sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

עונייה אדומה , תפוחה ועסיסית , המשך ישיר למע ^ מיצב העגבניות שבנתה בתערוכת "הבית במוסררה" בירושלים , ממאות עיניות קג 1 נות יצוקות מגבס וצבועות בגוני האדום . עכשיו , בשנת , 2003 לתשוקה יש צורה של פרי בשל , כאילו התאחדו כל העגבניות ההן והפכו להיות 02 Ay > n אחת מושלמת שהיא מטאפורה לתאווה , לחיי בריאות , לשלמות המעגל . זו הפעם הראשונה שאורן משתמשת בצבע האדום באופן שיכול להתפרש כאזהרה או כקונוטציה לדם . היא מאפשרת למתבונן ולמצב רוחו פרשנות פתוחה . אך אין ספק כי היא מודעת לסכנה שיש בקונוטציה הזאת : דם אדום גם מאפשר חיים וגם יכול ליטול אותם מאתנו . מראה השמים בעת השקיעה הוא מושא אהבתה של אילנה חגזאוי . בניגוד לאופן חשיבה רגיל על תשוקה , הרי תשוקתה של חמאוי לשמים והעברתם לציור אקנה ניתנת לסיפוק . התשוקה לצייר שמים ורק שמים באה ממקום של רצון אינסופי להגיע אל השלמות שאינה ניתנת להשגה . היא מתמכרת לציוריה רחבי הממדים של שמים בוערים , של תנועת העננים הצבעוניים על רקע הרי ירושלים . אפופה באווירה רומנגוית של אפסות האדם אל מול איתני הטבע הקסומים . כך היא יוצאת לגזסע הנמשך על פני חודשים רבים ונהנית מעצם העשייה . היא במצב של תשוקה שאינה רוצה פורקן , אלא להמשיך ולצייר , להוסיף עוד ועוד שכבות של צבע - ולא להפסיק לעולם . יש כאן התשוקה לתשוקה לצייר שמים רומנטיים סוערים , מלאי אווירה צבעונית . קשה לה להודות שסיימה ציור . היא תסכים להציגו בתערוכה , אך תאמר שכשיחזור אליה , היא רוצה להמשיך לעבוד עליו כיוון שישנם בו עדיין כמה אזורים בלתי גמורים . הקושי להיפרד מהציור הוא גם הקושי לוותר על התשוקה לתשוקה . כל זמן שהיא מחוברת אל המכחולים , אל הצבעים ואל מלאכת היצירה , היא מחוברת אל תחושת התשוקה הנראית לה בעת העשייה כחיבור אל הממשי והדמיוני באותה העת . השמים והיא מחוברים זה לזה דרך הציור .

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help