sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

לנו גם מן העיתונות הישראלית . עבודתה של לייטאו בנויה משלושה רישומים גדולים בצבע מים . בכל אחד מהם נראה חייל , ומה שמודגש הוא דרך הסוואתו , כלומר חלקי גופו , חלקי מדיו וציודו המעוטרים בירק המתמזג בנוף . ברישומים לא מופיע הנוף,- מה שנטמע במצע הנייר הוא החייל , ואילו הרכיבים שנועדו להיבלע בנוף , בולטים לעין המזהה אותם כמקבץ של צינורות ירקרקים . בציורים מתקיים ניגוד בין הטכניקה , ציור בצבע מים , טכניקה המעידה על שליטה , על עדינות ועל כושר דיוק אדיר , לבין החייל המתואר , שהוא גדול ממדים , מסורבל וכבד . עמדות אחרות בתערוכה , כמו זו של קריסטן האסנפלד , ( Hassenfeld ) מרשימות ביופיין האסתטי . האסנפלד יוצרת מנייר ומחומרים זולים נברשות ומבנים הנדמים כמגדלי זכוכית ויהלומים . רק בהתקרבו לעבודה מבחין הצופה שהיא עשויה מנייר , וכל הזוהר הקורן ממנה נוצר , למעשה , מן האור הבא במגע עם חומרי הנייר השקוף . האמנית , הומה באבא 1 nn 2 / J > PU / J , ( Bhabha ) בשילוב חומרים מצויים . בעמדה המוצגת בתערוכה נראית דמות מאמין משתחווה לאל . באבא יצרה את העבודה באמצעות חימר של פלסטיק שחור ( המזכיר שקית אשפה ) עם חמר . למרות פשטות החומר והצורות מתקבל דימוי בהיר . העובדה כי בקצה הדמות הותירה האמנית פיסת אדמה , מעלה את המחשבה על זיקתו של החומר , ואת זיקתו של האדם , לאדמה . אם התערוכה nw \ 72 n Greater New York לשקף את המגמות הנוכחיות השולטות בשדה האמנות , הרי ניתן לומר כי כל סוגי המדיה שולטים כיום בזירה : פיסול , ציור , רישום , וידיאו , מיצב ומיצג ( המתקיים בקביעות באחת הגלריות , כחלק מן התערוכה . ( המשותף לרוב היצירות הוא הגודל ( מרבית הציורים והפסלים נעשו בקנה מידה גדול , ( הצבעוניות ( רבות מן העבודות נושאות אופי ססגוני , גם אם הנושא הנדון בהן אינו שמח , ( השימוש בחומרים "זולים" ( נייר , קרטון , פלסטיק ) והקומוניקטיביות . עוד ניתן לומר , אולי בניגוד לשנים קודמות , כי רבים מן האמנים בהווה מתייחסים באמצעות יצירתם לחיי היומיום , ועמדתם משקפת משהו מן האווירה השוררת ברחוב הניו יורקי / אמריקאי / עולמי . בשנות הארבעים פקדה את העולם מלחמת העולם השנייה , ובשנות החמישים התחוללה מלחמת קוריאה שהשפיעה על רבים מהאמריקאים . בתקופה זו שלט בזירה האמנותית סגנון האקספרסיוניזם המופשט שלמראית עין לא היה לו דבר עם אקג 1 ואליה או עם החיים ברחוב . סגנון הפופ שהופיע אחריו , אמנם התייחס לחיי היומיום ולתרבות האמריקאית במובנים של צריכה , של פרסום ושל תקשורת המונים , אך לא נגע בגלוי במלחמת וייטנאם ובתוצאותיה . כך היה גם עם המינימליזם ( בשנות השבעים ) ועם אמנות האדמה . ייתכן שסדר היום החברתי בארצות הברית לא השתנה במידה ניכרת , אך מה שהשתנה הוא ההתייחסות של האמן לסדר יום זה ( אולי בגלל שהפעם הוא חש כי ההרס והזוועה התקרבו אל מקום עבודתו . ( בתערוכה מציגים אמנים שמושא עבודתם הוא אמנות העבר ( כמו יצירתו של וייד גויגוון rrrrnnnn , [ Guyton ] את ציוריו המופשג 1 ים של בארנג 1 ניומן , ( אבל בולג 1 ת יותר העובדה כי רבות מן העבודות עיסוקן בהווה , באקטואליה ובהשלכות של התרחשויות שנות האלפיים . ? 7 P ? J P . S . I Contemporary Art Center * בשנת 1971 על ידי אלכה הייס ( Heiss ) כארגון ללא מטרות רווח שמטרתו הייתה להפוך מבנים נטושים בניו יורק למרחבי תצוגה אמנותיים , לאולמות מופעים ולסדנאות אמנים . בשנת 2000 הפך . 5 . 1 ק להיות סניף של המוזיאון לאמנות מודרנית , ( M 0 MA ) והוא משמש כמקום תצוגה לאמנות עכשווית . Kristen Hassenfeld , Hornof Plenty , 2004 , paper with mixed media Steve Mumford , Drawings from the Baghdad Journal Series , 2003-2004 , ink and watercolor on paper

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help