sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

, בין אמנות לעיצוב אופנה אריה בר'הובי הטשטוש בין תחומי היצירה השונים החל עוד בראשית המאה 20-ה כשאמני הדאדא והסוריאליזם שברו את כל המוסכמות האמנותיות ושילבו בין האמנויות . הם ניתצו פרות קדושות תוך חיבור בין תחומי התיאטרון , השירה והאמנות הפלסטית . באותו זמן החלו אמנים , מעצבים ואדריכלים לעצב בגדים , והפליאו בשילובים ייחודיים של חומרים ושל צורות באופנה שהייתה אוונגרדית לזמנה . מאוחר יותר המשיכו אמני הבאוהאוס שראו את עצמם כמי שעוסקים בטוטאל דיזייך , ( total design ) לתת את הדעת לעיצוב הבגד כחלק מתפישתם האמנותית שדגלה בצורות גיאומטריות פשוטות ובצבעי יסוד . כך יצרו בגדים תלת-ממדיים יוצאי דופן שדמו למוצר יותר מאשר לבגד נוח ללבישה . בעידן הנוכחי , עקב החשיפה המוגברת לתקשורת והמודעות לסגנונות המתעדכנים כל הזמן , מתקיימת רבגוניות סגנונית וחומרית המשתנה חדשות לבקרים , תוך הדגשת הפן האישי של המעצב שהפך למותג , כמו במקרה של רבים ממעצבי המוצר , האדריכלים והאמנים . כדי להתבלט ולזכות בתשומת לב ראויה בתקופה זו של עושר ושל מגוון יצירתי וטכנולוגי , מעצבים מותחים את גבולות האופנה לכיוונים מוקצנים עד כדי יצירת פריטי אמנות שקשה להבין כיצד ניתן ללבוש אותם . מעצבים , דוגמת איסי מיאקי מצד אחד ודאן פול גוטייה מן הצד האחר , גילו אומץ יצירתי ושילבו בעבודתם ממד של הומור והתייחסות לחומר , בדיוק כמו ציירים , פסלים ואמני מיצג . הם יצרו דיאלוג בין הבגד לבין הדמות הלובשת אותו . נוצר מצב חדש שבו הבגד מגדיר סיטואציה הבונה תדמית או אמירה אמנותית , וזו מתקשרת בקודים חברתיים עדכניים . לא עוד סתם כסות חדגונית וסטנדרטית , אלא בגד בעל אמירה > TPK m r rv ^ K 1 ואופי אישי מקורי . השפעת האמנות , בעיקר אמנות המיצג והווידיאו ארג , \ המחול והתיאטרון , ניכרת ברוב מוצרי האופנה החדשים . מעצבי האופנה שואבים את הלגיטימציה שלהם ואת השראתם מתחומים אלה , ויוצרים יצירות המתאימות לתצוגה מוזיאלית יותר מאשר ללבישה בחיי היומיום . לאחר שנות דור של למש מרושל וחופשי נוצר מצב מעניין שבו שבה האופנה להיות מורכבת ממספר רב של פריטים ושל אלמנטים עם נטייה חזקה לקיטש ולרב-סגנוניות , ובעיקר - להחצנה קיצונית . את ההשפעות הללו ניתן לראות גם בארץ . המעצבים המקומיים הצעירים , המושפעים מן הרוח הבינלאומית והדורים שאיפות ~\ PH \ ZI פחותות מאלו של מעצבים בחו"ל , נטשו מזמן את הצניעות הפלמ"חניקית שאופיינה בעיקר באחידות ובהצנעת האינדיבידואל , ופנו לפן אמנותי אישי ומיוחד , שיש בו אמירה . Furla shoe , Winter 2003 Keren Menusi , BooCoat , 2003

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help