sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

היתום ' . צונץ מפקפק בדבר זה שהיה יתום , והוא הופך את רעיונו של שד"ל ורואה בסיבתו של שד " ל מסובב , ובמסובב שלו הוא רואה סיבה , שכן הוא אומר : אפשר לא כינוהו יתום אלא משום ששמו כשם אביו . ואפשר שייקרא אדם בשם אביו גם כשאביו קיים . וכן מצאנו בימי התלמוד איש נקרא בשם אביו בחיי אביו . וגרץ אף סבור לומר בתיבה זו , שמא אין לקרותה היתום אלא היתום , והוא שם של כמה מקומות בבבל . ונקרא יוסי בן יוסי כן לרמוז על שם מקומו . אכן דעת הרכבי , כי היתום גם כאן משמעו שאין לו אב ואם . אף ראינו לקדמונים , שהוציאו את הכינוי יתום מפשוטו . בכתב יד אחד , הכולל פירוש על המחזור והוא בין ספרי אפפענהיים 1073 פאליא , דף קמד , נמצא כתוב בזה הלשון : 'תקיעות יתומיות מר ' יוסף היתום בר אביתור . ואני מצאתי כתוב מכתיבת יד החבר אברהם חזן שקבל מר ' מיכאל מאירוי והוא מאחר ואחר מאחר עד עשרה שאלו התקיעות יוסף הכהן בן גוריון עשאום
מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help