sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

לתערוכה . אני מעדיף שלא לדבר על ביקורת . זה ברור שאם אני מציג משאבת נפט גולמי , כבן אדם שחי ונושם וקורא עיתונים ויודע איפה העולם נמצא , אז יש לזה משמעות . זה דבר ברור . ברור שאני לא אומר בזה : יש לכם קדילאק , סעו ותיהנו ממנר . ובכל זאת , יכולות להיות משמעויות רבות לכל דבר , עבור כל מיני סוגים של קהלים . נפט לא חייב לסמל חמדנות . וחוץ מזה , מה רע שיש שעון צלילה ל 500 מטר , וגייפ יפה , מה רע בזה . " ? - וטתרת כמו ברית הדמים וכוי ? " גם כותרת כמו ב ר י ת דמים יכולה להיות במשמעות ילדותית ומשעשעת . אני והחבר שלי , יורם נדלר , עקצנו בכיתה ד את האצבע וכרתנו ברית דמים . אז האם הכותרות עושות את התחושה שיש כאן ביקורת , או העבודות עצמן ? אין לי שום סוד . אבל אני לא שופט מה טוב ומה רע . וזה לא משנה לקהל שבא לראות את הפסלים , מי אני באופן אישי ומה הביקורת שלי . לפני עשרים שנה דיברתי פוליטיקה . מלחמת לבנון הייתה מלחמה בוטה בצורה קיצונית , אז אמרתי דברים בוטים . לא חשבתי אז שעמדה על אהבה ושלום היא רלוונטית . אמרתי דברים פשוטים . היום לא מעניין אותי להגיד דברים פשוטים וישירים ברמה שיפוטית . חוץ מזה שיש אמנים שזה מרחב המחיה שלהם , זה מה שהם עושים , ואני לא רוצה להיכנס להם למרחב המחיה . גם לא מעניין אותי להגיד דברים שכבר נאמרו . מעניין אותי לעשות פסלים " . - איזו פרשנות אחרת , חופשייה מפוליטיקה , יכולה להיות לתערוכה הזאת ? ימי יודע ? אולי בכלל מדובר בעולם פנימי שלי , בפיסול אגוצנטרי לגמרי , שלא קשור למלחמות , לפוליטיקה , לכדור הארץ , לאקולוגיה , לפיגועים או לנפט . הכול נתון לפרשנויות " . - איך זה לעבוד בתוך הסטודיו הקטן והצפוף הזה ? " אני אוהב את הסטודיו הזה . אבל הייתי מעדיף לאפשר לכל אובייקט הרבה מקום . לעשות עבודה גדולה , דברים גדולים מלאים נוכחות , אבל בלי שריר " . ואם בעניין שרירים מדובר , ראוי להזכיר את הפסל המפואר ממזרח כחול לזריחה שהוצג במשך עשר שנים כמעט בקומת הכניסה של קניון רמת אביב . "הפסל שעשיתי הושמד על ידי האחראים על תפעול ה 7 ןניון לארור שטענו שזכותם לעשות זאת . הם פשוט ניסרו את הפסל וחתכו אותו לחתיכות , בניגוד לזכויות יוצרים ולזכות המוסרית שיש לי על הפסל . " להשמיד יצירת אמנות !? ... ולמרות כל הלבטים האלה הוא ממשיך לעבוד גם מחוץ לסצנה האמנותית המוגנת , בשיתוף פעולה עם גופים מסחריים , בעלי אינטרסים הזרים לאלה של קנג 1 ור . בעבר בנה פסל גדול ממדים באמסטרדם , ועכשיו הוא עובד על פרויקט עם עיריית חולון להקמת פסל בשם המקק שנכנס לו גו ק , על פי ספרה של דבורה עומר במסגרת "גן סיפור . " " יוצא לי לחשוב הרבה על העניין הזה , אם לקחת פרויקט או לא , ומתי לקחת . ולפעמים אני מסכים לעשות את הפרויקטים האלה גם אם הם יכולים להיות עינוי , ותמיד יהיו כרוכים בהם דברים שלא לפי רוחו של האמן . יש המון אילוצים מסביב , למרות הרצון הטוב של כל הצדדים . כי העבודה עצמה תמיד בסוף מסבכת את העניינים . פתאום מישהו כועס שאתה שורט לו את השיש או את הרצפה . יש אמנים שחושבים שהמחיר הזה גבוה מכדי לשלם אותו , אבל אני חושב שבלי הניסיון הזה פסל לא יכול לפתח שפה של פסלי חוץ " . - והתערוכה הזאת מצליחה לשקף את הפרספקטיבה הטובה ביותר עד כה של ההתפתחות שלך כאמן , את כל הסמלים והאלמנטים הקבועים שלך ? " אני לא מסתכל עליה דווקא ככה . אני רואה אותה בתערוכה ערוכה בקפידה רבה . לא באתי וזרקתי לתוכה את כל מה שהיה לי להציג . אבל היא כן ממשיכה איזשהו קו שלי . אין לי סמלים . האלמנטים שלי הם נפח וצורה . הדרכים שבהן אני כולא נפח בצורות שונות . וגם כאן אני ממשיך לעסוק בשבירות , בארעיות , בכובד , בקלות . במה בא קודם ובמה שבא אחר כך . גם את העבודות שכבר היו לי קודם , ניקיתי ושכללתי בעבודה קשה . קפלים על גבי קפלים שבסוף גיהצתי כך שייצא משהו חלק וישר . את הפרטים שהשמטתי מהתערוכה הנוכחית השארתי בקטלוג . כך שמבחינתי צריך להסתכל על התערוכה הזאת בצורה שלמה יחד עם עיון בקטלוג , בדיוק כמו שפסיכולוג טוב מקשיב גם למה שלא נאמר " . - אתה כבר קרוב לתחושה של שלמות עם התערוכה הזאת רגע לפני שהיא עומדת , בציפייה דרוכה לתגובות שיבואו ? " לא ממש . כרגע אני בעבודה מהסוג הזה שיש לה לוח זמנים לחוץ . מצד שני , כמו כל רוכב אופנוע , ככל שיותר מהר , ככה יותר שקט . אני עדיין עובד ומכניס , D ^ r \ \ ? m פרטים מסוימים . ויש החלטות של הרגע האחרון שמשמעותן ניפוי ודיוק , אך גם בהיעדרם של פרטים אלה תמציתם נוכחת בתערוכה ? " . צביקה קנטור ( למעלה ) " צמצום מרחב ההיסוס , 2006-2000 , " פיברגלס ותאורה , 1 . 9 x 1 . 2 x 1 . 6 מי ( למסה ) " קונצרס משומן מנוגן בצייתנות עיוורת , 2006-2000 , " \ 1 ץ ואלומיני 1 ם , 4 . 5 x . 51 x 3 מי צילום : מידד סוכובולםק 1

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help