sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

סביבו הודבק תצלום מעגלי שהדימויים בו אינם מובנים לחלוטין , חסרי צורה , אך מרמזים על שרפה , ברמה האחרת , לאחר התבוננות ממושכת יותר , מתפרש התצלום הבלתי מובן . הצופה מתבונן בצילינדר המבריק ומגלה בו את השתקפות התצלום המודבק תחתיו . התצלום המופשט והמתוח על הרצפה נראה על פני הצילינדר כהתרחשות ברורה , המציגה בית עולה בלהבות . הבית כולו נחשף לצופה הסובב את הצילינדר ומתרשם מכל חלקי המבנה העולים באש . כך מפעיל האמן את המתבונן ומפתה אותו להסתכל על העבודה מכל צדדיה . רוסטובסקי עוסק בעבודותיו ברגעים המשקפים זיכרונות היסטוריים ודימויים אוטופיים . בציוריו ( שאינם מופיעים בתערוכה הנוכחית ) הוא משלב בין חסר הצורה והבלתי מוכר לבין המוכר והמובן . העבודה הנוכחית נדמית כאירוע ספציפי , אולם דימוי האש והבית העולה בלהבות מעלים בזיכרון אירועים היסטוריים רבים . גם עבודה זו משלבת בין חסר הצורה , קרי התצלום המתוח על הרצפה ולהבות האש שלעולם אינן מקובעות בתבנית , לבין המוכר - דימוי הבית העולה באש ומתרקם על פני הצילינדר . גייסון פוקס ( Fox ) קרא לעבודתו בשם Peaceful Warrior ( לוחם שליו או לוחם רודף שלום . ( כותרת העבודה , כשלעצמה , מבטאת דיאלקגויות החוזרת גם במראה הפסל . פוקס מתאר באורח מינימליסטי דמות אדם ( ענפי עץ ופאה נוכרית ) המהלך בין לבני בנייה שבורות . דמות הלוחם המתוארת נדמית מבוגרת ( כפופה , לראשה פאה לבנה , ( והלבנים השבורות מזכירות הריסות בתים . הצמצום החומרי שבחר בו האמן מעצים את הדיוק שבתנוחת הדמות ואת האמביוולנטיות שמקרין הפסל כולו . מצד אחד , הגוף העשוי מקלות נראה שברירי ועדין,- מצד אחר , הלבנים שלרגליו קשות וגסות . העדינות מול הגסות מחליפות ביניהן תפקידים , כשהשביר ( הדמות ) מהלך בין מה שאמור להיות עמיד ( הלבנים . ( העיסוק במלחמה מופיע בצורה ישירה בציוריהם של סג 1 יב ממפורד ( Mumford ) וקתרינה לייג 1 או . ( Leitao ) רישומיו של ממפורד בדיו ובצבע מים מתארים את החיים בבגדד לאחר כניסת האמריקאים לעירק . הרישומים כמו נעשו בשטח ומזכירים תצלומי עיתונות . נראה שעיקר עניינו של ממפורד הוא ביחסים שבין החיילים לבין האוכלוסיה העירקית , ורבים מהם מהדהדים בזיכרון תמונות המוכרות Aaron Young , Freeformdome , 2003 , digital C-print

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help