sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

נסרין מזאוי נושא : תצלומי גברים ^^^ p ^ v ^^ בני 30-20 הנראים כ " מחבלים , " ובמקרה הטוב כסתם "ערבים . " איך ערבים ? על פי צורה / ביגוד / מבט / סטיגמה . גלגולים : הכול התחיל מאותה הערה טיפשית ששמעתי מאלף איש והפריעה לי בפעם האלף ואחת : וואלה , את מה זה לא נראית ערבייה . " !! עלתה בי השאלה : איך נראה ערבי ? התחלתי לחקור את העניין ולחפש אינפורמציה מדעית , גנטית , חברתית , דתית או תרבותית שתענה לי על השאלה . חילקתי שאלונים , ביצעתי סקרים וקיבלתי תשובות : ערבי הוא אדם ( במקרה הטוב , ( כהה עור , שעיר , מסריח ומפחיד . הלכתי עם הסקרים לחפש אנשים העונים לסטיגמות של החברה הישראלית יהודית . שיחקתי משחק קטן , ועשיתי קצת בלבול . בחרתי לי עשרה אנשים : יהודים , ערבים , גברים ונשים . ניסיתי להוכיח משהו , ולהביא את החברה למצב > ty 1 p : 1 שכולנו בני אדם , וכולנו נראים אותו דבר . כל "ערבי" יכול להיות אחד מאתנו , דומה לנו ונראה כמונו . לקחתי את האנשים האלה , את הערבוביה הזאת . הכנסתי אותם למקלחת , "ניקיתי" אותם מאינפורמציה חומרית ( מבגדים , מתכשיטים , מאיפור ומתסרוקת , ( וצילמתי אותם באור אלוהי , נקי מצללים . יצרתי פורטרטים ענקיים שאפשר לטייל בהם ולשאול מחדש את השאלה : " איך נראה ערבי . " העבודה הוצגה על שלושה קירות שיצרו צורת ח ; ועליהם ניתלו תמונות היהודים והערבים , כולם נראים ערבים לפי סטיגמות החברה . העבודה הרתיעה את הצופים בשל הפרטים החזקים ובשל המבט הישיר והאטום של המצולמים הנקי אף הוא מאינפורמציה והחיתוך האגרסיבי בחזה המדגיש אלימות וקור מסוימים . השנה הסתיימה , והנושא הוסיף להציק לי . המשכתי לשאול שאלות ולחפש תשובות . בתחילת השנה , במסגרת קורס תיאורטי בצילום עכשווי בהנחיית ראובן קופרמן , יצא לי להכיר שיטת צילום שהשתמשו בה בצרפת במאה ה 19 בעקבות המהפכה התעשייתית . בתקופה זו חדרו פושעים ונוכלים רבים מן הכפרים אל הערים . המשטרה צילמה פורטרטים של פושעים , בתחילה על מנת לזהות אותם , ובהמשך התפתח הרעיון לעשות חשיפה אחת לכל הנגטיבים כדי להגיע לתווי פנים משותפים היוצרים את "הפורטרט החדש" שעל פיו יזוהו פושעים . בעקבותיו בילו חפים מפשע רבים את שארית ימיהם בכלא ... השיעור הזה החזיר אותי לפרויקט שלי , והתחלתי לחשוב על ה"מחבלים . " חיפשתי תצלומים של מחבלים , וניסיתי ליצור את " הפורטרט החדש" ולתפוס את המחבלים באותה שיטה צרפתית קדומה . חזרתי למחקרים שלי , והתחלתי שוב לשאול שאלות ולנסות לענות עליהן . עשיתי סלקציה ובחרתי אנשים הנראים דומים לפרמטרים שאליהם הגעתי . הזמנתי אותם להצטלם , הכנסתי אותם למקלחת , הלבשתי אותם באור אלוהי נקי , וניסיתי להוציא את הטוב שבהם . ניסיתי לגרום למצב של הזדהות . רציתי שהפעם הצופה ירגיש בנוח עם ה " מחבל" התלוי על הקיר , אבל ה"מחבלים" עדיין היו כמו אותם מצולמים מלפני שנה , אטומי מבט , נקיים מאינפורמציה , חזקים ומפחידים . אלמנטים טכניים : כל הצילומים התבצעו בסטודיו בצורה עקבית ואחידה : 4 פלאשים לרקע - לשרוף את הרקע ולקבל לבן נקי . 2 פלאשים למצולם - בוקסים קרובים מאוד לפני המצולם המנקים אותם מצללים . מצלמה טכנית - 5 * 4 כדי לקבל חדות מקסימלית גם בפרטים הכי קטנים . עדשה - 1 20 כדי לתחום את המצולם באזור קטן ולקבל תקריב פנים . הדפסות ידניות ולא דיגיטליות - משום שאני עובדת עם חומר אנושי שאין למחשב שום לגיטימציה לטפל בו . הדפסות גדולות , 1 . 20 / 1 מי - כדי לתת לצופה להתבונן ולטייל בפניו של המצולם , אפילו "להוציא לו שחורים" אם בא לו ... אינני מבקשת דבר מהמצולמים אחרי המקלחת , כלום - פרט למבט ישיר אל תוך העדשה . אלמנטים תוכניים : העבודה עוסקת בזהות שלי . אני מחפשת את הזהות שלי דרך המצולמים ודרך הצופים , שתי קבוצות מנוגדות שלשתיהן אני משתייכת . אני רוצה לנקות את ה"מחבלים" מסטיגמות ולמעשה אני מנקה את עצמי מעצם העובדה שאני באה "משם" ומשתייכת "אליהם , " בוגרים 2004 ויצ"ו now

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help