד התצוגה בטייט . ווייטריד נסעה לאזורי הקוטב הצפוני , והמפגש עם גושי קרח עצומים ואטומים למחצה , תרם לא מעט לעיצוב המיצב הנוכחי , הרצון האסוציאטיבי ליצור חלל שהוא מאגר עצום לתזכורות ריח של מקום אחר ושל זמן אחר , הניב מיצב 'לגוי אישי המורכב מ 14 , 000 קופסאות פוליאסטר . הקופסאות המוערמות באות לסמל תדמית אנושית מודחקת . היצירה העצומה מאפשרת התבוננות מכיוונים שונים , ובכך משתנה המסר הטמון בה . בהתבוננות מגובה הרצפה שעליה נערמה - זהו סיפור אישי מאוד , הכולל בתוכו גם את המתבונן . אם צופים בתערוכה ממרפסות הגלריה השונות , היא משדרת תחושת של קיבול חללי , איכות המאפיינת את עבודותיה של ווייטריד ככלל . רייציל ווייטריד נולדה במזרח לונדון בשנת . 1963 את לימודיה האקדמיים החלה בבית הספר הפוליטכני של ברייטון . בעקבות החלטתה להתמקד באמנות חזותית עברה לבית הספר לאמנות סלייד בלונדון , והשלימה את לימודיה בין השנים . 1987-1985 יצירתה זכתה להכרה בינלאומית כבר בשנות התשעים , כאשר בשנת 1993 זכתה בפרס טרנר הבריטי לאמנות המוענק על ידי מוזיאון הטייט . בעקבות הזכייה בפרס הוצגה עבודתה בשנת 1997 בביאנלה בוונציה . מכאן ואילך התפרסמו שמה ועמדתה בהיקף בינלאומי , וכללו , בין השאר , תצוגה פומבית בכיכר טרפלגר בלונדון , תערוכות נכבדות באירופה ובארצות הברית , וחשוב מכול עבורנו - מבנה / פסל הזיכרון לשואה מוינה , שהוצב באמצע שנות התשעים , ובו הגוש המוצק הוא חותם חרוט של מדפיו של חדר ספרים חתום , על מלוא תכולותיו המצטברות , חדר שהיה ואיננו עוד . חלל הבית , מפנים או מחוץ , היה ועודנו תמצית יצירתה של האמנית . ווייטריד הוזמנה ליצור פרויקט לחלל הטייט מודרן במימון חברת 'יוניליבר , ' כחלק מסדרת עמדות אמנות עכשווית שנועדו לתצוגה פומבית . יוניליבר היא אחת החברות המסחריות התומכות בפעולות תרמת צימריות ( ובתמורה זוכה לפטור ממס בגובה סכומי המימון ? . ( The Unilever Series : Rachel Whiteread 11 October 2005 - 1 May 2006 Tate Modern , London Rachel Whiteread , installation of Embankment , 2005 © Tate 2005 [ Photo : Marcus Leith and Andrew Dunkley ]

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help