sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

נוסף הוא ריקון הטקסט . השמטת מילים ויצירת פערים תחביריים , אמצעי הדורש מן הקורא להשלים את פערי המובן , שעה שהמבנה הלוגי של המשפט חומק מנחרצות ההיגד . מבחינה מוסיקלית מדגים בכך מלרמה מבנה משוכלל של הולכת קולות , טכניקה שהתפתחה בתקופת הבארוק והגיעה לשיא תפארתה בפוגות של באך . מה שמטריד אינו הקיטוב או הסתירה בין קולות מנוגדים , כי אם העובדה שריבוי הערוצים ממוטט את המדרג הלוגי המסורתי של המשפט , המבחין בין מרכז לשוליים , בין עיקר לטפל . מגוון המובנים , הנימות וההשתמעויות מערערים את שיווי המשקל של הקורא וסוחפים אותו למעין סחרחרת כוריאוגרפית , מאלצים אותו לקחת חלק באקט הפרפורמטיבי של המשפט . הולכת קולות במוסיקה היא ביסודה פעולה סינכרונית , אך האילוץ הכרונולוגי של טקסט מילולי מביא את מלרמה להתנסות גם בהולכת קולות דיאכרונית , שבה נפרשים חלקים שונים של המשפט , כולל מאמרים מוסגרים , ברצף המחייב את הקורא לבלוש קדימה ולאחור לצורך זיהוי "נקודות העוגב" - הזיקות ונקודות הייחוס בין הנושאים , הפעלים , התארים , המושאים ושאר חלקי הדיבר המשובצים במבוכי הטקסט . דוגמה לכך נמצאת במשפט הפתיחה של הרשימה "בלטים : " " לה קורנאלבה מקסימה אותי , הרוקדת כמעורטלת . " דומה שמלרמה יוצר כאן בלבול מכוון בין נושא למושא ( בחלקו הראשון של המשפט מזוהה הדובר במילה "אותי" עם המושא , ואילו בחלקו השני של המשפט הוא מזוהה לכאורה עם הנושא : "לה קורנאלבה , ( " בלבול המותיר אותי תוהה מיהי , 6 ככלות הכל , הרוקדת ; אני ? לה קורנאלבה ? אם נוסיף לכל אלה את החשיבות שמלרמה מייחס למצלול ואת נטייתו . 6 להרחבה ראו : Evelyn Gould , PencilllingandErasing Mallarme ' s . " 5 a / 7 ete" ( Performing Arts Journal , JAN 1993 ) , pp . 97-107

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help