sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

שהרי מה שיכול לגרום לגבר לוותר על תשוקתו הממיתה והחמדנית הוא , אך ורק , דבר אחד : הרצון-לתשוקה של האישה , כלומר חייה . כאשר אישה משכילה להציב את עצמה אל מול הגבר הן כדימוי נטול תשוקה והן כנושאת אפשרות לרצון-לתשוקה עצמו , אז היא עשויה לזכות להמתת המוות שתגאל גם אותה מן הצלב של המוות ותיטע אותה בצלב החיים . התשוקה והחיים - מצד האישה ראו מה כותב קירקגור : "ומה יכול להיחשב כחיי אישה אם לא אהבתה , " ? ועוד : "במובן העמוק היא משתחררת לראשונה באמצעות גבר , [ ... ] ולכן אנו מבקשים את ידה , משחררים אותה " . התשוקה של האישה יכולה להיות מובנת מן הצד של החיים , מן הצד של התשוקה לתשוקה . התשוקה לתשוקה של האישה היא החיוב המר והעמוק ביותר של החיים . תשוקתה של האישה ממומשת כל העת , ויחד עם זאת , היא חייבת להיות קיימת באמצעות האחר , ולכן חייב להיות שם האחר כדי שתוכל לחיות דרכו . ויותר מכך , צריך להיות שם האחר , הגבר המתאווה , זה הפונה , אך לעולם לא באמת אליה , אלא תמיד אל הדימוי , כדי שתוכל לחיות ולאהבו . האישה אוהבת את הגבר שאוהב תמיד את האחרת . תשוקת האישה מכילה , אם כן , פיצול מהותי : היא משתוקקת להתפצל ולהיות בראשיתה ובסופה של תשוקת הגבר , להיות גם היא וגם האחרת , ובגופה להיות מקור ותוצר כאחד , שלמה ומפורקת . בבסיסו הערות . 1 פ ניטשה , הרצון לעוצמה ( כרכים אי ובי , תרגום יי אלדד , . ( 1986 . 2 ד פרויד , מעבר לעקרון העונג / בתוך : ד פרויד , מעבר לעקרון העונג ומסות ארורות ( תרגום ת אייזק , . ( 1988 . 3 ע קאנג , 1 ביקורת התבונה המעשית ( תרגום ש"ה ברגמן וני רוטנשטרייך , , ( 1986 עמי ; 44-34 עי קאנט , הנחת יסוד למטאפיסיקה של המידות ( תרגום מ ' שפי , , ( 1997 עמי . 45-37 . 4 י פ ר פון שלינג , שיטת האידיאליזם הטראנסצנדנטאלי ( תרגום מי שוורץ , , ( 1980 עמי , 278-223 , 222-202 ) . Butler , "Desire , Rhetoric and Recognition in Hegel ' s Phenomenology of Spirit " , in her Subjects of Desire : Hegelian Reflections in Twentieth- CenturyFrance 0987 ) . ; G . W . F . Hegel , Phenomenology ofSpirit ( Trans . A . V . Miller , 1977 ) , pp . 104-138 , 266- 289 . ; ) . Norman , "The Logic of Longing : Schilling's Philosophy of Will " , British Journal for the History of Philosophy 10 ( 1 ) ( 2002 ) , pp . 89-1 07 . ; S . Zizek , The Indivisible Remainder : An Essay on Schelling and Related Matters ( 1 996 ) . rmnn . 5 "אסתטיקה" ( Aisthesis ) אינה מקושר במקורו היווני אל ה"יפה ; אלא אל תחום התפיסה החושית . . 6 יחד עם זאת , קירקגור , כמו קאנט לפניו , השכיל להפריד בין התשוקה לבין הרצון , כאשר את הרצון הוא קישר לחוויית האמונה וההתמסרות המוחלטת לאלוהים . את הרצון המתבטא ביחס לאל הוא מעמיד במיוחד בספרו : . S . Kierkegaard , Purity of the Heart is to Will One Thing ( Trans . D . V . Steere , 1938 ) E . Levinas , Totalityand Infinity ( Trans . A . Lingis , 1969 ) . . 7 Ibid ., p . 1 79 : "Desire does not coincide with an unsatisfied need ; it is situated beyond satisfaction and insatisfaction . The relationship . 8 with the Other , or the idea of Infinity , accomplishes it" . . 9 לטקסטים שונים העוסקים במושג החירות , ר -:; M . Heidegger , Schelling Treatise on the Essence of Human Freedom ( J . Stambaugh Trans ., 1 985 ); E . Levinas , Difficile Liberte ( 1963 , 1976 ) | -L Nancy , L ' experience de la liberte ( 1 988 ); F . W . | . vo Schelling , Philosophical Inquiries into the Nature of Freedom ( Trans . ) . Gutman , 2003 ); S . Zizek , The Abyss of Freedom / F . W . ] . Schelling , Ages of the World ( trans ., ] . Norman , 1 997 ) . הביקורת ה"טרנסצנדנטלית" הוצבה על-ידי קאנט כמי שעוסקת בתנאי האפשרות של קיומן של ידיעה ושל התנסות . ר ש"ה ברגמן , המושג 'טרנסצנדנטלי " , הפילוסופיה של עמנואל קאנט , ( 1927 ) עמי . 20-18 . 11 סי קירקגור , א ו-או ( חלק אי , תרגום מי איתן , . ( 1996 . 12 סי קירקגור , א ו-או ( תרגום מ איתן , , ( 1996 עמי . 165 של הרצון הנשי לתשוקה עומדת כמיהה לפיצול , ובבסיסו של הרצון הגברי לתשוקה עומדת הכמיהה לאיחוי . הרצון-לתשוקה , ולא התשוקה , או התשוקה לתשוקה , הוא מה שמלכד גופים זרים , מיניים , מינים , זה עם זה . הרצון-לתשוקה הוא מה שמניח אתיקה של התמסרות ושל התחייבות , התמסרות לכינונו של החי , התמסרות נייג 1 רלית שאינה שייכת לאיש , שהיא הריבון של תנועת הגוף במעשה האהבה . גרעקע של הרצון-לתשוקה , שאותו אפשר לכנות להמשיך , נוצר אך ורק מתוך מפגש של שניים - לא של ריבוי ולא של האחד עם עצמו . לכן אין בו קבוצה , אין הוא ניתן להקשה ממגע למגע ( אף שיש בו הבטחה לעיר , [ Polis ] ה למעלה "תשוקה וחירות . ( " אין הוא ניתן להקשה ולא ניתן ליישמו כחוק כיוון שאין הוא עיקרון , אלא התגלמות ייחודית . כל שעושה הרצון-לתשוקה הוא בנייה של מרחב ראשוני , יחידות של מרחב . הרצון-לתשוקה והדימוי החזותי הדימוי החזותי בא אל הרצון-לתשוקה מצדו של הגבר , תמיד מצדו של הגבר . גם כשאישה תייצר דימוי , היא תצטרך לחציית האזור-התשוקתי בעל המאפיינים הגבריים . הרצון-לתשוקה מצדה של האישה יאשש , באורח מופלא ורדיקלי , את החיים עצמם , גם בהכרח ביצירתו של הגבר . יש ללמוד את הדימוי כזירת התרחשותו של רצון-לתשוקה . ככזה יהיה הדימוי בעצמו ציווי מכיוונם של החיים , שהנו , לכאורה , בלתי אפשרי . היופי יהיה כעת מה שיחייב אותנו ללמידתם של נתיבי רצון . ?

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help