sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

תערוכות EXHIBITIONS וי"ציל וו"םר"ד : סוללה ט"ט מודרן , לונדון בעבודה מגלומנית בחלל הטייט מודרן בלונדון מטלה רייצ ' ל ווייטריד את נושא הביקורת החברתית לסדר היום של האמנות החזותית . מיצב גושי הפיסול הממלאים את חלל התערוכה נאמד בנפחיות של כ 437 ו מטרים מעוקבים , 'מבוך ' מחיאלי מלאכותי ראשוני במכלול עבודתה של הפסלת תתי א . כדורי עברו כבר כשלוש עשרה שנים מאז פגשנו לראשונה את הפסלת רייצל ווייטריד ( Whiteread ) בפרויקט "בית : הפנים המוחצן . " מיקום המבנה - תרכיז העבודה - היה בירכתי אחד הרבעים המוזנחים יותר במזרח העיר . במגרש ריק שהקרקע בו מכוסה בהריסות של משכנות עוני , צמחייה , קופסאות סיגריות מעוכות , פחיות שימורים חלודות ושברי זכוכית מנצנצת , התנשא מבנה הבטון שיצרה , מבנה שנראה כבני מעיו של בית . תכלית עבודתה הייתה ביקורת חברתית שהתבטאה ביציקת ההיפוך : מה שהיה החלל הפנימי' הפך להיות החומר המוחצך . ווייטריד גרמה לצופה להלך מסביב למבנה , ויצרה תחושה של יציאה אל הרחוב ועימות עם המציאות ברובד חברתי וכלכלי אחד . היא הצליחה להעביר מסר חזותי , אישי ומחשבתי , כביקורת חברתית קוראת תיגר . עבודה זו הייתה נקודת המוצא של האמנית להתייחסות סביבתית ביקורתית . הנושא המבוקש וישירות השימוש בחומר ובביצוע סיפקו לה כרטיס כניסה מהיר ובטוח למסגרות האמנות העכשווית שכבר הפכו להיות מקובלות . אין מקום הולם יותר להצגת עימות כזה מאשר החלל המרכזי של הטייט מודרן , במחצית החלל הפנימי של הגלריה הפתוח לכל גובהו של המבנה . אף שהבניין הוא תוצר אדריכלי של ראשית המאה העשרים ואחת , והחומר השולט בו הוא בטון גס וחשוף כלפי חוץ , יש לציין שסגנון זה החל להתפתח לאחר מלחמת העולם השנייה . הבטון הפך להיות חומר אצילי ' בפני עצמו , כזה שאינו נזקק לציפוי מייפה . במקרה זה ובתערוכתה של ווייטריד , ההיפוך המשלים הוא שיציקת החלל בבטון היא המכסה ליציקת העמדות . וכך , עבודותיה של ווייטריד הפכו למילוי החלל הינגטבי ; והפכו להיות יציקה פוזיטיבית ; המיצב הפיסולי בתערוכה הוא מבוך של גושי חומר קלילים לכאורה , ספוגיים , בצבע לא צבע בהיר , לבן , שחזותם מעלה על הדעת מראה כללי של פני עיר . הצופה מהלך בין ערמות בלוקים מלבניים בגדלים שונים שכמו הונחו בתפזורת אקראית . הוא מסתובב בין יחידותיה על פי בחירתו האישית , אך ללא אפשרות שינוי מתחם . הכול צפוי - אך הרשות נתונה , לפחות בבחירת הנתיב . יש בתצוגה משהו בלתי ידוע' ההופך את הגושיות הקלה / כבדה ואת הנתיב הברור / חסר מטרה לביקורת עירונית סמויה . Rachel Whiteread , installation of Embankment , 2005 © Tate 2005 [ Photo : Marcus Leith and Andrew Dunkley ]

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help