sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

של קטעי התאבדויות פיקטיביות , כשברקע מתנגנת "הפתטית" של בטהובן . לצלילי המוזיקה הפתטית עוברים לצפות בווידיאו של האמן אלכסנדר רויסבורד המוקרן בחדר סמוך . שם עולים ויורדים בסצנת המדרגות הלקוחה מיצירת המופת של סרגי 1 אייזנשטיין , "ספינת המלחמה פוטיומקין . " הודות לעבודת הבימוי של רויטבורד הופכת הסצינה האלימה למעין ריטואל , ריקוד מוטרף בביצוע שחקנים עטו - " זקנים ומגודלי-שיער . ולמה הם מזכירים את כוכב הקופים ? הכול מתחבר לפארודיה אפשרית בדיסקוטק של ההיסטוריה . ההתמקדות בעבודתם של קרדיף ומילר אינה נובעת אך ורק מטעמים אמנותיים , אלא גם מן הקשר בין הצפייה בבית הנשרף לנגד עינינו לבין ענני העשן שהיתמרו במשך שעות וימים מבנייני התאומים . קרדיף ומילר מנגנים על המיתרים הנכונים . הפרס צריך לעבור עכשיו לצלם שהיה שם , במנהטן , והספיק לצלם , כמעט במקרה , את כניסת המטוסים אל תוך הבניינים , את הקריסה , את ענני העשן , בצבעוניות מרגשת כמו יום הסגריר בציור "הקתדרלה של רואן" או ב"ערפילי הבוקר" של מונה ... ה"נו שבויים בקסם המראות הללו , לא יכולנו להינתק ; רצינו לראות שוב ושוב , פעם אחר פעם , את האסון הנורא הזה קורה בזמן אמת . אנו מהופנטים שעות , כמו ליצירת מופת מרתקת , ובכל פעם מתגלה משהו חדש , מרגש , במהלך ההתבוננות . היופי כובש את לבנו ואיננו יכולים להסיר את מבטנו מן המראות מלאי הקסם הנגלים לעינינו בכל רגע ורגע של הכרה חסרת מנוח . והצילום כובש את מסך הכסף ואותנו הרו"ם בתיאטרון של המציאות . " מעטים הדברים שבני האדם מסורים להם יותר מאומללות" . היום , כבימי הביניים , נותרו בני האדם צרכניה הגדולים ביותר של האומללות . ואם לא ניתן לצאת לכיכר העיר ולחוות את ההשתתפות בצער , אזי הקולנוע , הווידיאו , הטלוויזיה , הצילום ואפילו הציור מספקים להמונים עינוג זה . צילומי ה"זרירוה" של המאה העשרים ואחת ( עמי ( 37 נראים עכשיו כמו שקיעתה של תרבות העולם החדש . t יוהאן הוזינחה , בסתיו ימי הביניים , מוסד ביאליק , ירושלים , . 1984 מתוך הפרק הראשון , "מהלכם העז של הרויים , " עמי . 5 תרגום : עדי יותם . " יוהאן הוזינחה , היססוריון והוגה דעות הולנדי , ראה בתרבות הבורגונדית בשלהי ימי הביניים את ארוד המקורות העיקריים לרו" הרוח של אירופה המודרנית " ( מתוך ההקדמה לספר מאת פרוסי משה ברש . ( . 2 אלן דה בוסון , איך פרוסט יכול לשנות את ח"ן , פרהה , ידיעות אחרונות ספרי חמד , תל-אביב , , 2001 עמי . 10 תרגום : אהרון אמיר . Alexander Roitburd , remake of Eisenstein's "The Battleship Potemkin " , video , Venice Biennale 2001

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help