sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

, DDO הלכתי ברחובות שכלל לא היו במסגרת המסלול הרגיל שלי מתחנת רכבת אל המוזיאון , ונכנסתי לכל אותם בתים שבעליהם פתחו את דלתות החללים הפרטיים לאמנות ולשוחריה . מאז אצר הוט את הדוקומנטה היוקרתית , הוא הצליח 'להשיג' לעצמו מוזיאון לאמנות מודרנית בגנט , והשנה העלה , בין השאר , את תערוכת סונסביק " 9 שנקראה "לוקוספוקוס . " התערוכה התפרשה על-פני שלושה אתרים : פארק סונסביק בן המאה שבו התקיימה התערוכה הראשונה , 1949-ב הכנסייה הימיבינ"מית אוסביוס וקניון מודרני . הכנסייה אפפה את המיצבים ברוח דתית , הפארק עטף אותם בתחושת פנאי שלווה , בעוד בקניון המרוחק אבדו המיצבים במסת ההמולה הוויזואלית . מרבית האמנים שהשתתפו ב"סונסביק" היו צעירים ומפורסמים הרבה פחות מהוט עצמו . לאמנים הוותיקים יותר , ביניהם קרל אפל והנק ויש , הוקצו השטחים המרוחקים ביותר : קצה הפארק או גג של מגרש חניה . תומאס שונ 1 ה התאכזב מן המיקום שהוקצה לו בפארק והחליט לפרוש מן התערוכה . בסמוך לכניסה לפארק הציב ? אן פאבר המוכר פחות שני טלאים מברונזה ובסמוך להם , בריכה של דם מרקיב שהעלתה ריח צחנה . בקצהו האחר של הפארק השתעשע גם בן ארצו , הבלגי פיטר דה קופרה , בנוזלי גוף ובריחות : עבודתו "העץ הנכון" הורכבה מעץ עשוי פרדיכלורובנזין בלבן כחלחל , החומר שממנו עשויים שירותים . המבקרים הוזמנו להטיל את מימיהם על העץ . מדי יום בחמש אחר הצהרים כוסה העץ בקונדום ענק על מנת להגן על כל המשתינים מפני חשיפה לרעלים מזיקים . פסעתי בשביל של סלאבה נקובסקה מבולגריה לקול צלילי ג'ונגל והגעתי למקבץ סוסים בגודל אמיתי של ברלינדה דה ברוקרה מבלגיה שנתלו כמו פירות בשלים יתר על המידה מתוך העלווה . לקח לי זמן לאתר את שלושתם . היה גם מיצב דומם של חרמן מאייר נויסטאדס שאילץ את הצופה להתבונן בנוף מבעד לתא פוליאסטר נייד ובו מספר כיסאות הפונים לעבר חלון . הריכוז הרב ביותר של יצירות אמנות היה בתוך הכנסייה . חלק מן האמנים הציבו את עבודותיהם בקריפסה , אחרים בקפלה הצדדית , וחלק מן העבודות אף מוקמו במגדל הכנסייה , אולם מרביתן הוצבו במרכזה . ציור הקיר של ג'סיקה דיאמונד , "מקודש באור ארוסי " 1 עורר קונוטציות דתיות , בניגוד ל"קטרפילר " של וים דלוואה , וזאת חרף חזותו הניאו-גותית . בסך הכול , כוחה של האמנות בחללים אינטימיים , כפי שנחווה בתערוכה , Chambres d'Amis לא הצליח להותיר בי את רישומו הפעם . אולי בגלל שהוט אצר קצת יותר מדי תערוכות השנה ? !? Takahiro Suzuki , "Ikiro " , Sonsbeek 9 : LocusFocus , Arnhem , 200 7 { Photo : Herman van Ommenl

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help