sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

גדולת מידות שהתנסתה כמה פעמים בעבר בסיוע ליולדות . אבל מה עושים כשהקשישה אינה מסוגלת ללכת בחוץ בגשם ולבוסס בבוץ המגיע עד הברכיים ? אשר לא ראה כל קושי בדבר . האיש היה משכמו ומעלה גבוה מכולם , 'שש אמות וזרת' ( שני מטרים ) גובהו . הוא הלך לבית המיילדת , הרים את האישה כבדת המשקל ונשא אותה על כתפיו כשק קמח . צירי הלידה פסקו בינתיים ואשר נאלץ לשאת את ה " בובה" על כתפיו חזרה לביתה . כל אותה עת עקבו השכנים בתדהמה ובהתפעלות אחר נחישותו . בבוקר התחדשו הצירים והמחזה נשנה . אשר נאלץ שוב לרוץ ולהביא את המיילדת . דבשה לא עמדה בכאבים , למרות היותה בריאה וחזקה . היא חשה כאילו סכין חדה חותכת בגופה ללא רחמים . כל רצונה היה לדחוף ולהוציא את הוולד לאוויר העולם , אך הוולד נתקע בתעלת הלידה ומיאן לצאת . ה"בובה" ניגבה את הזיעה מעל מצחה של דבשה והגביהה את ראשה בעזרת כרית . אשר חיבר חבלים משני צדי המיטה ודבשה משכה בהם בכוח רב עד שכמעט התרוממה מהמיטה . כשיצא התינוק מכוסה בדם , נשמה היולדת לרווחה . לאחר שהמיילדת ניקתה את התינוק וחיתלה אותו , נטלה אותו דבשה והניחה על חזה . היא ליטפה את ראשו , בדקה את אצבעות ידיו ורגליו וחיוך התפשט על פניה . לפני שנרדמה חשה שזהו הרגע המאושר בחייה . זה עתה יצרה יצור חי ובראה חיים חדשים . דבשה העניקה לתינוקה הבכור את השם בר כוכבא , באומרה כי עם בואו "דרך כוכב ביעקב . " לרוע המזל , חלה התינוק ונפטר לאחר שלושה חודשים . האם השכולה בכתה בסתר , אך החליטה לא להיכנע לצער וליגון . חצי שנה לאחר הגיעה למסחה , הרתה דבשה שוב . הבת הראשונה סגולה נולדה באביב . השדות סביב כוסו פרחים צהובים ופרפרים ריחפו מפרח לפרח להפרותם . סגולה , שנשמרה על ידי הוריה מכל רע , התפתחה יפה . שנתיים לאחר בואם למסחה הרתה שוב דבשה . בעודה טרודה בהריונות ובלידות , ועסוקה בניהול משק הבית בתנאים הקשים במקום , ניהל אשר ארליך בהצלחה את בית הספר , והפיח בו חיים חדשים . הוא הפך את בית הספר ואת ביתו למרכז החיים התרבותיים בכפר . ארליך שבה עד מהרה את לבם של תלמידיו בכפר , בחידושים שהביא בדרכי הוראתו . נוסף להקניית דעת , הקפיד על פעילות ספורטיבית וטיולים בחיק הטבע . הוא הצליח להביא לכפר מכשירי התעמלות , בהם מקביליות ועמודי טיפוס , והדריך את הילדים כיצד להשתמש בהם . הילדים אהבו לטפס על העמודים עד לגובה רב , לצפות משם על הנעשה בכפר מחוץ לבית הספר . ארליך דרש שהילדים ילמדו ערבית , במקום צרפתית , כדי להכינם למגעים עם שכניהם הערבים . הוא הרבה לצאת עם הילדים לטיולים . הודות להם למדו הילדים להכיר היטב את סביבתם הקרובה . הייתה זו חוויה מכוננת לילדים , שרבים מהם לא זכו בעבר לצאת מחוץ לכפר . לקראת סוף שנת הלימודים יצא אתם לטיול ארוך , ברגל , בעגלה וברכבת , עד לזיכרוךיעקב . היה זה למעשה תחילתו של מנהג "הטיול השנתי " המקובל בארץ . בדמותו הגברית האמיצה , שימש להם אשר דוגמה , כיצד לא לפחד מהנערים הערבים שניסו להתנכל להם בטיוליהם . כך הצליח במקום בו נכשל ויתקין , שלא השכיל לקנות את לב תלמידיו למרות השכלתו הרחבה . עד מהרה הציתה דמותו של ארליך את דמיונם של חניכיו , שראו בו מודל לחיקוי . אחד הנושאים שהעסיקו את אשר באותה עת היה המאבק להשלטת השפה העברית כשפת ההוראה העיקרית בבתי הספר בגליל . עד אז שלטה בהוראה השפה הצרפתית , לפי דרישת

הוצאת ספרים אריאל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help